Hoe kom ik in mijn auto?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Qwiebes

Hoe kom ik in mijn auto?

Bericht door Qwiebes » 10 jan 2022, 10:45

Goedemorgen, ik heb een probleem met mijn touring.
Toen ik de auto 2 jaar geleden kocht zaten er 2 sleutels bij, de ene sleutel werkte met sleutel en met remote, de andere sleutel alleen met de sleutelfunctie. Ikzelf gebruikte de "goede" sleutel. vorige week was de accu van de sleutel leeg en gebruikte ik de sleutelfunctie. Tot ik de volgende dag de deur wou openen (jullie voelen hem al aankomen) kon ik de sleutel naar links en naar rechts draaien maar zonder weerstand. Het slot was "dol" en ik heb hiervoor bij offenga een rivisiesetje gekocht.
Maar nu het probleem, hoe krijg ik nu de auto open?
Heb al geprobeert te hengelen maar deur gaat niet open als ik aan de hendel binnen trek.
Weet iemand wat mijn opties zijn, moet ik nu een raampje intikken?
Hoor graag van jullie wat ik nog kan doen.
Kan de wegenwacht dit?
Het gaat over een 316i touring uit 2003. Ik heb de accu van mijn sleutel al vervangen en moet alleen nog ingeleerd worden.
Groet Henk

Nulkommavierbar

Re: Hoe kom ik in mijn auto?

Bericht door Nulkommavierbar » 23 jan 2022, 20:21

Hoe is dit afgelopen? Er inmiddels al in?
Ik heb de ANWB dit zien doen bij een touring met een plastic lepel, daarna een oppompbaar kussentje ertussen en toen met een stuk ijzerdraad richting de hendel. Ruitje intikken zou ik pas doen nadat de ANWB dit aanbeveelt…🙈😉

Nulkommavierbar

Re: Hoe kom ik in mijn auto?

Bericht door Nulkommavierbar » 23 jan 2022, 20:24

Bij iedere Oliewissel (eens per 6 maanden) verwissel ik standaard altijd de reservesleutel met de hoofdsleutel. Zo blijven ze beiden in bedrijf, ook qua slijtage in het contact.

Maar nu ik jouw verhaal lees ga ik het volgende ook meepakken: iedere oliewissel de deur even handmatig openen met de sleutel. Misschien houdt dat het slot soepel?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”