Fout code 9D44
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Fout code 9D44
Hallo, een paar keer heb ik een probleem met de BMW E92 met N53 motor. Zodra ik de deur open doe, gaat er een zacht alarm af, ergens bij de achterwielen en kan ik niet de auto starten, als ik de key fob er in doe, geen contact, starten lukt niet, zij raam gaat omhoog en de deur kan dus niet meer dicht. Dacht eerst aan de schakelaar onder de motorkap, ingespoten met contactspray …probleem blijft. Na ongeveer een cyclus van 3 keer stopt het alarm en krijg ik weer verbinding met de auto, ik bedoel dan dat de sleutel weer werkt. Reserve sleutel helpt ook niet als het mis gaat, uitgelezen code is 9D44 maar kan er niet veel over vinden helaas.
Vandaag gebeurde het weer na een kort ritje met de stoel verwarming aan ivm de kou. Na kwartier of iets langer reageerde de auto gewoon op keyless entry en kon ik hem starten. Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken? Ben momenteel langdurig ziek thuis en rijdt zeer sporadisch met de auto, alleen ff naar de supermarkt en dan staat hij weer vele dagen stil. Met deze kou, verdenk ik de accu, die is vorig jaar vervangen, maar laad natuurlijk niet goed op. Ik hou me aanbevolen voor goede ideeën….
Groet René
Vandaag gebeurde het weer na een kort ritje met de stoel verwarming aan ivm de kou. Na kwartier of iets langer reageerde de auto gewoon op keyless entry en kon ik hem starten. Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken? Ben momenteel langdurig ziek thuis en rijdt zeer sporadisch met de auto, alleen ff naar de supermarkt en dan staat hij weer vele dagen stil. Met deze kou, verdenk ik de accu, die is vorig jaar vervangen, maar laad natuurlijk niet goed op. Ik hou me aanbevolen voor goede ideeën….
Groet René
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: Fout code 9D44
Ben net ff een stuk van 80km gaan rijden om te accu op te laden. Onderweg bij vertrek abs lampje en DTC en. Of een rode als ik me niet vergis, gingen snel uit. Na de rit, keyfob uit contact en terwijl ik uitstap gaat alles uit, binnenverlichting etc, zelfs geen lichtje bij automatische versnelling, bij de bedienpook bedoel ik dan. Wil de deur dicht gooien, maar weer raam iets omhoog zodat dat niet ging. Na een druk op de keyfob, ging na twee keer de binnenverlichting weer aan en dashboard verlichting ook. Kon toen weer afsluiten en openen met de keyfob.
Zou het met de module in de zgn footwell te maken kunnen hebben misschien?
Zou het met de module in de zgn footwell te maken kunnen hebben misschien?
Re: Fout code 9D44
9D44/Not Present (SINE: Alarm memory: voltage-supply tampering?
als dit de code omschrijbing is...
alarm origineel?
ik zou de stroomvoorziening cobtroleren rondom alarm.
backup accu oid aanwezig?
als dit de code omschrijbing is...
alarm origineel?
ik zou de stroomvoorziening cobtroleren rondom alarm.
backup accu oid aanwezig?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: Fout code 9D44
Hallo Ehombie,
ja voor zover ik weet is het origineel…6 jaar geleden gekocht en nooit eerder problemen mee gehad. Maar kan het zijn dat de sirene met tiltsensor kapot gaat en deze storing geeft? Sommige mensen hebben het over een battery die erin zou zitten?
De stroomvoorziening controleren rondom alarm, wat bedoel je dan precies? Een bepaalde zekering ofzo, of meten of er spanning op de stekker staat die naar deze sirene toe gaat? Sorry als ik je niet helemaal begrijp ….ben alvast wel blij met een reactie.
En idd de aangegeven naam van de storing is wat de obd2 scan tool aan gaf.
Misschien kan je me verder helpen? Ik begrijp dat als je de gehele unit vervangt deze weer via ISTA moet worden aangemeld? Of hoeft dat niet? O en ik heb geen backup accu, waar zou ik die voor moeten gebruiken? De accu zelf is misschien een jaar oud, dus omdat er weinig mee gereden is misschien aan de lage kant kwa spanning?
Groet René
ja voor zover ik weet is het origineel…6 jaar geleden gekocht en nooit eerder problemen mee gehad. Maar kan het zijn dat de sirene met tiltsensor kapot gaat en deze storing geeft? Sommige mensen hebben het over een battery die erin zou zitten?
De stroomvoorziening controleren rondom alarm, wat bedoel je dan precies? Een bepaalde zekering ofzo, of meten of er spanning op de stekker staat die naar deze sirene toe gaat? Sorry als ik je niet helemaal begrijp ….ben alvast wel blij met een reactie.
En idd de aangegeven naam van de storing is wat de obd2 scan tool aan gaf.
