Koplamp behuizing los

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
M535I

Koplamp behuizing los

Bericht door M535I » 14 jun 2022, 23:37

Mijn koplamp behuizing zit los waardoor mijn hoogte van me koplampen niet klopt. Bij me E39 heb ik een keer de stel nokken vervangen. Bij de E46 zie ik ze nergens te koop staan. Iemand ervaring met dezelfde probleem?
M, the Most Powerful Letter in the World!

Nulkommavierbar

Re: Koplamp behuizing los

Bericht door Nulkommavierbar » 15 jun 2022, 21:05

Wat bedoel je met ‘behuizing’? De sierlijsten? Verschoven pakking en dus het plastic-glas? De behuizing van de binnenkant?

Graag even wat specifieker, desnoods met een piccie. Kan helpen ;)

Pakking en ‘glas’
Afbeelding

Afbeelding

Of is het het binnenwerk:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nulkommavierbar op 15 jun 2022, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Nulkommavierbar

Bericht door Nulkommavierbar » 15 jun 2022, 21:18

En bedoel je met ‘hoogte’ de hoogte van de hardware. Dus hoe de koplamp in het frame zit. Of hoogte van de lichtbundel. Met dat laatste kan het natuurlijk ook je ‘koplampregelaar óf sensor’ zijn. Been there done that.

Afbeelding
Links het armpje (roest op den duur weg). Rechts de sensor (plastic scheurt waardoor deze loskomt)

M535I

Bericht door M535I » 16 jun 2022, 00:11

Ik bedoel het binnenwerk chrome gedeelte waar de lens in zit. De stel nok was gebroken waardoor de hoogte niet in te stellen was en het chrome gedeelte heen en weer klapperde. Ik heb er koplamp vandaag los gehaald en de stel nokken gelijmd. Hopen dat hij goed blijft. Gaat trouwens om een facelift coupe/cabriolet lamp. Bedankt voor het mee denken 👊🏼
M, the Most Powerful Letter in the World!

Nulkommavierbar

Bericht door Nulkommavierbar » 16 jun 2022, 16:47

Das al een stuk duidelijker. Mooi dat je het (mogelijk) opgelost hebt :!

Trouwens, dat chromen binnenwerk heeft sowieso niet het eeuwige leven. Mocht de lichtsterkte enorm verzwakken en je ziet geen hand voor ogen, dan is dit wellicht de oorzaak :emo:
Afbeelding
Na vervanging weer strak en helder licht!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”