Uitlezen storing dynamic drive
Uitlezen storing dynamic drive
Ik heb af en toe een melding die niet in het geheugen wordt opgeslagen.
Is het mogelijk om een diagnoseapparaat aan te sluiten terwijl de motor draait?
Is er iemand die in de omgeving Gelderland de mogelijkheid heeft (en daartoe bereid is) om storingen uit te lezen?
Is het mogelijk om een diagnoseapparaat aan te sluiten terwijl de motor draait?
Is er iemand die in de omgeving Gelderland de mogelijkheid heeft (en daartoe bereid is) om storingen uit te lezen?
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: Uitlezen storing dynamic drive
controleer de oliestand in de stuurpomp van de dynamic drive.oliepeil zal telaag zyn succes martin
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Het peilstokje is kort en peil staat niet onder halverwege max. en eind peilstok.
Kan het zo kritisch zijn? (mm werk)
Kan het zo kritisch zijn? (mm werk)
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: Uitlezen storing dynamic drive
hoi vincent gewoon effe peilen als de motor loopt. zal waarschyndelyk iets by moeten. zyn zeer gevoelig voor de juiste stand. succes martin
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Is dit probleem al opgelost? Dit vraag ik met de volgende reden.vincent h schreef: ↑19 aug 2022, 06:05 Ik heb af en toe een melding die niet in het geheugen wordt opgeslagen.
Is het mogelijk om een diagnoseapparaat aan te sluiten terwijl de motor draait?
Is er iemand die in de omgeving Gelderland de mogelijkheid heeft (en daartoe bereid is) om storingen uit te lezen?
Ik had hetzelfde probleem, oliepeil is oké en laatst heb de olie laten vervangen. Toch kwam het probleem weer enkele keren opzetten. Laatst tijdens een lange rit uit Duitsland begon het weer, maar kreeg ik ook een ABS melding en Getriebesteurung (rode tandwiel met een schok in de aandrijflijn) en verder ging het scherm van de navigatie flikkeren. Auto aan de kant gezet en hij was daarna niet te starten. De ANWB erbij gehaald en die constateerde dat de dynamo aan het eind van z'n latijn was. Hierdoor heb ik een hele tijd alleen maar op de accu gereden, de motor heeft als zijn energie opgeslorpt. Mijn auto is verder afgesleept en wordt naar mijn garage gebracht ter reparatie.
Mijn advies is dan ook, laat je dynamo eens testen.
Met vriendelijke groet,
Jos
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Oliepeil is goed. Vloeistof is vervangeb.
Een te lage spanning schijnt vaak problemen te geven. Ik heb de storing eerder een enkele keer gehad.
Pas gaf mijn dynamo ook niet voldoende spanning meer. Deze is inmiddels vervangen. Met de nieuwe dynamo (laad nu rond 14V) had ik toen het 30grd.C was elke dag de storing na een meter rijden (rode melding, DD uitgeschakeld).
Nu het weer kouder is duurt het een tijdje voor de storing (meestel oranje) op een willekeurig moment ontstaat.
Bijna nooit als het systeen in een bocht zn werk doet.
Er wordt geen storing opgeslagen in het geheugen waardoor de oorzaak nog niet te bepalen is. Hopelijke een sensor en niet een stabilisator wan die zijn idioot prijzig.
De nieuw dynamo is niet van BMW maar wel een geschikte vervanger die net als die van BMW bij Valeo vandaan komt.
Een te lage spanning schijnt vaak problemen te geven. Ik heb de storing eerder een enkele keer gehad.
Pas gaf mijn dynamo ook niet voldoende spanning meer. Deze is inmiddels vervangen. Met de nieuwe dynamo (laad nu rond 14V) had ik toen het 30grd.C was elke dag de storing na een meter rijden (rode melding, DD uitgeschakeld).
Nu het weer kouder is duurt het een tijdje voor de storing (meestel oranje) op een willekeurig moment ontstaat.
