Niet mijn eerste 5 Touring. Eerder had ik een blauwe 1997 523i en een zwarte 2004 530d. Na een aantal jaar behoefte te hebben gehad aan ruimte voor het gezin, en derhalve 2 x een Citroen C4 Grand Picasso te hebben gereden, nu weer terug in een Bimmer.
Ca. 155000 kilometer op de teller, dus net ingereden

Na een paar weken kennismaking ben ik voorzichtig begonnen wat persoonlijk touches aan te brengen. Van ventieldopjes tot coding met Bimmercode en een OBDLink LX adapter.
Wat ik naast alle andere luxe van BMW een heerlijke feature vindt, is de automatisch opende kofferklep. Met de sleutel, een voetbeweging of vanaf het dashboard. Wat ik dan weer gek vond, is dat je alleen vanaf het knopje op de kofferklep zelf deze ook weer automatisch kan sluiten. Gelukkig heeft Bimmercode daar een oplossing voor en werkt dat nu ook vanaf de sleutel en het dashboard. Top optie wanneer je schoolgaande en sportende kinderen vervoert. Netjes de tas achterin, papa kan blijven zitten en regelt de achterklep. Maar ook voor 2 armen vol boodschappen, ideaal.
Ik ben dus weer volop aanwezig op het forum. Ik hoop af en toe een antwoord te kunnen geven en hoop regelmatig vragen te mogen stellen

Groet, Rene