Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00
Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Hallo allen,
Lang niet online geweest maar ik zit nu met een bakprobleempje waar ik niet uit kom.
Het gaat om een 2007 e92 coupé 330i met 205000km.
Het probleem wat ik heb aan de zf6hp19 is het volgende.
Bij koude motor zit er slip in de bak van 2e naar 3e versnelling, hij verslikt zich als het ware waarbij het toerental ineens omhoog schiet en aandrijving even kortstondig wegvalt.
Is de bak eenmaal warm dan schakelt hij wel weer goed.
Nu heb ik diverse fora doorgelezen en wat mij duidelijk werd is dat de storing kan ontstaan door defecte solenoids of de verstafte rubberen buisjes en blokje tussen bak en kleppenhuis.
Komt dit iemand bekend voor en waar zou ik deze solenoids en rubbers kunnen bestellen?
Alvast dank
Mvg Rene
Lang niet online geweest maar ik zit nu met een bakprobleempje waar ik niet uit kom.
Het gaat om een 2007 e92 coupé 330i met 205000km.
Het probleem wat ik heb aan de zf6hp19 is het volgende.
Bij koude motor zit er slip in de bak van 2e naar 3e versnelling, hij verslikt zich als het ware waarbij het toerental ineens omhoog schiet en aandrijving even kortstondig wegvalt.
Is de bak eenmaal warm dan schakelt hij wel weer goed.
Nu heb ik diverse fora doorgelezen en wat mij duidelijk werd is dat de storing kan ontstaan door defecte solenoids of de verstafte rubberen buisjes en blokje tussen bak en kleppenhuis.
Komt dit iemand bekend voor en waar zou ik deze solenoids en rubbers kunnen bestellen?
Alvast dank
Mvg Rene
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Is dit nu pas?
Mijn ervaring met die bak is dat ze dat altijd doen met koude motor omdat de automaat dan in een opwarmprogamma loopt om de bakolie sneller warn te krijgen.
Ik heb zelf 2 van deze automaten gehad en mijn broer ook en allemaal deden ze dat.
Eenmaal warm is alles oké
Mijn ervaring met die bak is dat ze dat altijd doen met koude motor omdat de automaat dan in een opwarmprogamma loopt om de bakolie sneller warn te krijgen.
Ik heb zelf 2 van deze automaten gehad en mijn broer ook en allemaal deden ze dat.
Eenmaal warm is alles oké
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Hallo Hans
Oke, dus ook specifiek van 2 naar 3?
Oke, dus ook specifiek van 2 naar 3?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Nou dat is fraai, vandaag de auto op de brug gehad en het is een gm bak ipv zf.
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Aha die hebben dat nog meer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Ja daar was ik al bang voor, er is zelfs een GM bulletin dat aangeeft dat dit een product eigenschap is voor de 6l45r, en dan specifiek bij koude motor.
Misschien toch bakolie en rubber afdichtingen vervangen tussen kleppenhuis en planetenstelsel?
Misschien toch bakolie en rubber afdichtingen vervangen tussen kleppenhuis en planetenstelsel?
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Hoeveel heeft de auto gelopen?
Boven de 200 000 km moet je geen olie meer gaan verversen dat doet meer kwaad dan goed
Boven de 200 000 km moet je geen olie meer gaan verversen dat doet meer kwaad dan goed
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Oh zie het al 205 000,als je nu olie gaat verversen komt er teveel rotzooi los zeker als er ook nog een spoelbeurt met een cleaner wordt gedaan en de kans is groot dat de oliekanaaltjes verstopt blijven zitten
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Zou een revisie van kleppenhuis ipv complete revisie een optie zijn?
Re: Slip in bak van 2 naar 3 koude motor
Dat zou je met een revisie specialist moeten overleggen, een hele goeie is Thomassen Lunteren
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 jun 2021, 18:00