Bijna nooit als het systeen in een bocht zn werk doet.
Er wordt geen storing opgeslagen in het geheugen waardoor de oorzaak nog niet te bepalen is. Hopelijke een sensor en niet een stabilisator wan die zijn idioot prijzig.
De nieuw dynamo is niet van BMW maar wel een geschikte vervanger die net als die van BMW bij Valeo vandaan komt.
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Ik heb de accuspanning nog eens gemeten. Met lopende motor zit boven de 14V. Na uitschakelen meette ik 12,52V maar na 2 dagen is de spanning 12,07V. Dat lijkt aan de lage kant.
Ik zal nog een paar uur na een rit meten.
Mogelijk is de 2 jaar oude accu toch beschadigd door ontlading?
Ik zal nog een paar uur na een rit meten.
Mogelijk is de 2 jaar oude accu toch beschadigd door ontlading?
Re: Uitlezen storing dynamic drive
12,07v is aan de lage kant na 2 dgn. echter hoe is die gemeten. Auto open gemaak en vervolgens kofferbakt om bij de accu te komen? let op, wanneer je de auto ontwaakt kan je zo een 0,5V dalen in klemspanning door diverse modules.
Tevens na uitschakelen moet je rekening houden met "surface charge". klemspanning kan evt ook nog 0,1 a0,2V dalen na uitschakelen
is je IBS nog correct aangesloten? wat je ook kunt doen is evt je MIN/MAX functie gebruiken op je multimeter en vervolgens je auto starten kijken hoe die je MIN is.
Tevens na uitschakelen moet je rekening houden met "surface charge". klemspanning kan evt ook nog 0,1 a0,2V dalen na uitschakelen
is je IBS nog correct aangesloten? wat je ook kunt doen is evt je MIN/MAX functie gebruiken op je multimeter en vervolgens je auto starten kijken hoe die je MIN is.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Update.
Ik heb afgelopen periode het dynamic drive systeem wat harder laten werken. Nu al een half jaar geen storing meer ook nu het warmer is.
Wellicht is het met het verversen van de vloeistof ergens een vuiltje dwars gaan liggen. Met veel rechtdoor en flauwe bochten vervuilt het systeem mischien.
Accu is niet vervangen en de computer geeft ook geen melding van een te lage spanning of te hoge ontlading.
Ik heb afgelopen periode het dynamic drive systeem wat harder laten werken. Nu al een half jaar geen storing meer ook nu het warmer is.
Wellicht is het met het verversen van de vloeistof ergens een vuiltje dwars gaan liggen. Met veel rechtdoor en flauwe bochten vervuilt het systeem mischien.
Accu is niet vervangen en de computer geeft ook geen melding van een te lage spanning of te hoge ontlading.
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Ik heb 'm ook weleens gehad, de storing DD. Maar was nog in de periode dat de accu niet goed was. Geloof dat met een slechte accu de zwaarste gebruikers uitvallen waaronder dus de DD. Heb overigens de vloeistof vervangen en het reservoir. In het reservoir zit het filter. En ik heb een keer de voorste stabilisatorstang vervangen. Die gaf een bonk met een bocht naar links.
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Ooh ja en ik heb ook ooit het stuurhuis vervangen, wat mij opviel is dat de isolatie van de bedrading op bepaalde plaatsen was opgelost door oude olielekkages. Heb toen de gehele draadboom opnieuw ingetaped. Heb ook beide druksensoren gekocht van ATE maar nooit ingebouwd. Verder werkt het goed. Heb ook de IVM-module vervangen en de MPM module.
Re: Uitlezen storing dynamic drive
Dat zijn ook pittige reparaties. Heb je sindsdien geen storing meer gehad?
Ik weet ff niet wat de IVM en MPM modules zijn maar was daar een defect aan of heb je die preventief vervangen.
Ik weet ff niet wat de IVM en MPM modules zijn maar was daar een defect aan of heb je die preventief vervangen.