Na een lange tijd niks gepost te hebben vond ik het tijd voor een update.
Op 21 april in 2021 raakte m'n achterscherm beschadigd, maar dit had gekker af kunnen lopen. Ik werd s'ochtends wakker van een vreemd geluid. Ik deed de gordijnen open en zag dat het huis van de buurman in brand stond. Snel naar buiten gegaan om de auto in veiligheid te brengen, deze stond vlakbij het huis geparkeerd. Toen ik net weg scheurde kwam de politie er net aan, die moesten ff checken waarom er een BMW zo hard weg reed
De auto had ik verderop geparkeerd en dacht dat ie veilig stond maar de brandweer moest een meting doen. Daarbij hebben ze waarschijnlijk m'n auto aangetikt. De auto is hierna weer netjes hersteld bij Mak Auto & Techniek.
De brandweer op m'n parkeervak.
De auto op de "veilige plek"
Later dat jaar (31 augustus om precies te zijn) werd ik wederom wakker van een vreemd geluid en had een deja vu. Nu midden in de nacht. Deed de gordijnen weer open, en ja hoor
Nu stond de schuur bij de buurman in lichterlaaie, heel bijzonder in mijn mening. De brandweer moest weer bij ons over het gazon en had de BMW maar alweer snel weggereden. Dit keer geen schade aan de auto gelukkig. Wel aan andere dingen.
De tweede keer, met de BMW geëvacueerd.
April dit jaar reed ik met de BMW richting m'n werk kreeg ik de melding dat ik een lekke band zou hebben. Dit klopte, er zat een flinke schroef in m'n voorband. Gelukkig voor, want achter was al recent vervangen. Maar besloten om gelijk beide voorbanden te vervangen bij m'n (ex)garage. Toen ik thuis kwam met twee nieuwe banden erom, viel mij wat op bij de velgrand. Ik dacht vuil, maar helaas 5 putten op beide velgen op de velgrand van 2 a 3 mm diep. Ik de garage gebeld van wat er mis gegaan was, maar die waren zich van geen kwaad bewust. Bij een garage (Mak) in de buurt van m'n werk gevraagd wat hun dachten, waarschijnlijk is het mis gegaan met het verwijderen van de oude band was de conclusie. Daarna m'n eigen garage hier mee geconfronteerd en hopend op een goed oplossing, maar verder als een polijstmachine kwam het niet. Na het verliezen van m'n vertrouwen in de garage heb ik de velgen laten herstellen bij Mak en nieuw laten spuiten. Gelijk de auto een beurt gegeven en nog een deukje uit het dak laten verwijderen die mij opeens opviel, geen idee wat hiermee gebeurd is
Schroef in m'n band
Een van de beschadigingen op de velgen
Hierna ook nog een professionele foto laten maken
Eind juli, begin augustus ben ik op vakantie geweest samen met m'n partner op rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen. Heel veel plezier gehad en geen enkel probleem met de BMW. Me ook nog flink vermaakt op de autostranden in Denemarken. Achterwielaandrijving + zand = driften
, iets wat ik beter geleerd heb te doen tijdens de BMW Driving Experience in een BMW G20 320i.
Mooie ronde km-stand richting Oslo
Op de parkeerplaats bij het Kraftmuseet vlakbij Odda, Noorwegen
Op de veerboot onderweg naar Stavanger, Noorwegen
Goed gezelschap in Stavanger
Op het strand in Denemarken
Na de vakantie dacht ik dat het misschien toch wel een tijd werd voor iets anders. Denkend aan de inruilwaarde en grotere afstanden die ik tegenwoordig afleg (en daardoor snel hoog oplopende km-stand), en iets nieuwer model en meer comfort wilde. Wist eerst nog niet precies wat ik wilde, had bij een 428i gekeken maar had er geen goed gevoel over. Totdat ik opeens een BMW F30 320i in Estoril blauw zag bij Van Wees
. Had besloten om hier maar te gaan kijken, de E92 dacht er anders over die raakte de dag ervoor over verhit. Conclusie; waterpomp en thermostaat kapot. Dit in m'n laatste week bezit, alsof ie het aanvoelde. Heb uiteindelijk besloten om de F30 te kopen, hopelijk later hier meer over. In ieder geval komt de zomerset van de E92 er weer onder
De nieuwe aanwinst.
Als er interesse in de E92 is, die staat op dit moment te koop bij Van Wees in Beesd. Ik heb in ieder geval enorm genoten van alle kilometers die ik afgelegd heb in deze BMW, nu hopen dat de volgende net zo betrouwbaar is