Job- E46 328CI

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
328E46Build

Job- E46 328CI

Bericht door 328E46Build » 08 apr 2022, 14:17

Dag allemaal,

Sinds vandaag nieuw op dit forum en wil me gelijk even voorstellen.
Ik ben Job, 23 en woonachtig in Overijssel :zwaai: Sinds vorige week in bezit van een E46 328 Cosmosschwarz coupé met 185dkm, handbak, dakraam etc.

Ondertussen al een hoop aan gedaan en ik heb nog meer op de planning staan maar goed, lijstjes zijn leuk😜

Ik hoop een hoop van jullie te leren en zal hoogstwaarschijnlijk nog wel wat vraagjes hebben in de toekomst.

Als er hier nog mensen zijn die me meer kunnen vertellen over de auto hoor ik dat ook graag! Hierbij de foto’s. :zwaai:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 328E46Build op 28 aug 2022, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroensum

Re: Job- E46 328CI

Bericht door Jeroensum » 08 apr 2022, 18:54

Hoi Job,

allereerst welkom op het forum!

Als ik naar de gegevens van de auto kijk dan zie ik dat er nog een terugroepactie voor deze auto open staat.

"De gasgenerator van de bestuurdersairbag kan vanwege de mogelijkheid van inwerking van vocht en veroudering bij activeren een te hoge druk opbouwen. Als gevolg kan de gasgenerator ontploffen en kunnen metaaldelen losraken en weggeschoten worden."

Mocht je deze nog niet in het snotje hebben dan lijkt mij dit in iedergeval een aandachtspunt.

De auto lijkt momenteel niet verzekerd te zijn, indien je dit weet is het uiteraard geen issue. Als je de auto gisteren of vandaag hebt verzekerd dan zou het kunnen dat de systemen van de RDW ietsje achterlopen.

De RDW meld verder dat de tellerstanden onlogisch zijn omdat er in de voertuighistorie een lagere tellerstand is gerapporteerd. Dat hoeft geen issue te zijn als dat logisch te verklaren is (bijvoorbeeld omdat de motor een keer is vervangen) maar het kan dus zijn dat je tellerstand niet klopt.
BMW E61 - 530d High Executive

328E46Build

Bericht door 328E46Build » 08 apr 2022, 19:37

Ha Jeroensum,

Ja van dat alles wist ik al af. Tellerstand is onlogisch ivm import in 2003.
Terugroepactie is niet meer nodig.

Ging me meer om evt onderhoudshistorie etc maar dankjewel voor het aanleveren :)

Job

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 09 apr 2022, 13:31

Welkom hier bij het forum!
Lexus RX450h President Line

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 11 apr 2022, 20:38

Welkom Job,

Nette wagen heb je daar, wat heb je er allemaal al aan gedaan?
Afbeelding
Volgende evenement:

328E46Build

Bericht door 328E46Build » 11 apr 2022, 21:28

Dankje Mieske! Ben er tot op heden ook attent mee :)

Momenteel hangt hij in de brug als ik heel eerlijk ben. Hij was beginnende omgebouwd naar track day/drift auto en dat is niet helemaal mijn intentie er mee.

Voor nu ben ik bezig met:

- Andere diff plaatsen (van 2.93 naar 3.23, ivm gelast diff)
- Schone olie etc uiteraard
- Diff rubbers vervangen
- Vanos revisie
- Klepdekselpakking en bout seals meteen
- Carterventilatie vervangen
- Pakking oliefilter huis vervangen
En uiteraard schone olie met filter etc.

En dan maar eens rijden en kijken wat er nog meer moet gebeuren ;). Mijn eerste BMW, waar ik er erg naar uit kijken om perfect te maken! :ja:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

328E46Build

Bericht door 328E46Build » 05 mei 2022, 17:40

Zo, ondertussen is hij alweer een tijdje rijbaar.
Nog enigzins een aardige storing erin welke ik echter nog niet helemaal op heb kunnen lossen na een aantal dingen uitgesloten te hebben.

