Boordcomputer E46 320Ci 2005 - geen gemiddeld verbruik meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DWeltens

Boordcomputer E46 320Ci 2005 - geen gemiddeld verbruik meer

Bericht door DWeltens » 28 mei 2022, 16:25

Goedemiddag, sinds een week geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 0,0 km per liter. Daarvoor was het (dankzij hoofdzakelijk snelwegkilometers) 12,2 km per liter. Daar was ik zeer tevreden over.
De auto wordt alleen bij droog weer gebruikt, heeft ca. 112.000 km gereden (aantoonbaar) en heeft geen enkel onderhoud gemist. De overige functies van de boordcomputer zijn overigens allemaal nog intact.
Ben erg blij met de 6 cylinders. Zit altijd met een grijns achter het stuur :shine: .

Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt doordat ik de lichtschakelaar niet meer in de stand “Auto” heb staan. Verder is er niets gebeurd of veranderd. Is er iemand die dit probleem(pje) herkent?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Mvg Dagmar Weltens
Afbeelding

rob75

Re: Boordcomputer E46 320Ci 2005 - geen gemiddeld verbruik meer

Bericht door rob75 » 02 jun 2022, 15:27

Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat de software van de BC een foutje bevatte (na verloop van tijd) opnieuw programmeren was de oplossing.
Misschien kun je de instrumentenpaneel aansturing eens resetten (spanning er af halen).

Succes,
Rob

DWeltens

Re: Boordcomputer E46 320Ci 2005 - geen gemiddeld verbruik meer

Bericht door DWeltens » 19 jun 2022, 13:46

Dankjewel Rob, excuses voor mijn late reactie.
Ik heb maar gewoon eerst met de resetknop het verbruik zelf gereset. Sindsdien houdt hij het verbruik weer bij. Het zal vermoedelijk een tijdelijke kwaal geweest zijn.
Als het nog een keer voorkomt zal ik het opnieuw programmeren van de bc (laten) uitvoeren.
Nogmaals dank, ik was even uit de lucht.
Groeten,
Dagmar

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”