SOLVED Bekabelde iPhone verbinding komt niet tot stand

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
DeDude

SOLVED Bekabelde iPhone verbinding komt niet tot stand

Bericht door DeDude » 04 sep 2022, 14:05

SOLVED, zie laatste comment

Dag allen! Inmiddels aantal dagen trotse eigenaar van een BMW 535i xdrive uit 2016 - zie voorstel rondje voor het uitgebreide verhaal.

Enorm blij mee, maar er is 1 ding wat mij irriteert en dat is dat mijn iPhone 11 niet bekabeld wordt herkend door de auto. Meerdere officiële Apple kabeltjes geprobeerd, geen succes. de usb Port werkt goed want USB stick wordt keurig gelezen (zie foto’s)

Ik heb onbeperkte connected drive wat het ook doet (auto middels app bedienen werkt goed) en ook de uitgebreide entertainment optie (S6NS).

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon niet zo snel een eerder topic hierover vinden, lees wel her en der dat de snap-in dit oplost, Marja… die maken ze niet meer voor iPhone 7 en ouder ;)
Laatst gewijzigd door DeDude op 11 sep 2022, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

ptrkp

Re: Bekabelde iPhone verbinding komt niet tot stand

Bericht door ptrkp » 04 sep 2022, 19:16

Welke usb aansluiting gebruik je.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

DeDude

Bericht door DeDude » 04 sep 2022, 20:50

In het midden console. Opzich is het niet een enorm drama en werkt Bluetooth prima, maar ik vind het fijn om gewoon Spotify via de idrive te bedienen, plus geluidskwaliteit is beter
Link naar showroom

remkow

Bericht door remkow » 08 sep 2022, 11:35

Heb je al geprobeerd te updaten? Er zijn 2 soorten updates, zgn istep of ilevel update wat de firmware van de diverse modules incl NBT (EVO) update (typisch doet dealer dat maar het kan zelf met e-sys) en de communicatie update die je via USB zelf kunt laden (te vinden via BMW site). Die laatste bedoel ik hier, verder moet je bij recentie iOS op je telefoon ieder USB apparaat (eenmalig) toestaan, misschien gaat het in die handshake mis?
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

DeDude

Bericht door DeDude » 08 sep 2022, 11:46

Ha Remko , leuk dat je reageert en meedenkt met me. Auto is 25/08 nog bij de BMW dealer geweest voor onderhoudsbeurt dus dat zal wel snor zitten. Software update via USB had ik al gecheckt op de BMW website (https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html) en obv VIN heb ik de laatste update reeds (had ook niet anders verwacht, de vorige eigenaar is software developer).

US fora geven aan dat corrosie op de apple kabeltjes nog wel eens issues geeft dus ga dat even proberen.. Ik lees ook dat de Y kabel oplossing biedt, maar dan gaat muziek via de AUX ingang en dus per definitie kwaliteit naar beneden want geen digitale omzetting meer.

Je laatste opmerking triggert bij mij wel wat; wat kan zijn is dat mijn telefoon het gewoon niet toestaat.. Mijn huidige werkgever heeft absurde beveiliging erop, ik had bijvoorbeeld ook issues met de Tesla hiervoor met inladen van contacten en agenda gegevens. Ik ga het even proberen met de telefoon van mijn vrouw en zal daar even update over geven.
Link naar showroom

remkow

Bericht door remkow » 08 sep 2022, 14:53

Staat mij ook bij dat bekabelde iPhone verbinding voor muziek alleen mogelijk is wanneer je "Enhanced Bluetooth" hebt maar het lijkt erop dat jouw auto dit allemaal heeft. Je kunt je FA controleren door je VIN in te voeren (zoek op BMW VIN Option Lookup)
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

DeDude

Bericht door DeDude » 08 sep 2022, 16:32

Yeap heb die optie inderdaad, ik stream nu ook bijvoorbeeld gewoon via Bluetooth muziek. Telefoon van mijn verloofde doet het overigens ook niet.

Irritant wel. Gekke is dat die het héél even deed. 29e afspraak bij AutoMaan voor parkeersensor, wellicht weten zij het ook wel.
Link naar showroom

DeDude

Re: SOLVED Bekabelde iPhone verbinding komt niet tot stand

Bericht door DeDude » 11 sep 2022, 13:03

Ha! Opgelost. Na wat tips op US Apple fora van BMW F30/31 en X5 met hetzelfde euvel heb ik de oplossing gevonden. Enorm simpel; korter kabeltje.

Blijkbaar is de gegevens overdracht brak tussen BMW en Apple en beide wijzen naar elkaar; hoe korter de kabel hoe minder kans op ellende.

Oplossing is dus een kabeltje van 10cm, werkt perfect. Telefoon wordt gelijk herkend, kon geen foto maken want kabeltje tekort ;)

https://amzn.eu/d/6KV97O4

€7.99 voor 6 stuks. Wat ik met die andere 5 ga doen geen idee.

Zeer happy hiermee
Link naar showroom

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”