ABS Pomp nummers vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
petervk

Re: ABS Pomp nummers vervangen

Bericht door petervk » 11 feb 2022, 15:07

Inmiddels een paar weken verder en alweer een stuk wijzer geworden. Ik heb mezelf wat verdiept in het coderen en programmeren van de F series. Ook de speciale kabel hiervoor aangeschaft en software.
Verder heb ik het middenconsole losgehaald en daar kwam ik er achter dat helaas de ICM module ook is vervangen voor de lichtere variant zonder ACC optie. Alleen de DSC pomp vervangen gaat dus niet op. Het lijkt er dus ook op dat het vorige bedrijf wat aan de auto heeft gewerkt, heeft geprobeerd de ACC eruit te halen en het geheel werkend te krijgen.
Voorheen wilde ik de ACC weer werkend krijgen, nu ik erachter kom dat ik eigenlijk bijna alle onderdelen mis zoals; radarsensor, ICM module en ABS/DSC pomp lijkt het mij voor nu het beste de auto storingsvrij te krijgen zonder ACC, mocht ik in de toekomst de onderdelen gebruikt aan kunnen komen voor een nette prijs kan ik het altijd proberen in te bouwen.

Een hoop storingen kwamen dus uit de ICM module kwam ik achter, vandaar dat ik deze ook heb gecontroleerd op typenummer. oa. fout dat "control module faulty" was. Toen ben ik begonnen deze module opnieuw te programmeren. echter zonder resultaat. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de ACC optie nog in de bmw stond, wat mij niet correct leek. Wat ik hierna heb gedaan is de ACC optie uit geprogrammeerd uit de VO en alle ECU's opnieuw geprogrammeerd. Nu zijn de fouten in de ABS/DSC unit een stuk minder en ben ik de fouten mbt ACC optie in de DSC unit kwijt, nog een 3-tal fouten waar ik nog naar moet kijken blijven over.
Echter blijft de ICM module allerlei fouten geven, oa. control unit faulty en driving direction, speed signal. kortom de icm module lijkt niets te doen, maar hij wordt wel gezien, want kan hem ook programmeren/coderen.

Mensen die hier ervaring mee hebben en kan het zo zijn dat deze fouten erop wijzen dat deze module defect is?
In het geval deze defect is en ik toch een andere moet kopen, zou het dan een mogelijkheid zijn om de ICM module met ACC functionaliteiten aan te schaffen maar deze optie dus niet heb/uit geprogrammeerd heb? Anders zou ik nu degene zonder moeten aanschaffen en in de toekomst weer een andere met ACC moeten kopen mocht ik deze optie er nog op willen bouwen. Maar weet niet of dat mogelijk is en degene met ACC dan weer storingen zou gaan geven als de optie niet aanwezig is?

ehombie

Bericht door ehombie » 11 feb 2022, 18:08

phoe...ik snap wat je vraagt. :!

maar het feit dat je niet de juiste module(s) hebt is gewoon een dikke variable en eigenlijk niet wenselijk om een oordeel te vellen of die kapot is. vanuit gaan dat de VO e.d. allemaal correct zijn doorgevoerd.

Zet je de juiste icm erin (icm pomp) en programmeerd de ACC eruit ---> heeft mijn inziens meer succes tot slagen....Maaaaaar ik kan dit niet bevestigen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Source

Bericht door Source » 12 feb 2022, 10:27

Ik zou degene monteren die wel past of je kan het jezelf moeilijk maken.
Een gebruikte icm module kost ook niet de wereld.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”