Hallo iedereen,
Heb er denk ik paar weken wel er mee gereden terwijl er water lag in het bak waar de accu in zit, ging eergisteren naar de garage, die dachten dat het de gloeiboegies waren, toen ze de auto naar binnen wouden rijden, kregen ze alleen maar geklik te horen bij het starten. Toen dachten ze dat het de startmotor was, die gelijk vervangen, wat ook niet geholpen heeft. Bij het vervangen van de startmotor hebben ze gevonden dat de accu bak ongeveer tot de helft onder water lag.
We hebben het droog gemaakt, maar nu start de auto helemaal niet meer, gisteren met moeite aan gekregen, paar minuten mee gereden omdat de advies van de monteur was om beetje mee te rijden zodat accu vol gaat. Maar na paar minuten viel de auto plots uit, eerst gaf die aantal storingen aan;
Iets over de dynamo
wachten op voorgloeimodule a.u.b
Remmen
en nog een paar, kon het niet snel lezen, boordcomputer viel uit daarna auto zelf.
Iemand enige idee hoe en wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het beste kan oplossen?
E90 320d Accu onder water
Re: E90 320d Accu onder water
Ik zou obv deze informatie kijken naar de stroomvoorziening op de plaatsen waar het nodig is....?
of kijken of je kunt uitlezen en adhv codes te kijken wat voor kant je op moet qua zoekwerk...
of kijken of je kunt uitlezen en adhv codes te kijken wat voor kant je op moet qua zoekwerk...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Is je IBS niet defect?
-
Accu ook vervangen ?
Een defecte/lege accu geeft vaak zulke storingen
Een defecte/lege accu geeft vaak zulke storingen
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
-
Hoi BMW rijders,
Afgelopen week was mijn accubak ook omgetoverd tot zwembad.
Beide keyfobs werkte niet en mijn e92 met het metalen sleuteltje moeten openen.
Geen reactie na insteken van keyfob in het contact.
Na het uitnemen van de accu een laag water van zeker 5 cm diepte!
Precies voldoende om de connectoren van de accu kabels, waar deze het chassis in verdwijnen onder water te zetten.
Vette kortsluiting op de accu geweest die ook na reinigen van de 12 nog maar 5 volt over had.
Uiteindelijk na alles schoon/droog te hebben de E92 aan de gang gekregen d.m.v. startkabels.
Uurtje gereden zonder problemen of storingsmeldingen.
De accu zit er al sinds 2015 in en zal binnenkort worden vervangen, gezien komende jaargetijden geen overbodige luxe.
Iemand nog tips om een volgend zwembad in mijn E92 coupe te voorkomen??
Afgelopen week was mijn accubak ook omgetoverd tot zwembad.
Beide keyfobs werkte niet en mijn e92 met het metalen sleuteltje moeten openen.
Geen reactie na insteken van keyfob in het contact.
Na het uitnemen van de accu een laag water van zeker 5 cm diepte!
Precies voldoende om de connectoren van de accu kabels, waar deze het chassis in verdwijnen onder water te zetten.
Vette kortsluiting op de accu geweest die ook na reinigen van de 12 nog maar 5 volt over had.
Uiteindelijk na alles schoon/droog te hebben de E92 aan de gang gekregen d.m.v. startkabels.
Uurtje gereden zonder problemen of storingsmeldingen.
De accu zit er al sinds 2015 in en zal binnenkort worden vervangen, gezien komende jaargetijden geen overbodige luxe.
Iemand nog tips om een volgend zwembad in mijn E92 coupe te voorkomen??
-
Probleem inmiddels gevonden.
Bij de bovenste schroef van het rechter achterlicht ontbrak een ringetje en m4 moertje.
(Een van de schroefjes van het achterlichtunit welke door het chassis steken waarmee de unit vast wordt geschroefd)
Tussen het chassis en achterlichtunit kan makkelijk regenwater tussen komen.
Geen probleem en vloeit er onderaan weer uit.
Totdat dus een afdichtringetje en moertje ontbreken...
Tijdens een regenachtige dag de situatie bekeken en zag het letterlijk naar binnen druppelen.
Probleem makkelijk op kunnen lossen, gelukkig maar!
Bij de bovenste schroef van het rechter achterlicht ontbrak een ringetje en m4 moertje.
(Een van de schroefjes van het achterlichtunit welke door het chassis steken waarmee de unit vast wordt geschroefd)
Tussen het chassis en achterlichtunit kan makkelijk regenwater tussen komen.
Geen probleem en vloeit er onderaan weer uit.
Totdat dus een afdichtringetje en moertje ontbreken...
Tijdens een regenachtige dag de situatie bekeken en zag het letterlijk naar binnen druppelen.
Probleem makkelijk op kunnen lossen, gelukkig maar!