Misschien kan je me verder helpen? Ik begrijp dat als je de gehele unit vervangt deze weer via ISTA moet worden aangemeld? Of hoeft dat niet? O en ik heb geen backup accu, waar zou ik die voor moeten gebruiken? De accu zelf is misschien een jaar oud, dus omdat er weinig mee gereden is misschien aan de lage kant kwa spanning?
Groet René
Re: Fout code 9D44
wil je best helpen....in zoverre dat kan op afstand. etc
ik zou eerst kijken wat de code inhoudt en iets testen voordat je modules gaat wisselen...
deze foutcode omschrijving lees ik als (even kort ingelezen en wat ik zo 1,2,3 kon vinden): de stroomvoorziening van de sirene wordt gesaboteerd...
Sine wordt gerefereerd als sirene in de stroomschema's.
de sirene (met evt tilt sensor) zit in je wielkast Links Achter (12uur achter spatscherm).
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/LJ0tgykh/Screenshot-20211224-173115.png)
bekijk die sirene en stekker eens. als je een testlamp hebt, controleer de massa en stroom van de zekering bij de connector.
wat is het bouwjaar? 2007/09 -->
ik zou eerst kijken wat de code inhoudt en iets testen voordat je modules gaat wisselen...
deze foutcode omschrijving lees ik als (even kort ingelezen en wat ik zo 1,2,3 kon vinden): de stroomvoorziening van de sirene wordt gesaboteerd...
Sine wordt gerefereerd als sirene in de stroomschema's.
de sirene (met evt tilt sensor) zit in je wielkast Links Achter (12uur achter spatscherm).
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/LJ0tgykh/Screenshot-20211224-173115.png)
bekijk die sirene en stekker eens. als je een testlamp hebt, controleer de massa en stroom van de zekering bij de connector.
wat is het bouwjaar? 2007/09 -->
Laatst gewijzigd door ehombie op 24 dec 2021, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: Fout code 9D44
Hoi,
ja klopt eind 2007 is hij gemaakt. Voordat ik gisteren een ritje ging maken om de accu wat op te frissen, kreeg ik abs lampje en volgens mij een gele van dtc en nog een rode van iets, maar was in enkele seconden weg, dus kon niet zien waar die rode van was, leek op handrem lichtje.
Vandaag weer uitgelezen en 9d44 was er en ook een foutmelding over de veiligheidsriemen. Met open en dicht doen van de auto met de keylogger klonk het alarmgeluidje weer duidelijker dan eerst. Daar staat dus duidelijk stroom op. Zou het dan toch te maken hebben met te lage accuspanning?
Net weer ff ruim half uur snelweg gereden en alles werkt normaal. Ik weet niet hoe het morgen gaat, komen paar kleine stadsritjes aan ivm familiebezoek met Kerstmis.
Jij alvast bedankt voor de input en ik hou je op de hoogte….hopelijk was het daadwerkelijk de accuspanning en is dat nu weer ok!
ja klopt eind 2007 is hij gemaakt. Voordat ik gisteren een ritje ging maken om de accu wat op te frissen, kreeg ik abs lampje en volgens mij een gele van dtc en nog een rode van iets, maar was in enkele seconden weg, dus kon niet zien waar die rode van was, leek op handrem lichtje.
Vandaag weer uitgelezen en 9d44 was er en ook een foutmelding over de veiligheidsriemen. Met open en dicht doen van de auto met de keylogger klonk het alarmgeluidje weer duidelijker dan eerst. Daar staat dus duidelijk stroom op. Zou het dan toch te maken hebben met te lage accuspanning?
Net weer ff ruim half uur snelweg gereden en alles werkt normaal. Ik weet niet hoe het morgen gaat, komen paar kleine stadsritjes aan ivm familiebezoek met Kerstmis.
Jij alvast bedankt voor de input en ik hou je op de hoogte….hopelijk was het daadwerkelijk de accuspanning en is dat nu weer ok!
Re: Fout code 9D44
Ben ook wel benieuwd wat die andere fouten zijn. (of deze een gevolg zijn van te lage bat spanning tijdens starten zou ook tot de mogelijkheid behoren)
Maar dan moet je uitlezen met de ista/inpa of betere (duurdere) scantool, Misschien hebben die wat gemeen.
Maar dan moet je uitlezen met de ista/inpa of betere (duurdere) scantool, Misschien hebben die wat gemeen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: Fout code 9D44
Fijne kerstdagen in ieder geval en bedankt voor je reactie! ![😜](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f61c.svg)
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: Fout code 9D44
Na een paar langere ritten is de storing niet meer teruggekomen en werkt alles weer als vanouds! Het moet dus de lage accuspanning geweest zijn! ;-)
Re: Fout code 9D44
goed om te horen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht