Stationair klepje inlaatcollector
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Stationair klepje inlaatcollector
Lezers
Ik heb een stationair probleempje als de motor warm is.
Dan varieert het toerental rond de 500-700 toeren en dreigt weleens uit te vallen
Maar het gebeurt niet elke keer
Nu heb ik laatst wat gelezen over een klepje wat te vinden is wanneer je de inlaatcollector verwijderd
Ik heb op Real oem bmw gezocht maar kan het betreffende klepje niet vinden
Kan iemand mij verder helpen
Alvast bedankt
Ik heb een stationair probleempje als de motor warm is.
Dan varieert het toerental rond de 500-700 toeren en dreigt weleens uit te vallen
Maar het gebeurt niet elke keer
Nu heb ik laatst wat gelezen over een klepje wat te vinden is wanneer je de inlaatcollector verwijderd
Ik heb op Real oem bmw gezocht maar kan het betreffende klepje niet vinden
Kan iemand mij verder helpen
Alvast bedankt
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Interessant probleem. Maar om wat voor motor gaat dit? De stationairregeling is niet overal hetzelfde.
Groet,
Rob
Groet,
Rob
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Rob,
Het betreft hier een m43 motor 1.9 uit 2000
Gr John
Het betreft hier een m43 motor 1.9 uit 2000
Gr John
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Oke, die regulatie vindt plaats op het gasklephuis.
In deze tekening: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0402
staat deze bij nummer 9.
Succes,
Rob
In deze tekening: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0402
staat deze bij nummer 9.
Succes,
Rob
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Rob
Nummer 9 heb ik al gedemonteerd en gereinigd.
Zijn er buiten vacuumlekkage en carterventilatie
Nog meer aandachtspunten ?
Kan de tps sensor dit ook veroozaken en hoe test ik dit
Alvast bedankt
Gr John
Nummer 9 heb ik al gedemonteerd en gereinigd.
Zijn er buiten vacuumlekkage en carterventilatie
Nog meer aandachtspunten ?
Kan de tps sensor dit ook veroozaken en hoe test ik dit
Alvast bedankt
Gr John
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Heb je de auto ook al (laten) uit(ge)lezen? Het mooiste is als je naar de parameters kan kijken, dan kan je kijken hoe je luchtmassa-waardes en je lambda-waardes reageren.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
WAt zijn de waardes
Ik heb Inpa en wil hem wel eens verder uitlezen
Vind verder geen foutcodes
Gr John
Ik heb Inpa en wil hem wel eens verder uitlezen
Vind verder geen foutcodes
Gr John
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Er zijn veel mogelijkheden, maar het eerste zijn wel carterventilatie en/of valse lucht.
Verder zou je ook kunnen kijken naar sensorwaarden, bijvoorbeeld temperatuur en luchtmassameter.
Succes,
Rob
Verder zou je ook kunnen kijken naar sensorwaarden, bijvoorbeeld temperatuur en luchtmassameter.
Succes,
Rob
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Rob
De auto aan inpa gehad en de waardes van de lambdasondes blijven mooi tussen de 0,48 en 0,9 volt.
De lmm waarde blijft stationair rond de 13,6 staan
Gr John
Ik wil graag foto’s bijvoegen maar lukt niet
De auto aan inpa gehad en de waardes van de lambdasondes blijven mooi tussen de 0,48 en 0,9 volt.
De lmm waarde blijft stationair rond de 13,6 staan
Gr John
Ik wil graag foto’s bijvoegen maar lukt niet
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Cilinder 4 loopt ruwer volgens inpa als de andere 3
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
heb je misschien torquepro app waarbij je in obd mode
je o2 senor(s) kunt monitoreren met evt feultrims
o2 sensor moet oscilleren van 0.1 tot 0.9 onder de juiste omstandigheden
cilinder 4 is obv die screenshot wel erg afwijkend. meet als indicate de weerstand van de injectors of wissel die met een andere.
je o2 senor(s) kunt monitoreren met evt feultrims
o2 sensor moet oscilleren van 0.1 tot 0.9 onder de juiste omstandigheden
cilinder 4 is obv die screenshot wel erg afwijkend. meet als indicate de weerstand van de injectors of wissel die met een andere.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
De bougie van de 4e cilinder eruit gehaald
Deze was mooi lichtbruin van kleur
Dus inspuiting lijkt mij dus geen probleem te zijn
Witgrijs is heet dus arm
Zwart is te veel bradstof
Het mil lampje gaat ook niet branden
Ik heb er een flesje reiniger in gedaan
Kijken wat er gebeurt
Gr John
Deze was mooi lichtbruin van kleur
Dus inspuiting lijkt mij dus geen probleem te zijn
Witgrijs is heet dus arm
Zwart is te veel bradstof
Het mil lampje gaat ook niet branden
Ik heb er een flesje reiniger in gedaan
Kijken wat er gebeurt
Gr John
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Als er 1 cilinder zo afwijkt en de bougie er goed uitziet, vraag ik me af of er niet een luchtlekje is bij die cilinder. Wellicht een inlaatpakking met een lek of de vaccuumslang van de rembekrachtiger?
Misschien een idee om de compressie eens te meten? Kun je iets zien aan de mengseladaptatie?
Succes,
Rob
Misschien een idee om de compressie eens te meten? Kun je iets zien aan de mengseladaptatie?
Succes,
Rob
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 13:06
Re: Stationair klepje inlaatcollector
Rob
De slang van de rembekrachtiger lekt niet
Ik heb nieuwe inlaatpakkingen besteld om deze te vervangen.
Het is een vreemd verschijnsel
De stationaire regelaar goed schoon en gangbaar gemaakt
Alleen als hij warm is wil de motor onregelmatig lopen effe onder de 700 toeren duiken als je afremt en stationair moet gaan draaien
Verder loopt hij goed
De slang van de rembekrachtiger lekt niet
Ik heb nieuwe inlaatpakkingen besteld om deze te vervangen.
Het is een vreemd verschijnsel
De stationaire regelaar goed schoon en gangbaar gemaakt
Alleen als hij warm is wil de motor onregelmatig lopen effe onder de 700 toeren duiken als je afremt en stationair moet gaan draaien
Verder loopt hij goed