"Automatische start/stop functie: Motor start niet automatisch, motor met start/stop knop starten"

De auto rijdt dan nog wel door op de electromotor, maar ik moet dan snel stoppen om niet midden op de weg stil te vallen.
Als ik de auto dan uitzet en weer aan dan gaat ie weer.
Al zelf wat rondgezocht: diverse meldingen aangetroffen over start/stop storingen, maar meestal dat motor bij stilstand niet automatisch aanslaat. Zou dan kunnen liggen aan de accu. Hetgeen op zich logisch klinkt. Maar mijn accu's zijn goed, zijn vanochtend doorgemeten bij de garagist. Wel een foutcode dat de hulpaccu verouderd is (maar dus wel goed), waarop mogelijk de electronica in de auto zou kunnen reageren. foutcode is gewist.
M.i. mag het onder het rijden niet gebeuren dat de verbrandingsmotor niet meer aanslaat terwijl je op snelheid bent. Is ronduit gevaarlijk. Zou beveiligd moeten zijn wat mij betreft.
Eigenlijk paar vragen:
1. Heeft iemand deze foutmelding eerder gezien of van gehoord en dan mogelijk ook een oplossing voorbij zien komen?
2. Bij aankoop in november 2020 is er door een gecertificeerd bedrijf een 2e alarm ingebouwd, dat moet voorkomen dat de auto wordt gestolen door uitlezen van het keyless go signaal. Is een vorm van startonderbreking. Zou het hieraan kunnen liggen? Zou toch ook vreemd zijn als dit onderweg bij uitgeschakeld alarm ineens deze meldingen zou veroorzaken?
Ideeen en oplossingsrichtingen zijn welkom.