ICOM te leen/huurvoor updaten CIC?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
///Max

ICOM te leen/huurvoor updaten CIC?

Bericht door ///Max » 12 jun 2022, 14:37

Beste allemaal,

Voor mijn E61 uit 2008 zit ik midden in het project CCC vervangen voor CIC. Alles op Ebay bij elkaar verzameld. Na dit gemonteerd te hebben (en erachter te komen dat er ook nog een andere versterker nodig is om de audio weer goed te krijgen) bleek de CIC niet de nieuwste softwareversie te draaien. Dit heb ik wel nodig om navigatie beschikbaar te maken. Ik heb geen ICOM, dus via ethernet geprobeerd. Helaas ging dit met niet meer dan 11 KBps (terwijl de FTP-connectie richting 100Mbps ging), en na 49% (20 uur) faalt het programmeren van het programma van ECU 63 (+/- 200MB) consequent. Same via OBD via de bimmergeeks kabel: 11 KBps. Het updaten van de bootloader en het data stukje van 63 is wel gelukt.

Ik kan er helaas niet omheen, ik heb een ICOM met most adapter nodig om te kunnen updaten (en het ding weer levend te maken). Nu kost zo'n ICOM OEM €700+ en is ie op dit moment niet te krijgen. Een kloon uit China doet de helft, maar ik lees overals dat de kans groot is dat programmeren ermee niet succesvol zal zijn. Daarnaast heb ik 'm ook alleen maar nodig om de CIC ermee te updaten, en daarna niet meer.

Wie o wie heeft een OEM ICOM met most adapter te leen of te huur zodat ik kan updaten en verder kan met dit project. Ik hoor het graag!

Source

Re: ICOM te leen/huurvoor updaten CIC?

Bericht door Source » 12 jun 2022, 23:00

Je hoeft 'm niet te updaten. Je kan ook een emulator er tussen zetten, loop je ook geen risico dat die faalt tijdens het flashen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

///Max

Bericht door ///Max » 13 jun 2022, 08:21

Dat was inderdaad mogelijk geweest. Ik heb er toen bewust voor gekozen om de update te doen en niet te emuleren. Nu ik halverwege een update zit moet ik 'm toch updaten om er weer leven in te krijgen.

Source

Bericht door Source » 13 jun 2022, 23:13

Ik denk niet dat iemand zijn spullen gaat uitlenen. Het beste is om het uit te besteden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”