Opgegroeid als Citrofiel was mijn eerste proefrit in 1995 (voor de snelle rekenaars; ja, ik was laat met het behalen van mijn rijbewijs, danwel de aanschaf van mijn eerste eigen auto) in een Citroën BX Sport. Kekke spoilertjes, maar de prestaties waren minimaal. Daarnaast reden mijn toenmalige werkgevers Frans, en zij raadden mij, vanwege de hoge garagerekeningen, ten zeerste af om een auto van Zuid-Europees fabricaat aan te schaffen. Geen idee waarom BMW toen in beeld kwam, maar de eerste auto die ik mee naar huis nam was een Saturnblauwe BMW 316 uit 1986. Direct kreeg ik een zeer goede relatie met een lokale garagehouder die nogal eens wat creativiteit moest tonen om de auto op de weg te houden. Na bijna 4 jaar sierde een tweedeurs Calypsorode 316i uit 1990 de oprit (ik ben ook heel blij met mijn Otto 1:18 schaalmodel van dit type in deze kleur). Na een goede 3 jaar stond per 6-1-2002 een spiksplinternieuwe Topasblauwe 316ti Compact voor de deur (het werkzame leven was goed begonnen en er kwam wat meer ruimte voor mobiliteit). Een hele fijne E46, met weer meer comfort en hogere prestaties dan de eerste twee E30's. Maar om één of andere reden bleef een coupé-vorm mij trekken en na ruim vijf jaar werd mijn aandacht getrokken door een Monacoblauwe 318Ci Executive uit 2002. Blauw blijkt dan inmiddels toch wel mijn favoriete kleur voor auto's te zijn. 39 maanden later maakt de 318Ci plaats voor een Mysticblauwe 330ci; wat een feest was dat: mijn eerste zescilinder! En heerlijke auto, maar de bedrijfskosten waren vrij hoog en na ruim 4 jaar sloeg de crisis toe en de baanzekerheid verdween. Meer met het verstand dan met het hart werd de heerlijke coupé (en de derde E46 op rij) ingeruild voor een Diepzeeblauwe driedeurs 118i. Met deze auto begon helaas de liefde voor BMW wat te temperen, want ik ervoer al vrij snel een inhoudende motor. Na het beëindigen van de garantieperiode van 24 maanden wist ik niet hoe snel ik de E81 moest inruilen en een, wederom Diepzeeblauwe 320i Coupé (E92) werd de volgende BMW. Helaas had deze last van hetzelfde euvel (zelfde motor) en de BMW-dealer wist ook geen raad meer. Ik was even genezen van BMW en ik ben 13 maanden vreemd gegaan met een Lexus CT200h. Totdat ik in juli 2019 mijn huidige auto tegenkwam: een 330i Coupe M-Sport E92 LCI in Azuritschwarz uit 2010 met amper 97.000 km op de teller. Wat een fantastische auto is dat! Sportief en elegant. Na twee jaar nog steeds erg blij met mijn terugkeer naar BMW! In juli is de coupé gepolijst en voorzien van een keramische coating door Top End Car Detailing (bedankt Jeroen!) en afgelopen weekend heeft Gijsbertsen een walnut blasting uitgevoerd (bedankt Vincent!). De afspraak voor het spoelen van de automatenbak bij Gijsbertsen is ook al gemaakt. Niets mis met enig preventief onderhoud en we hopen samen nog heel wat fijne kilometers te mogen maken!