Simon - E46 320i 2004
-
Re: Simon - E46 320i 2004
Vraagje: die schijven zijn van RVS. Maar die komen straks op de koets (metaal). Heeft iemand tips om galvanische corrosie te voorkomen? Ik heb er niks aan als de boel in versneld tempo gaat roesten natuurlijk… Laagje speciale (urethaan) kit ertussen? Of gewoon doen en in de gaten houden?
-
Oplossing: gewoon de oude pakking (die je anders weggooit) ertussen. Zo maakt het RVS plaatje geen contact met de koets. Zo krijgt invreten ook geen kans bedacht ik me tijdens onderstaande klus.
-
Vandaag gedaan:
1. Toplagers achterzijde (Meyle HD);
2. Verstevigingsplaatjes Toplagers (Hardeman);
3. Armpje niveau Xenon (BMW);
Schokdemper eruit
Kijken hoe het zit:
Oud en nieuw naast elkaar (oud al aardig uitgesleten bovenaan na 105k, Lemforder);
De nieuwe versie erin, en rammel uit de koets is weg!
1. Toplagers achterzijde (Meyle HD);
2. Verstevigingsplaatjes Toplagers (Hardeman);
3. Armpje niveau Xenon (BMW);
Schokdemper eruit
Kijken hoe het zit:
Oud en nieuw naast elkaar (oud al aardig uitgesleten bovenaan na 105k, Lemforder);
De nieuwe versie erin, en rammel uit de koets is weg!
-
-
Deze week kon ik terecht voor de toplagers (veerpootlagers) vóórzijde, bij e46shop. Goede ervaringen daar en deze man begrijpt wat ik wil;-)
Ik kwam daar voor twee dingen:
1. Toplagers voorzijde;
2. Parkeersensor vervangen.
Dit, omdat ik (nog) geen veerspanner heb, en de achterbumper: ik kreeg hem er gewoon echt niet af… Op YouTube is het bij de coupe, touring en PFL-sedan een stuk makkelijker om een PDC-sensor te vervangen, maar mijn FL-sedan lijkt een andere manier van montage te hebben….
Maar nu de boel weer werkend en up-to-date:
Ik kwam daar voor twee dingen:
1. Toplagers voorzijde;
2. Parkeersensor vervangen.
Dit, omdat ik (nog) geen veerspanner heb, en de achterbumper: ik kreeg hem er gewoon echt niet af… Op YouTube is het bij de coupe, touring en PFL-sedan een stuk makkelijker om een PDC-sensor te vervangen, maar mijn FL-sedan lijkt een andere manier van montage te hebben….
Maar nu de boel weer werkend en up-to-date:
-
-
-
Volgende langetermijn-plan wordt dus:
1. Roestbehandeling (Drachten?);
2. Aircopomp in de gaten houden (zoemt soms);
De vakantie voor komende zomer naar Sardinië is reeds geboekt. Ik kan niet wachten om daar lekker over de bochtige wegen met gezin te tempo-toeren…;-)
Maar eerst morgen nog even een overleden Xenon vervangen. Hopelijk wordt het dan de komende tijd weer genieten van het rijden zonder al teveel problemen.
1. Roestbehandeling (Drachten?);
2. Aircopomp in de gaten houden (zoemt soms);
De vakantie voor komende zomer naar Sardinië is reeds geboekt. Ik kan niet wachten om daar lekker over de bochtige wegen met gezin te tempo-toeren…;-)
Maar eerst morgen nog even een overleden Xenon vervangen. Hopelijk wordt het dan de komende tijd weer genieten van het rijden zonder al teveel problemen.
-
-
Haha, details zit in de kleine dingen
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Even inhaken op jouw Bilstein B12 set, al dan niet incl. de anti rollbar. Had jouw auto hiervoor al het M-sport onderstel en zou je het verschil tussen de twee kunnen beschrijven? Zit er aan te denken omdat mijn schokdemper links-voor begint te zweten.
-
Nee hiervoor had ik de originele (non-m) Sachs eronder zitten. De B12 vind ik zelf erg netjes rijden, ook met gezin e.d. Niet té stuiterig. Feedback erg blij mee.
In combi met de antiroll kit is ie wel stijver geworden, zonder vond ik nèt even wat meer comfi… maar het stuurgedrag en snelwegritten daarentegen weer lekkerder. Op kinderkopjes en klinkertjes nie fijn
In combi met de antiroll kit is ie wel stijver geworden, zonder vond ik nèt even wat meer comfi… maar het stuurgedrag en snelwegritten daarentegen weer lekkerder. Op kinderkopjes en klinkertjes nie fijn
En dan heb je natuurlijk 2 setjes B12: Pro kit en Sportline.
Sportline (met Bilstein B8) is nog iets lager dan de Pro kit. Stugheid valt mij ontzettend mee in vergelijk met het M-onderstel (S226 Sports suspension settings en S338 M Sports package II) dat er standaard onderzat. Tuurlijk wel iets stugger, da's toch juist lekker?
Onder de Compact komt dus geen Eibach anti-rollkit, die komt nog wel onder mijn E90 325i. Samen met B12 Sportline en M3-draagarmen is die dan wel een beetje klaar qua onderstel.
Sportline (met Bilstein B8) is nog iets lager dan de Pro kit. Stugheid valt mij ontzettend mee in vergelijk met het M-onderstel (S226 Sports suspension settings en S338 M Sports package II) dat er standaard onderzat. Tuurlijk wel iets stugger, da's toch juist lekker?
Onder de Compact komt dus geen Eibach anti-rollkit, die komt nog wel onder mijn E90 325i. Samen met B12 Sportline en M3-draagarmen is die dan wel een beetje klaar qua onderstel.
Nulkommavierbar schreef: ↑01 mar 2022, 19:55 Nee hiervoor had ik de originele (non-m) Sachs eronder zitten. De B12 vind ik zelf erg netjes rijden, ook met gezin e.d. Niet té stuiterig. Feedback erg blij mee.
Top! Ik ga mij eens verdiepen in een goed onderstel om het bestaande M-sport onderstel te vervangen.