Hij hapert gigantisch in de lage toeren en dan met name in versnelling 2,3 en 4. Eigenlijk wel in alle versnellingen maar in deze vraag ik het meest vermogen.

Aangezien ik de vanos gereviseerd heb, ccv vervangen compleet, vacuümslangetje van ccv naar brandstofdrukregelaar vervangen, nieuwe nokkenassensor (ivm motorstoring), nieuwe intake vanos solenoïde (ivm motorstoring en slechte werking) en de lmm schoongemaakt ben ik toch wel benieuwd waar dit weg zou kunnen komen.

Al heel wat dingen uitgesloten maar ik ben er nog niet. Ondanks dat er geen storingen meer zijn in het motormanagement systeem zit er nog iets niet helemaal lekker. Wellicht heeft iemand hier ideeën?

I’ll keep you posted

328E46Build

Bericht door 328E46Build » 28 aug 2022, 21:16

Dag allemaal,

Het is al weer een poosje geleden dat ik hier gepost heb. Geen idee of iemand het wat interesseert maar ikzelf vind het wel leuk om te doen.
Ondertussen ben ik al weer een stuk verder met mijn E46. Ik schreef hierboven over een vermogens probleem in de 3 en 5 vooral. Dat is opgelost. Ik bleek achteraf 5 dezelfde en 1 verschillende bougie erin te hebben…🫣 dat ik dat niet eerder had gezien na kleppendeksel etc al los gehad te hebben🫣 afijn, 6 nieuwe NGK’s erin en hij trekt weer als een jekko!

Daarnaast is het volledige interieur eruit geweest! Dit ivm een aantal elektronische storingen waar ik me altijd ontzettend aan kan irriteren (functie’s die niet werken, lampjes die niet branden etc.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O.a. vers dashboard erin, diverse aftermarket kabels eruit gehaald (zie stapel) en kabelbreuken gesoldeerd met behulp van een kabelboom die ik nog had liggen. Verlengde radio kabel gekocht (pittig duur trouwens maar zelf maken is kost meer tijd) ivm cd wisselaar en radio in de kofferbak, zonen rollo werkend gemaakt en een verse vloerbekleding achter erin gelegd. Alles zeer grondig schoongemaakt en alle leren delen geïmpregneerd met Stipt Leather (zie stoel, rugleuning geïmpregneerd, zitting niet) en weer dichtgebouwd😃.

Ik wil op den duur een andere geluidsinstallatie erin maar meerdere dingen hebben voorrang en ik wil toch eens rijden nu..

Keep you posted

Flerflep

Bericht door Flerflep » 31 aug 2022, 14:55

Mooi project hoor! Nu heb ik mij nooit zo verdiept in het aanbod E46 maar jij bent deze semi-trackday auto weer naar origineel aan het terugbouwen als ik het goed begrijp. Was het niet makkelijker en goedkoper om een nog niet aangepakte E46 te vinden?

Desalniettemin indrukwekkend hoor, zeker die spaghetti kabelbundel, krijg al de rillingen als ik het zie liggen.
Succes verder!
2008 BMW E60 LCI 525i N53 AUT

Locksmidv8

Bericht door Locksmidv8 » 02 sep 2022, 23:51

Hoi Job, Welkom op het forum!
Geweldig dat jij de kennis/kunde heb om het interieur uit elkaar te schroeven en daarna met succes weer goed te krijgen.
Ik zou lichtelijk in paniek raken als mijn E92 er zo bij zou staan.
Erg leuk dat er mensen zijn als jij die dat wel kunnen en andere belangstellende erbij betrekken.
Met de kennis van elkaar komen we allen en stuk verder.
Succes met de E46 en veilige km's toegewenst!

DeDude

Bericht door DeDude » 03 sep 2022, 07:24

Wat een gaaf project zeg. Respect voor mensen die de kennis en kunde hebben om dit te kunnen, chapeau
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”