Beste mensen ik zit met een probleem
Mijn bmw e46 320i heeft een misfire op 1 cilinder
Cilinder 3
Ik kan 1000 kilometer rijden zonder gestoter (niet continu) kan met optrekken zijn of als ik 100 rij en dan gas geef dan stottert die even
Heb al het 1 en ander vervangen om dat ik er echt genoeg van heb
Vanos revisie compleet
Ketting is niet uit gerekt
6x bougies
6x bobine
6x injectoren
Klopsensor
Bobine kabelboom
Luchtmassameter
Inlaat nokkenas sensor
Uitlaat nokkenas sensor
Krukassensor
4x lambdasonde
Brandstoffilter
Dat was het volgens mijn wel een beetje
Maar helaas geen verschil
Verde rijd de auto super trekt als een bmw 320i moet doen alleen de hik zit me erg in de weg
Wie o wie kan mijn nog een tip geven die ik nog niet weet of gedaan heb
Hoor ik het heel graag mvg melvin
Bmw e46 320i 150pk m52b20
Re: Bmw e46 320i 150pk m52b20
Kijk eens of de connector voor de injector goed vast zit, contacten corrosie hebben, of misschien defect? Ik las ook op een ander forum dat de DISA een oorzaak kan zijn als het diafragma is gescheurd kan deze lucht lekken naar cilinder 3.
Bedankt voor u reactie
Disaklep is ook al vervangen alle vacuum slangen en alles wat er mee temaken heeft ook al vervangen maar helaas geen resultaten nu begin in zelf te twijfelen aan de ecu heb hem al los gehad om te kijken hoe hij er uit ziet en dat was allemaal goed zag er uit als nieuw maar nu wil ik de waardens er van weten kan ik het door meten en dan van daar verde gaan zoeken
Nog meer tips zijn welkom
Mvg melvin
Disaklep is ook al vervangen alle vacuum slangen en alles wat er mee temaken heeft ook al vervangen maar helaas geen resultaten nu begin in zelf te twijfelen aan de ecu heb hem al los gehad om te kijken hoe hij er uit ziet en dat was allemaal goed zag er uit als nieuw maar nu wil ik de waardens er van weten kan ik het door meten en dan van daar verde gaan zoeken
Nog meer tips zijn welkom
Mvg melvin
-
Krukassensoren en Nokkenassensoren: vervangen door BMW (of op z’n minst OEM zoals Bremi) originele onderdelen? Merken als Meyle of Febi bij deze sensoren lees ik veel klachten over.
Hoe zit het met de brandstofpomp?
Hoe zit het met de brandstofpomp?
Hiervoor al genoemd, brandstofpomp. En ook kijken naar de druk op de rail. Je hebt al een nieuw filter en daar zit de drukregelaar in, maar je weet nooit.
Verder lijken er dan zaken als valse lucht (carterventilatie) of toch ergens een pakking in het inlaattraject die niet meer helemaal lekker is?
Ik zou ook eens kijken naar de compressie op alle cilinders, geen idee wat de km stand is, maar dat kan soms ook net genoeg zijn om te stotteren.
Succes,
Rob
Verder lijken er dan zaken als valse lucht (carterventilatie) of toch ergens een pakking in het inlaattraject die niet meer helemaal lekker is?
Ik zou ook eens kijken naar de compressie op alle cilinders, geen idee wat de km stand is, maar dat kan soms ook net genoeg zijn om te stotteren.
Succes,
Rob
-
Ey Melvin, en is het probleem opgelost? Ben wel nieuwsgierig namelijk