
De BMW 5 Touring van de Buurman
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Over pompstations gesproken: op het einde van de terugreis van een weekje Duitsland ging de pomp van de gasinstallatie kapot... Heeft er dan bijna 240.000 kilometer opzitten. Vandaag wordt hij vervangen. Blij toe, LPG is al prijzig maar op benzine rijden is helemaal geen grapje.
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Pomp gefixed, grote blij!
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 okt 2015, 16:13
- Locatie: Pijnacker
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Gaaf! Goed te zien dat ie zich goed gehouden heeft.. Als deze pomp het ook weer 240.000km doet mag je niet klagen.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 17:00
- Locatie: Drenthe
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Hoi. Welke merk Lpi-installatie zit er in de auto? Op onze E34 M50b25 zat een Prins en met de 350xxx gereden kms ermee geen (pomp)reparatie eraan gehad. Zorgde altijd wel dat ik tankte als er nog zo'n 8-10 liter gas in zat.(advies van de gasboer), dan liep de pomp nooit 'droog'. Vind 240xxx aan de krappe kant. Groeten, Danny
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
LPi is altijd Vialle. Het is een systeem dat vloeibaar LPG injecteert, inplaats van verdampt LPG. Daarom heeft het systeem een pomp in de tank, dampgassytemen hebben dat niet. Ander verschil is dat Vialle lpi geen verdamper heeft, en dampgassytemen dus wel.
Circa 2 ton voor zo'n pomp is niet heel vreemd, al kan het ook langer goed gaan.
Circa 2 ton voor zo'n pomp is niet heel vreemd, al kan het ook langer goed gaan.
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 17:00
- Locatie: Drenthe
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Klopt, de onze was id een Vialle en geen prins (ooit op onze E28 gezeten). En was geen dampgas, maar ook een Lpi installatie.
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Ergernis aangepakt: het defect zijn van maar liefst één dashboardlampje. Goed gelukt, maar wel geleerd dat BMW plastic na 19 jaar ook graag uit elkaar wil vallen. Maar goed, het zit weer.
Verder een nieuw stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir geplaatst in de strijd om de af en toe haperende stb te temmen. De oude was nog de originele, met een deels verstopt filter. Met de nieuwe is het nu ook nog geen hosanna maar ik heb goede hoop dat het beter wordt als ik de vloeistof de komende weken nog een aantal keer ververs. En helpt dat niet, dan ligt er een nieuwe stb pomp klaar voor montage.
Morgen gaat de BMW naar een audio specialist die de radio weer tot leven gaat wekken. Dat wil zeggen, het speelt nu wel maar over slechts één kanaal. En dat klinkt niet. Deze meneer heeft een permanente fix voor deze radiokwaal en daarmee blijft de boel origineel, hetgeen ik in dit geval helemaal niet erg vind.
Dan zaterdag eindelijk de airco condensor vervangen, om dan volgende wek weer een poging tot het vullen van de aiorco te wagen.
Verder een nieuw stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir geplaatst in de strijd om de af en toe haperende stb te temmen. De oude was nog de originele, met een deels verstopt filter. Met de nieuwe is het nu ook nog geen hosanna maar ik heb goede hoop dat het beter wordt als ik de vloeistof de komende weken nog een aantal keer ververs. En helpt dat niet, dan ligt er een nieuwe stb pomp klaar voor montage.
Morgen gaat de BMW naar een audio specialist die de radio weer tot leven gaat wekken. Dat wil zeggen, het speelt nu wel maar over slechts één kanaal. En dat klinkt niet. Deze meneer heeft een permanente fix voor deze radiokwaal en daarmee blijft de boel origineel, hetgeen ik in dit geval helemaal niet erg vind.
Dan zaterdag eindelijk de airco condensor vervangen, om dan volgende wek weer een poging tot het vullen van de aiorco te wagen.
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Nieuwe chip in radio, en dat werkt. Volgens de meneer ook met wat krachtiger versterker, maar daar merk ik niet veel van. Tevens een software update van de navigatie en bc software, waardoor mijn boordmonitor ineens Nederlands kan. Iets wat officieel niet bestaat, iemand heeft daar heel veel tijd en moeite in gestopt. Ook de naviagtieaanwijzingen klinken in het Nederlands. En de laatst mogelijke update van de navigatiesoftware erbij, uit 2015. Leuk omdat het kan, al zal ik het in de praktijk precies nooit gebruiken. Tenslotte ook nog een nieuw scherm, de oude had een hoop lelijke strepen. Tevreden weer huiswaarts met een boel geinige nieuwe speeltjes.
De radio speelt nu weer over alle kanalen. Maar het geluid is niet super. Ook niet heel beroerd, maar ik heb beter gehoord. Zelfs een moderne Smart 4four heeft beter geluid af fabriek
De radio speelt nu weer over alle kanalen. Maar het geluid is niet super. Ook niet heel beroerd, maar ik heb beter gehoord. Zelfs een moderne Smart 4four heeft beter geluid af fabriek

Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Ochtendje sleutelen verder, condensor vervangen. Vol goede moed naar een airco vulstation, maar helaas: nog steeds lekkage in het systeem.
Doorgepakt en in ieder geval drie van de vier aircoslangen besteld. Op de verdamper na is verder alles al vervangen, namelijk... Hopelijk brengt dat de oplossing.












Doorgepakt en in ieder geval drie van de vier aircoslangen besteld. Op de verdamper na is verder alles al vervangen, namelijk... Hopelijk brengt dat de oplossing.












Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
De gerepareerde BM54 is terug. Met een paar tweaks: rca uitgangen om een actieve subwoofer aan te sluiten en een remote wire om diezelfde subwoofer in te schakelen. Blij mee!


Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
Je hebt hem iig niet verkocht
Hopelijk niets ernstigs ?
Hopelijk niets ernstigs ?

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: De BMW 5 Touring van de Buurman
De bovenste bout van de multiriemspanner is uit het huis gebroken. Daardoor liep de multiriem los. En ik had natuurlijk meteen de temepratuurmeter in het rood staan, want geen waterpomp zonder multiriem.
Afijn, de auto staat nu bij een garage en het complete oliefilterhuis wordt vervangen (dat is tevens de aggregaathouder), uiteraard samen met een nieuwe riemspanner, looprol en riem. De auto heeft inmiddels weer gelopen en gelukkig lijkt de motor het oververhitten overleefd te hebben. Hopelijk blijft dat zo als de auto straks klaar is en de motor weer op temperatuur komt. Een koprevisie zat namelijk niet echt in de plannen, laat staan in de begroting. En de kosten lopen al hard op...
Verkopen wil ik hem trouwens absoluut niet, maar hij mag wel een tikkie betrouwbaarder worden. Ik wist dat hij wat achterstallig onderhoud heeft/had, maar dit soort zaken verwacht je niet. Hij wordt wel steeds beter, dat dan weer wel

Afijn, de auto staat nu bij een garage en het complete oliefilterhuis wordt vervangen (dat is tevens de aggregaathouder), uiteraard samen met een nieuwe riemspanner, looprol en riem. De auto heeft inmiddels weer gelopen en gelukkig lijkt de motor het oververhitten overleefd te hebben. Hopelijk blijft dat zo als de auto straks klaar is en de motor weer op temperatuur komt. Een koprevisie zat namelijk niet echt in de plannen, laat staan in de begroting. En de kosten lopen al hard op...
Verkopen wil ik hem trouwens absoluut niet, maar hij mag wel een tikkie betrouwbaarder worden. Ik wist dat hij wat achterstallig onderhoud heeft/had, maar dit soort zaken verwacht je niet. Hij wordt wel steeds beter, dat dan weer wel

- Edit:
- deze unit, dus:

Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting