2 takt in diesel
2 takt in diesel
Me again :-)
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van 2 takt olie aan diesel ?
Mengverhouding 1:300
Dit in verband met het schraler worden van diesel
Ik las het op een forum en besprak dit met een collega. Die schijnt dit al langer te doen. Hij gaf aan dat de auto ronder liep sindsdien.
Ben benieuwd
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van 2 takt olie aan diesel ?
Mengverhouding 1:300
Dit in verband met het schraler worden van diesel
Ik las het op een forum en besprak dit met een collega. Die schijnt dit al langer te doen. Hij gaf aan dat de auto ronder liep sindsdien.
Ben benieuwd
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 takt in diesel
Komt in je roetfilter en via de egr in je inlaatspruitstuk. Daar ga ik me niet mee bezig houden zulke praktijken.
Re: 2 takt in diesel
Laatst gewijzigd door Kuupertie op 28 dec 2021, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 takt in diesel
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: 2 takt in diesel
Monzol 5c is populair om bij te mengen begrijp ik uit de Duitse fora.
Maar men is er het niet over eens of het nu een voordeel of nadeel is.
In het verleden wel eens een tijd Liqui Moly 5120 gebruikt, geen 2 tact olie. Heb geen nadelen daarvan ondervonden, maar of het nu een gunstig effect had, kan ik niet zeggen.
Maar men is er het niet over eens of het nu een voordeel of nadeel is.
In het verleden wel eens een tijd Liqui Moly 5120 gebruikt, geen 2 tact olie. Heb geen nadelen daarvan ondervonden, maar of het nu een gunstig effect had, kan ik niet zeggen.
Re: 2 takt in diesel
phoe....2tak olie...geen idee, wel her en der wat gelezen. maar vind het een beetje lastig te beoordelen zeker wat mh als argument heeft.
dat diesel schraler wordt, kan ik wel in komen gezien, de "bio" productie en/of toevoegingen aan gewone diesel. of de diesel specs nog zijn zoals 20 jaar geleden...geen idee.
als je wat wilt proberen...zou ik kijken wat de wynns, liquid moly's, eurols van deze wereld op de plank hebben liggen aan aditieven die mogelijk iets vergelijksbaar pretenderen. In het kader van, baat het niet dan schaadt het niet...
dat diesel schraler wordt, kan ik wel in komen gezien, de "bio" productie en/of toevoegingen aan gewone diesel. of de diesel specs nog zijn zoals 20 jaar geleden...geen idee.
als je wat wilt proberen...zou ik kijken wat de wynns, liquid moly's, eurols van deze wereld op de plank hebben liggen aan aditieven die mogelijk iets vergelijksbaar pretenderen. In het kader van, baat het niet dan schaadt het niet...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: 2 takt in diesel
Ik rijd 12 jaar diesel en alle auto's met heel veel km's weg gedaan. Nog nooit een kapotte injector of brandstofpomp gehad. Maar ik tank wel altijd bij een tankstation van "de big five"
Zij doen veel onderzoek en in tegenstelling tot andere goedkopere stations niet de alleen de basis spec brandstof maar voegen hun additief toe. Al zal er ook ergens een factor geluk inzitten
Wat trouwens ook nog een nadeel is van het verbranden van olie is de koolfstof die achterblijft. Dit is enorm hard. Toevallig onlangs hier nog mijn oldtimer vespa gereviseerd. Als je ziet wat er nog aangekoekt zit in en rond de uitlaatpoort van de cilinder. Stel je voor als dit tussen je zuigerveer terrecht komt en zich ophoopt in de loop van de tijd.... een kapotte brandstofpomp of verstuiver is relatief eenvoudig te vervangen...........

Zij doen veel onderzoek en in tegenstelling tot andere goedkopere stations niet de alleen de basis spec brandstof maar voegen hun additief toe. Al zal er ook ergens een factor geluk inzitten
Wat trouwens ook nog een nadeel is van het verbranden van olie is de koolfstof die achterblijft. Dit is enorm hard. Toevallig onlangs hier nog mijn oldtimer vespa gereviseerd. Als je ziet wat er nog aangekoekt zit in en rond de uitlaatpoort van de cilinder. Stel je voor als dit tussen je zuigerveer terrecht komt en zich ophoopt in de loop van de tijd.... een kapotte brandstofpomp of verstuiver is relatief eenvoudig te vervangen...........
Re: 2 takt in diesel
Ik denk dat met premium brandstof (v-power, ultimate, exellenium) dat schrale reuze meevalt. Alleen is premium brandstof weer een paar cent duurder per liter dan de “basis” diesel.
Additieven produceren kost nu eenmaal ook geld.
Additieven produceren kost nu eenmaal ook geld.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R