Hallo allemaal!
Ik heb helaas de pech dat de verwarming in de auto nu nog maar sporadisch werkt, wat ook het diagnose stellen lastig maakt. Vandaar dat ik na 2 dagen zoeken toch maar een post kom maken. Het probleem:
2003 318i E46 touring (high executive aldus RDW)
Systeem blaast enkel sporadisch warme lucht. De interieur fan doet het goed, de motor komt goed op temperatuur en raakt niet overhit (blijft netjes op 12:00 staan)
Vreemde is dat ik wel warme lucht krijg als ik stil sta met een warme motor, en het toerental verhoog naar 3000rpm. Laat ik het gas dan los, is de warme lucht direct weer weg. Tot nog toe heb ik enkel het systeem 2 keer proberen te ontluchten volgens deze guide: https://www.e46fanatics.com/threads/diy ... em.689618/
Ik heb al een reserve aux pomp met mengkraan klaar liggen, maar ik twijfel of dat het probleem is omdat het systeem niet 100% gestopt is met werken. Nu heb ik de multimeter er eens bijgepakt om de aux waterpomp te testen, maar ik krijg geen meting op de stekker vanuit de CC unit. Zijn er enkele voorwaardes waardoor de au waterpomp pas stroom krijgt?
Extra informatie wat mij wel sterk lijkt, maar onder het motto van alle beetjes helpen. Ik heb sinds een jaartje een alibaba bleutooth ontvanger achter de radio geplaats en de geschakelde 12v afgetapt van een van de rode kabels waar ook de old school telefoon kit op was aangesloten. Zou deze evt een storing op de CC unit kunnen veroorzaken?
Foutcodes die ik heb gekregen met de BMWscanner tool:
1C AUC sensor
1E AUC heating
18 Water valve
17 Auxilary water pump
aux waterpomp diagnose
Re: aux waterpomp diagnose
is zekering 62 (7,5a) nog intact?
heb je de beschikking tot newtis....schat aan informatie...
heb je de beschikking tot newtis....schat aan informatie...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
Loop meteen even naar de wagen toe, maar ik had gelezen dat de aux warerpomp geen zekering gebruikt, maar is beschermd vanuit de climate control unit?
Heb overigens geen beschikking tot newtis nee.
Heb overigens geen beschikking tot newtis nee.
-
Vreemd, zekering 62 is niet eens aanwezig.
althans, ik even nu naar een versie die jij mogelijk hebt....deze stuurt pomp en valves aan ..
de cc zorgt alleen voor een schakeling naar massa (aan/uit effect)
staan diverse schema's ivm modeljaren en uitvoeringen.
de cc zorgt alleen voor een schakeling naar massa (aan/uit effect)
staan diverse schema's ivm modeljaren en uitvoeringen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
De meldingen die je krijgt hebben betrekking op de luchtvervuilingssensor (AUC) en de watertoevoer.
Die eerste kan best defect zijn.
De watercirculatie is de andere fout.
Het waterventiel wordt via een PWM signaal gestuurd. Die kun je niet zomaar meten met een multimeter, behalve als die dar geschikt voor is.
uit het schema en functie kan ik het niet helemaal opmaken, maar de waterpomp wordt gewoon via aan/uit geschakeld. Het kan best zijn dat dar ook PWM gebruikt wordt. WDS is er niet heel duidelijk over.
kortom, meten en foutzoeken.
Succes,
Rob
Die eerste kan best defect zijn.
De watercirculatie is de andere fout.
Het waterventiel wordt via een PWM signaal gestuurd. Die kun je niet zomaar meten met een multimeter, behalve als die dar geschikt voor is.
uit het schema en functie kan ik het niet helemaal opmaken, maar de waterpomp wordt gewoon via aan/uit geschakeld. Het kan best zijn dat dar ook PWM gebruikt wordt. WDS is er niet heel duidelijk over.
kortom, meten en foutzoeken.
Succes,
Rob