Water in de voetenruimte achterin
Water in de voetenruimte achterin
Bij mijn F11 heb ik last van een water lek. Bij hevige regen komt waarschijnlijk via de deur regen naar binnen naar de voetenruimte bij de achterbank (aan allebei de kanten overigens).
Nu heb ik een filmpje gevonden hoe je dit probleem kunt verhelpen: https://www.youtube.com/watch?v=pZ59W2qOAMc
Vraag nu nog aan jullie. Kan iemand mij vertellen hoe je de vloer aan de achterzijde kunt demonteren? Ik ben al een heel eind maar ik krijg de strip die boven het BMW logo zit met geen mogelijkheid los. Vrees dat als ik teveel kracht gebruik ik de strip afbreek.
Ik kan geen plaatje van de strip die ik bedoel toevoegen, maar ik bedoel de strip boven het bmw logo, zie https://www.youtube.com/watch?v=4h_76UocWHk op 1:08.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Nu heb ik een filmpje gevonden hoe je dit probleem kunt verhelpen: https://www.youtube.com/watch?v=pZ59W2qOAMc
Vraag nu nog aan jullie. Kan iemand mij vertellen hoe je de vloer aan de achterzijde kunt demonteren? Ik ben al een heel eind maar ik krijg de strip die boven het BMW logo zit met geen mogelijkheid los. Vrees dat als ik teveel kracht gebruik ik de strip afbreek.
Ik kan geen plaatje van de strip die ik bedoel toevoegen, maar ik bedoel de strip boven het bmw logo, zie https://www.youtube.com/watch?v=4h_76UocWHk op 1:08.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Re: Water in de voetenruimte achterin
De kunststof strip aan de binnenkant zit met een paar pluggen vast, als deze nog nooit los is geweest kan deze erg vast zitten.
Voor de opening gaan zitten en vanuit de binnenkant de strip omhoog lichten, eventueel met behulp van een plastic spatel oid.
Voor de opening gaan zitten en vanuit de binnenkant de strip omhoog lichten, eventueel met behulp van een plastic spatel oid.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Ok merci! Ga ik morgen proberen!
Waarom moet die er uit dan ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Daar zit het tapijt onder vast.
En dat moet er uit om te drogen ?
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Ja inderdaad. Onder het tapijt zit een soort van dikke foam. Dat zuigt helemaal vol met water. Het is echt zeik nat en vrees dat het anders gaat schimmelen. Morgen eens even rustig aan werken. Met drogen en misschien een lucht ontvochtiger in de auto een nachtje laten draaien.
Verder ga ik dan de membraam aan de binnenkant van de deur losmaken en opnieuw kitten. Moet eens zoeken naar een winkel / autogarage. Zie dat de man op de volgende video rond de 5min een butyl tape erop plakt.
https://youtu.be/tqeqQtjZ_Go
Ziet er stevig uit, alleen voor mij alsnog onvindbaar in de Nl webshops.
Verder ga ik dan de membraam aan de binnenkant van de deur losmaken en opnieuw kitten. Moet eens zoeken naar een winkel / autogarage. Zie dat de man op de volgende video rond de 5min een butyl tape erop plakt.
https://youtu.be/tqeqQtjZ_Go
Ziet er stevig uit, alleen voor mij alsnog onvindbaar in de Nl webshops.
Zoiets misschien https://www.nonpaintstore.nl/3m-08610a- ... kopen.html
Heb ik gebruikt voor een ruit in mijn Camaro te zetten
Gr.Joop
Heb ik gebruikt voor een ruit in mijn Camaro te zetten
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Ik het er siliconen achter gedaan en ducttape overeen gezet. Tapijt bij mijn vorige en bij deze NIET verwijderd.
Droogt wel op
Droogt wel op
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Water in de deur is normaal. daarom zit er de beschermfolie voor de openingen omdat tegen te houden zodat het niet naarbinnen loopt.
Ok helder. Blijft me toch verbazen dat BMW voor deze manier heeft gekozen om water weg te leiden.
Er loopt elektronica, als ik het goed zie de motor van elektrische raambediening die ook nat wordt. Dat lijken mij geen degelijke oplossingen.

Omdat de tape (om het membraam weer vast te maken) op internet niet op voorraad was, heb ik BMW dealer gebeld. Ga daar volgende week de butyl tape ophalen. Morgen en overmorgen de heater in de auto aanzetten met ramen op een kier in de hoop dat ik het vocht eruit krijg. Mocht ik het niet verholpen krijgen dan zal ik het proberen met een lucht ontvochtiger. Ik geef zodra ik meer weet een update.
Er loopt elektronica, als ik het goed zie de motor van elektrische raambediening die ook nat wordt. Dat lijken mij geen degelijke oplossingen.

Omdat de tape (om het membraam weer vast te maken) op internet niet op voorraad was, heb ik BMW dealer gebeld. Ga daar volgende week de butyl tape ophalen. Morgen en overmorgen de heater in de auto aanzetten met ramen op een kier in de hoop dat ik het vocht eruit krijg. Mocht ik het niet verholpen krijgen dan zal ik het proberen met een lucht ontvochtiger. Ik geef zodra ik meer weet een update.
De vloer is helemaal droog gelukkig. Met een kleine heater die ik onder het tapijt heb gezet (gestut met wat houten blokjes).
Ik heb de tape bij de BMW dealer gehaald. Heet officieel Butylschnur ködiplast hv 578-5. Morgen ga ik het bevestigen.
Zag trouwens nog een ijzeren staafje aan de linkerkant van de deur, wist niet wat het was maar zie nu dat het het knopje bedient van de deurvergrendeling is

Ik heb de tape bij de BMW dealer gehaald. Heet officieel Butylschnur ködiplast hv 578-5. Morgen ga ik het bevestigen.
Zag trouwens nog een ijzeren staafje aan de linkerkant van de deur, wist niet wat het was maar zie nu dat het het knopje bedient van de deurvergrendeling is

Korte update. Auto is nu droog. Komt ook geen water meer bij de deur naar binnen.