Retrofit Inklapbare Spiegels

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Alwin116i
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2020, 06:04

Retrofit Inklapbare Spiegels

Bericht door Alwin116i » 15 aug 2021, 14:02

Hi guys,

ik kreeg gister een setje inklapbare spiegels met stoeprand functie aangeboden voor mijn nieuwe E90. Aangezien ik nu verwarmd, en elektrisch verstelbaar heb, lijkt me dit een mooie upgrade. Nou heb ik een aantal punten waar ik wat meer info over zou willen hebben voor ik ze definitief koop en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

-Ik heb geen elektrisch verstelbaar-en geen verwarmde stoelen en dus ook geen memory, slechts sportstoelen met opblaasbare wangen. Omdat ik dat eerste allemaal niet heb heb, zit de voorbereiding voor de spiegels er dan ook niet?
-Zijn de stekkers in de inklapbare spiegels 3- of 5 pins? Wat die in mijn auto is 5 pins.
-Moet ik nu allemaal kabels gaan trekken naar de frm of iets dergelijks?
-Ik heb ook wat gelezen over een Lin-Bus? Wat is dat precies en heb ik dat per-se nodig?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Alwin

En ohja, volgende week krijgen de ruiten een tintje, dat maakt hem denk ik wel af. :)


Afbeelding
Bmw E87 116i 2005 - Sold
Bmw E90 316i 2008 Blackline Edition - Daily Driver

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Inklapbare Spiegels

Bericht door Source » 16 aug 2021, 22:27

Het is makkelijker om de vraag te beantwoorden of je het zelf gaat installeren of niet?
Je kan de spiegels in ieder geval kopen. Wie het dan ook gaat aansluiten die weet wel wat en hoe.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Alwin116i
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2020, 06:04

Re: Retrofit Inklapbare Spiegels

Bericht door Alwin116i » 18 aug 2021, 06:26

Spiegels en controlepaneel inmiddels gekocht, en installatie ga ik ook zelf doen. Na contact met iemand die iets soortgelijks heeft gedaan op een 1serie, en een heleboel topics doorspitten, blijkt het niet meer te zijn dan Kabelboom van chassiskant aan beide kanten aanpassen/ompinnen, kabel trekken van frm naar passagierskant deur, kabel trekken van zekeringenkast naar passagierkant deur, en dan is het een kwestie van coderen.

Het ging mij er vooral om dat ik inzicht kon krijgen in hoeveel werk het zou zijn, en of ik het dan waard vind uit te besteden of het liever zelf doe voor dat geld, en dan maar eigen tijd investeren :P
Bmw E87 116i 2005 - Sold
Bmw E90 316i 2008 Blackline Edition - Daily Driver

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”