Ja idd, maar er was geen één dop die nog enigzins grip had en ook teveel plastic aanwezig.
Wat ik wel opvallend vond is dat ze (BMW) origineel een RVS bout in een koolstofstaal uitlaatspruitstuk hebben gestoken. Ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Ik zou ook adviseren aan degene die zo'n bout ooit demonteren er een gewone stalen M8 bout in te zetten (zonder torx

)
De EGR heb ik circa een half jaar geleden (preventief) softwarematig laten uitschakelen. Aan de kant van het inlaatspruitstuk had ik al een homemade dichte grafiet pakking voorzien. Maar ik wilde de andere kant ook dicht hebben. Gezien de layout zou bij een lekker koeler het uitlaatspruitstuk en dus de turbo vollopen met koelvloeistof.
Nu heb ik zowel de valve als de koeler verwijderd en afgeblind. Bijkomend voordeel: een zee van ruimte bij de waterpomp, thermostaat en multiriem
Online heb ik een setje gekocht om af te blinden (veo store), echter had ik geen rekening gehouden dat er een verschil was met auto's die ook zijn uitgerust met een elektrische waterpomp (zoals de mijne). Hiervoor dien je een KW bypass mee te bestellen. Even tijdelijk een stukje koperenbuis van 12mm in gestoken met dubbele slangenklem totdat vd week de bypass is geleverd
