Bas - Opzoek naar een E91 diesel

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
BasSluis

Bas - Opzoek naar een E91 diesel

Bericht door BasSluis » 22 aug 2022, 10:15

Goedemorgen allemaal,

Ik heb mezelf net geregistreerd op dit forum en zou mezelf graag even voorstellen, tevens ben ik me aan het oriënteren op aanschaf van een BMW E91 op diesel.

Ik ben Bas Sluis uit Zwolle, vader van 5 kids en werkzaam als vrachtwagenchauffeur in de nacht.
Ik ben al van heel kleins af aan al enorm autoliefhebber. Ik heb veelal Mercedes en Volvo gereden maar de kwaliteit van deze auto's holt achteruit en ook de mogelijkheden qua tuning en styling laten steeds meer te wensen over. Japanse auto's is absoluut niks voor mij, dus ik ga BMW proberen. Ik wil zeker een diesel, niet omdat ik zo enorm veel kilometers maak maar omdat ik graag met 600nm+ koppel rijd.

Ik ken de basis van BMW wel aardig maar ken de ins and outs uiteraard amper, dus ik zou graag aankooptips ontvangen. Ik vind de E91 330d een leuke optie maar geen idee hoe sterk deze motoren zijn. Ik wil uiteraard een handgeschakelde auto. Ik heb een budget voor aanschaf van een auto tot max €10.000 en wil liever geen auto met 5 ton op de klok, afhankelijk hoe sterk en betrouwbaar de motoren zijn.

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met de aanschaf?

Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt!

Gr. Bas Sluis
Laatst gewijzigd door mieske90 op 20 sep 2022, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-titel gewijzigd om het overzicht te bewaren

Locksmidv8

Re: Voorstellen

Bericht door Locksmidv8 » 23 aug 2022, 15:32

Hoi Bas,
Welkom hier!
E91 prima keus binnen je budget, staan er in binnen/buitenland enorm veel te koop.
De kans dat jullie toekomstige erbij staat is dus vrij reëel.
Om er achter te komen of de E91 wat voor jullie is is gewoon veel proefritjes maken.
Van de mensen die in mijn E92 hebben gereden (en dat zijn er veel) is er geen een die het niks vond.
Motoren: Bij goed onderhoud en netjes rustig warm rijden (belangrijke voorwaarde) nagenoeg onverslijtbaar.
(Voor betrouwbaarheid in dit forum zoeken naar reviews met de motor van jou keus.)
Vermogen van een E92 335D bouwjaar v.a. 2008: 286 pk/ 580 Nm.
(Meer info te vinden in de rubrieken E90-93 series)
Tot slot is de onderhoud historie en je gevoel van groot belang bij je aankoopkeus.
(Bij twijfel niet kopen of je garantievoorwaarden naar boven bijstellen)
Veel succes ermee!

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 23 aug 2022, 16:24

Welkom hier Bas. En succes met zoektocht.
Lexus RX450h President Line

BasSluis

Bericht door BasSluis » 23 aug 2022, 19:08

Thanks!

Ik ga inderdaad een paar flinke proefritten maken en de auto's binnenstebuiten keren. Meestal zegt de kilometerstand ook weinig over de staat van een auto, want ik had een ex KLPD Volvo V70 D5 met ruim 5 ton op de klok die in perfecte staat was. Dat was ook echt een kanon, alleen reed als een tank.

Ik ben gelukkig aardig technisch, dus veel standaard kwaaltjes herken ik wel. Zijn er op de distributieketting na dingen waar ik extra op moet letten? Ik ben aan het kijken naar de E91 330d handgeschakelde uitvoering.

Na aanschaf wil ik eerst alles fris maken en indien nodig de distributieketting ed vervangen, daarna kan het echte werk beginnen 😍

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”