Software Update losse componenten
Software Update losse componenten
Hallo, ik wou graag de software eens updaten van mijn 528i 2010 f11.
De auto loopt soms een beetje ruw, als je stilstaat hoor/merk je wel eens een misfire.
De injectoren lijken het niet te zijn.
De nox sensor heeft de grootste verdenking bij mij.
Deze zou je of kunnen vervangen met al dan niet een noxem aftermarket (bimmerprofs) of helemaal laten wegschrijven. Punt hierbij is dat de problemen die ik heb ook juist kunnen zijn veroorzaakt omdat deze sensor in het verleden misschien al eens is weggeschreven. Hij zit er niet voor niks...
Ook is er de mogelijkheid dat een vorige eigenaar het leuk leek de auto te (chip)runen.
Welke ook niet gunstig is voor een n53.
Ik dacht als ik nou eens begin met de software update van het moter management ,dan is ren
Tuning in elk geval tenietgedaan en kan ik met een schone lei beginnen. De update is bij de meeste garages enkel uit te voeren door de hele auto te updaten ,dit heeft het risico dat er componenten stuk gaan.
Ik wil dan ook enkel het moter management updaten,ik weet dat dit kan,ik weet alleen niet waar, dus weet iemand waar ik deze in de buurt an zeist en omgeving kan laten updaten,en misschien heeft deze ook wat kennis over het nox verhaal !
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
De auto loopt soms een beetje ruw, als je stilstaat hoor/merk je wel eens een misfire.
De injectoren lijken het niet te zijn.
De nox sensor heeft de grootste verdenking bij mij.
Deze zou je of kunnen vervangen met al dan niet een noxem aftermarket (bimmerprofs) of helemaal laten wegschrijven. Punt hierbij is dat de problemen die ik heb ook juist kunnen zijn veroorzaakt omdat deze sensor in het verleden misschien al eens is weggeschreven. Hij zit er niet voor niks...
Ook is er de mogelijkheid dat een vorige eigenaar het leuk leek de auto te (chip)runen.
Welke ook niet gunstig is voor een n53.
Ik dacht als ik nou eens begin met de software update van het moter management ,dan is ren
Tuning in elk geval tenietgedaan en kan ik met een schone lei beginnen. De update is bij de meeste garages enkel uit te voeren door de hele auto te updaten ,dit heeft het risico dat er componenten stuk gaan.
Ik wil dan ook enkel het moter management updaten,ik weet dat dit kan,ik weet alleen niet waar, dus weet iemand waar ik deze in de buurt an zeist en omgeving kan laten updaten,en misschien heeft deze ook wat kennis over het nox verhaal !
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Re: Software Update losse componenten
Hoe oude zijn de injectoren?
Zijn ze al eens vervangen?
Welke index hebben ze?
Als je wil updaten dan zou ik alles laten doen, dan zijn alle modulen op elkaar afgesteld qua versie. Aangezien jouw model van 2010 is zal deze mogelijk ver achterlopen. Er is altijd een mogelijkheid dat een module stuk kan gaan maar meestal gaat het goed.
De NOX sensor geeft uiteindelijk altijd problemen, dit omdat ze niet zolang meegaan. Over noxem heb ik niet zo goede verhalen gehoord.
Om te testen of de NOX sensor er al uitgeschreven is, is eenvoudig te checken door de stekker van de NOX af te trekken, als je een foutmelding krijgt zit deze er nog in.
Tuning van een N53 heeft niet zoveel zin dacht ik, je zou er hooguit een 530 van kunnen maken.
Je kan naar Mals BMW techniek gaan in Nijkerk, die kan je BMW updaten en vast ook de NOX eruit schrijven.
Zijn ze al eens vervangen?
Welke index hebben ze?
Als je wil updaten dan zou ik alles laten doen, dan zijn alle modulen op elkaar afgesteld qua versie. Aangezien jouw model van 2010 is zal deze mogelijk ver achterlopen. Er is altijd een mogelijkheid dat een module stuk kan gaan maar meestal gaat het goed.
De NOX sensor geeft uiteindelijk altijd problemen, dit omdat ze niet zolang meegaan. Over noxem heb ik niet zo goede verhalen gehoord.
Om te testen of de NOX sensor er al uitgeschreven is, is eenvoudig te checken door de stekker van de NOX af te trekken, als je een foutmelding krijgt zit deze er nog in.
Tuning van een N53 heeft niet zoveel zin dacht ik, je zou er hooguit een 530 van kunnen maken.
Je kan naar Mals BMW techniek gaan in Nijkerk, die kan je BMW updaten en vast ook de NOX eruit schrijven.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Software Update losse componenten
Mee eens. Waarom zou je de rest niet mee willen laten updaten? De laatste updates zijn gewoon de beste, en voor de f10 f11 worden er ondertussen geen meer gemaakt. Je hebt dus nu altijd de laatste te pakken.
