Comfort Stoelen Retrofit

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
PorschefanRoel

Comfort Stoelen Retrofit

Bericht door PorschefanRoel » 19 aug 2021, 11:03

Ik ben aan het onderzoeken wat er allemaal moet gebeuren om mijn standaard (wel elektrisch en met stoelverwarming) om te bouwen naar Comfort stoelen.
Mijn huidige stoelverwarming is op zowel de passagiersstoel als de bestuurdersstoel doorgebrand, en als ik hier toch aan moet gaan werken zet ik er waarschijnlijk net zo graag Comfort stoelen in.

Nu kom ik de volgende dingen tegen en vroeg ik mij af of deze optioneel of standaard zijn bij een Comfort stoel.
En waaraan ik de stoelen kan erkennen dat ze dit wel of niet hebben:

Active seat back width adjustment (4MF): Bij mij bekend dat deze optioneel is
Active seat for driver and passenger (455): ?
Lumbar support for driver and passenger (488): ?
Stoelverwarming (???): Volgens mij is dit ook op Comfort stoelen een optie.
Stoelventilatie (???): Bij mij bekend dat deze optioneel is

Daarnaast vroeg ik mij af of ik dan ook een andere midden console nodig heb.
Op dit moment heb ik de volgende:
Afbeelding

Welke knoppenbalk heb ik wanneer nodig, hier zijn ook allerlei verschillende modellen van?

Zijn er nog opties die ik overgeslagen heb qua Comfort stoel mogelijkheden?
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Source

Re: Comfort Stoelen Retrofit

Bericht door Source » 19 aug 2021, 13:02

Active seat back width adjustment (4MF): ==> optie
Active seat for driver and passenger (455): ==> optie
Lumbar support for driver and passenger (488): ==> standaard
Stoelverwarming (???): Volgens mij is dit ook op Comfort stoelen een optie ==> optie
Stoelventilatie (???): Bij mij bekend dat deze optioneel is ==> optie

Welke knoppenbalk heb ik wanneer nodig, hier zijn ook allerlei verschillende modellen van? ==> hangt van je stoelen af.

Zijn er nog opties die ik overgeslagen heb qua Comfort stoel mogelijkheden? volgens mij niet

Comfort stoelen hebben altijd memory, lendensteun en dat voorste stukje dat uitschuift.
Laatst gewijzigd door Source op 19 aug 2021, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 19 aug 2021, 14:23

Bedank voor de verduidelijk Source.

Dan nog een aantal punten om voor mijzelf te controleren
Active seat back width adjustment (4MF): Dit zijn de actieve zijkanten van de stoel
Afbeelding

Active seat for driver and passenger (455): Dit is de stoelmassage optie, waaraan kan ik herkennen dat de stoel dit heeft?
en daarbij hoort denk ik deze knop:
Afbeelding

Lumbar support for driver and passenger (488): Dit is volgens mij de knop aan de zijkant van de comfort stoel. Als dit een optie is, zijn er dan ook comfort stoelen zonder deze knop, die ben ik namelijk nog niet tegen gekomen? Ik dacht dat dit de lendensteun is, maar gezien je zegt dat dit (488) een optie is op de comfort stoelen en de lendensteun standaard is op de comfort stoelen ben ik het even kwijt :s
Afbeelding

Stoelverwarming, waaraan kan ik de stoel herkennen dat deze dit heeft? Deze knop hoort er bij:
Afbeelding

Stoelventilatie, te herkennen aan ventilatie gaten in de stoel. Deze knop hoort er bij:
Afbeelding

Dan zou het volgens mij zijn dat wanneer ik comfort stoelen inbouw welke alleen stoelverwarming en lumbar support hebben ik de originele knoppenbalk kan behouden.
Laatst gewijzigd door PorschefanRoel op 20 aug 2021, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Source

Bericht door Source » 19 aug 2021, 20:23

Lumbar support is standaard bij comfort stoelen.
Ik heb mijn post aangepast. Zo zie je maar weer 2 dingen tegelijk doen gaat verkeerd.

Het is 4MF of 455. Het is allemaal een optie geweest.

Stoelverwarming herkennen....dat is lastig. Het kan op de module of op de stoel maar ja dat zegt tegenwoordig niet veel meer. Makkelijkste is om het aan de verkoper te vragen.

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 20 aug 2021, 06:51

Top dankjewel source, ik denk dat ik ondertussen door heb welke opties er allemaal zijn voor de Comfort stoelen en wat ze allemaal doen, ik heb mijn bovenstaande post nog eens veranderd zodat de 4MF en 455 optie ook kloppen.

Volgens mij is inderdaad alleen de stoelventilatie makkelijk te herkennen en zou ik voor de stoelverwarming en optie 4MF óf 455 dit aan de verkoper na moeten vragen.

Wat betreft de Center console switch centre /SZM (die balk met knoppen), de stoelen communiceren hiermee over de Can bus, dus naast het vervangen van deze balk met 1 met de juiste knoppen hoeven er volgens mij aan die kant geen extra kabels getrokken / verplaatst te worden.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Source

Bericht door Source » 20 aug 2021, 22:07

Dat klopt dat kan zo blijven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”