Bijna 3 maanden verder alweer. Toch fijn om een werkende auto te hebben. Helaas betekent dat ook weinig updates.
Werkende auto gold overigens tot een week geleden; uit het niets werkte mijn instrumentencluster niet meer. Vrijdagnacht nog mee gereden, niets aan de hand. Ik stap zaterdagmiddag in, geen teken van leven te bekennen. Geen licht in de tellerbak, geen enkele klok deed het. Alleen het airbaglampje bleef als stamgast aanwezig.
Zaterdagmiddag de laptop er aan gehangen, niet uit te lezen. Toen maar verder gaan zoeken, met als eerste natuurlijk de zekeringkast. Daar trof ik het volgende aan:
Juist, vocht. Meteen accu losgekoppeld en een verwarminkje erin, met als doel het vocht eruit te trekken. Zaterdag vanaf circa 13:00 uur tot en met een uur of 20:00 in de loods gestaan met het kacheltje aan en een ontkoppelde acu. Vervolgens de accu weer aangekoppeld en gestart: zonder resultaat. Voor de zekerheid nog even een nachtje in de loods laten staan met alle deuren open, maar ook dat mocht niet baten.
Zondag dus met een niet functionerend cluster anderhalve straat naar huis gereden en een tweedehands cluster gereserveerd bij een kennis omdat ik het vermoeden had dat m’n cluster overleden was door het vocht.
Maandag begon ik me wat slecht te voelen, dus maar even een coronatest gedaan. Die bleek dinsdag positief. Na 2,5 dag binnen op een kamertje opgesloten te hebben gezeten, had ik woensdagavond even wat buitenlucht nodig. Dus ik stap in de auto met het idee: “dan maar geen tellers, maar ik moet even de deur uit”. Ik stap in, start de wagen, doet alles het weer.
Puntje bij paaltje dus (gelukkig) goed weggekomen. ABS lampje was uiteraard na 10 meter rijden ook weer uit. Alleen dat airbaglampje… blijft iets raars.
Bij het uitlezen geeft hij aan dat het de sensormat van de bijrijdersstoel is. Zit al een weerstandje tussen, maar blijft hem aangeven. Ook na meermaals wissen van de storing. Mocht iemand daar dus nog tips voor hebben, hoor ik het graag!