Stuk gaan van componenten gebeurd niet zomaar. Wel bijvoorbeeld als er geen geschikte acculader wordt gebruikt tijdens het schrijven en de spanning wegzakt. (Ze slurpen er nogal aan hoor)
Stuk gaan van componenten gebeurd niet zomaar. Wel bijvoorbeeld als er geen geschikte acculader wordt gebruikt tijdens het schrijven en de spanning wegzakt. (Ze slurpen er nogal aan hoor)
Re: Software Update losse componenten
misfires kun je idd horen,maar ik zou afgaan op obd live data...dan weer je meer en vandaar uit verder kijken.
je kunt e.a. nog met ista en inpa kijken omtrent injectoren adaptaties, kijken of hier afwijkingen in zijn tov elkaar*
NOx sensor, ik was er tevreden over (en die ik bij een aantal gemonteerd heb).....bij mij ging die weer in de rijmodussen wisselen waarvoor die ontworpen was. Hier ben ik nog niemand tegengekomen die problemen heeft. De gene met "noxem problemen" hebben naast nox codes vast ook andere problemen.
Het is een onderdeel/sensor wat je dme gebruikt als input...wegschrijven moet goed gebeuren en die die maps zijn bij de tuners niet overal hetzelfde*.
wbt injectoren...ik ben van mening, zeker met de huidige problemen om eraan te komen (heb ik het nog niet over de €). Dan moet je ook opletten of ze geen gebruikte verkopen. en proberen te achterhalen welke cilinder afwijkt zodat je een goed voor en na beeld hebt. of je ze vervolgens allemaal vervangt laat ik aan u of monteur van dienst over*
* zie bimmerprofs
succes
je kunt e.a. nog met ista en inpa kijken omtrent injectoren adaptaties, kijken of hier afwijkingen in zijn tov elkaar*
NOx sensor, ik was er tevreden over (en die ik bij een aantal gemonteerd heb).....bij mij ging die weer in de rijmodussen wisselen waarvoor die ontworpen was. Hier ben ik nog niemand tegengekomen die problemen heeft. De gene met "noxem problemen" hebben naast nox codes vast ook andere problemen.
Het is een onderdeel/sensor wat je dme gebruikt als input...wegschrijven moet goed gebeuren en die die maps zijn bij de tuners niet overal hetzelfde*.
wbt injectoren...ik ben van mening, zeker met de huidige problemen om eraan te komen (heb ik het nog niet over de €). Dan moet je ook opletten of ze geen gebruikte verkopen. en proberen te achterhalen welke cilinder afwijkt zodat je een goed voor en na beeld hebt. of je ze vervolgens allemaal vervangt laat ik aan u of monteur van dienst over*
* zie bimmerprofs
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Software Update losse componenten
Bedankt voor de reacties!
De injectoren hebben index 11, cilinder 3 en 6 hadden bij ista misfires ,deze zijn vervangen zonder enig resultaat.
Ik had juist gehoord dat het wél voor kan komen dat modules na updaten kunnen stukgaan,en ik heb geen enkel belang om de andere modules van radio airbags of andere dingen die het goed doen te updaten met dat risico. Maar de een zal daar uiteraard andere ervaringen mee hebben dan de ander,en ik moet dan kiezen wiens advies het beste is...
Ik zal de nox sensor vandaag of morgen eens losmaken Die verschillende rij modussen die ontbreken bij mij dus ook,hij rijd altijd in de zelfde modus. Ik heb gelezen dat een chiptuning inderdaad niet veel opbrengst ,maar wel deze modussen verstoord, een update zou een chiptuning annuleren wat eenvan de redenen is voor een update ,en omdat de update ook een aanpassing bevat van de nox sensor.
De injectoren hebben index 11, cilinder 3 en 6 hadden bij ista misfires ,deze zijn vervangen zonder enig resultaat.
Ik had juist gehoord dat het wél voor kan komen dat modules na updaten kunnen stukgaan,en ik heb geen enkel belang om de andere modules van radio airbags of andere dingen die het goed doen te updaten met dat risico. Maar de een zal daar uiteraard andere ervaringen mee hebben dan de ander,en ik moet dan kiezen wiens advies het beste is...
Ik zal de nox sensor vandaag of morgen eens losmaken Die verschillende rij modussen die ontbreken bij mij dus ook,hij rijd altijd in de zelfde modus. Ik heb gelezen dat een chiptuning inderdaad niet veel opbrengst ,maar wel deze modussen verstoord, een update zou een chiptuning annuleren wat eenvan de redenen is voor een update ,en omdat de update ook een aanpassing bevat van de nox sensor.
Re: Software Update losse componenten
Denk dat het voor jou idd een goede basis is om terug te gaan naar originele software. Zeker aangezien je niet zeker bent wat de vorige eigenaar er mee heeft uitgespookt.
Dan kun je daarna kijken welke klachten er over blijven en vanuit daar beginnen zoeken.
Goed opweg kerel!
Uit welke regio kom je ivm software specialisten aanbevelen
Dan kun je daarna kijken welke klachten er over blijven en vanuit daar beginnen zoeken.
Goed opweg kerel!
Uit welke regio kom je ivm software specialisten aanbevelen
Re: Software Update losse componenten
Omgeving utrecht/Zeist.
Ja precies, eerst zorgen dat ik zeker weet wat er onder de kap speelt.
Krijg in elk geval geen storingen van nox.
Ja precies, eerst zorgen dat ik zeker weet wat er onder de kap speelt.
Krijg in elk geval geen storingen van nox.