Hernieuwde voorstelling: Wim.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Vantalli

Hernieuwde voorstelling: Wim.

Bericht door Vantalli » 09 jul 2022, 20:42

Beste mensen,

Een tijd geleden zou ik een BMW kopen en ben toen lid geworden, wat vragen gesteld op voorhand.
Door omstandigheden toch wat anders gekocht maar nu sinds vandaag, toch het verstandige gedaan ;)
In de titel van dit subforum stond iets als "gewoon praten" dus meende ik in dit geval hier het best te kunnen posten.

Het verhaal wil dat ik wel behoorlijk technisch ben, maar BMW specifiek, zeker niet! Als iemand die altijd alles zelf doet aan zijn auto, vind ik dit best wel een beetje eng.

Vandaag gekocht: een 523i Executive automaat uit 2005 op gas. Wel een kilometerstand van tegen de 4 ton......heb wel om een koude start gevraagd en hoorde niets raars gelukkig.
Best blij mee; rijdt geweldig, automaat schakelt goed, lekker stil, moet wel even uitgelijnd worden en ik hoor een kogel links voor. Heb nog niet gekeken op een brug, maar denk een fuseekogel.

Komende van een oldtimer; pfff, ik heb al ruzie met de ruitenwisser ;)
Kom dan aan met die iDrive.......heb mijn telefoon kunnen koppelen, maar een telefoonlijst importeren zie ik zo snel niet.
Muziek afspelen; voor wat ik ervan gevonden heb, kan dat niet uit de telefoon; dat is wel jammer.

Nouja, 1001 vragen dus, maar ik ga eerst zelf zoeken natuurlijk. Zit hier al de hele dag met het instructieboekje op schoot en snap er nog geen hout van :)

Tegenvallers? Ja, helaas wel......
Op de thuisreis ging het motorstoringslampje aan, mooi niet tijdens de proefrit.
Thuis even met zo'n dongel uitgelezen op de telefoon en daar kwamen 26 storingen uit........bewaard, gewist, opnieuw: 38 storingen!
Bewaard, gewist, opnieuw, weer tig!
Die weer gewist en ineens bleef alles weg; ook wel raar toch?
Hopelijk blijft alles weg en heeft de auto gewoon een keer met een bijna lege accu gestaan, want zoveel mankementen maken mij wel erg bang. Zoals gezegd, ik ben heus wel technisch, maar hier is geen beginnen aan.
Een selectie:
- P283F, transmission shift fork C position - intermittent signal
- P0112, intake air temp sensor 1 circuit low
- P1841, transmission transfer case shift motor short circuit to ground
- P0C0A, drive motor B, phase U/V/W circuit - circuit high
- P0004, fuel volume regulator control circuit high

De meeste, zeker die ik nu opnoem, zijn wel "pending" in ieder geval.
Nog een paar minuten laten draaien voor de deur en uiteindelijk kwam er niets terug. Maar het is wel allemaal circuit high of circuit low in ieder geval.

Ook lag de afdekkap van de motor (over de bougiegaten) in de kofferbak. Opzich niet erg, maar bij thuiskomst zag ik onder alle boekjes in het dashboardkastje, een aantal bouten liggen waarvan ik vrij zeker weet dat ze in de motor horen......
Allemaal torx, een hele korte dikke; zou een afplug iets moeten zijn. Mist er dan wat? Ik heb geen idee, kan het niet vinden ook, maar maakt me ook weer ongerust. Ook een pakking, een rechthoek met een soort lus erop.
Wat waren ze van plan, wat hebben ze gedaan, of juist; niet afgemaakt? En waarom niet?
Tja, dat zal ik uit moeten vinden, maar heb er wel pijn in mijn buik van.

Maar goed, ik ben wel heel blij met de BMW; er staat toch wel wat als je ernaar kijkt. De kwaliteit straalt er vanaf.
Maar; ik zal dus wel eens tevoorschijn komen op dit forum om toch hier en daar een vraagje te stellen ;)

Bedankt voor het lezen en typische tips zijn altijd welkom natuurlijk ;)

tom_il

Re: Hernieuwde voorstelling: Wim.

Bericht door tom_il » 09 jul 2022, 21:40

foto's zou help, zonder is het wel heer erg raden.
525d E61 2007 pre-LCI

Vantalli

Bericht door Vantalli » 09 jul 2022, 21:43

Dat is wel een goed punt!
Maar qua wat, binnen of buitenzijde bedoel je?

Anni

Bericht door Anni » 09 jul 2022, 22:12

Wat dacht je van beiden? ;)

Overigens, dit topic hoort niet in het ///M5 gedeelte

Vantalli

Bericht door Vantalli » 09 jul 2022, 22:15

Dat is een goed idee, ga ik morgen even regelen: hij is zwart dus die foto nu wordt een zwart vlakje ;)

Ik las het eigenlijk als forum voor de E60, de E61 én de M5.......daarbij stond nog de uitlegterm van "gewoon praten" dus vandaar; mijn excuses.

Vantalli

Bericht door Vantalli » 10 jul 2022, 17:44

Daar ben ik dan eindelijk weer!
Sorry, was een hele rare, nare dag vandaag. Ik ben dus laat en heb nog geen eens foto's, anders dan een paar van binnen.

Allereerst maar eens de foto met onderdelen/bouten die in het dashboardkastje lagen. De korte bout waar ik het over had, was een afgebroken bout.

Daarna de foto's van de radio enzo, zijn voor mijn topic waar ik een vraag stelde over muziek streamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vantalli

Bericht door Vantalli » 10 jul 2022, 23:03

Ha, toch nog foto's!
Blijkt vandaag mijn vrouw er een paar gemaakt te hebben :)
Haar auto stond er ook op, maar die heb ik er maar even afgeknipt, die ouwe Punto ;)

Afbeelding

Afbeelding

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 21 jul 2022, 19:12

Zeer mooie wagen, veel rij plezier :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”