dynamic drive fault/failure
dynamic drive fault/failure
Hi allemaal, hier een vraagje waar ik niet uitkom.
Ik krijg de laatste tijd bij elke rit een keer de melding "dynamic drive fault" en soms zelfs "dynamic drive failure". En dat terwijl er voor mijn gevoel helemaal niks aan de hand is, zelfs als ik boven de 200 km/u rijd.
Het gaat hier over een 545i trouwens. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens buitenlandse sites is het een veel voorkomend probleem en niet te moelijk op te lossen. Maar het lijkt mij juist prettig als dit onderwerp voortaan ook hier te vinden is, voor de volgende zeg maar.
Ik krijg de laatste tijd bij elke rit een keer de melding "dynamic drive fault" en soms zelfs "dynamic drive failure". En dat terwijl er voor mijn gevoel helemaal niks aan de hand is, zelfs als ik boven de 200 km/u rijd.
Het gaat hier over een 545i trouwens. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens buitenlandse sites is het een veel voorkomend probleem en niet te moelijk op te lossen. Maar het lijkt mij juist prettig als dit onderwerp voortaan ook hier te vinden is, voor de volgende zeg maar.
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: dynamic drive fault/failure
hallo hier met mart. kyk effe naar je oliestand van het systeem. en anders google effe op dynamic drive failure bmw
Re: dynamic drive fault/failure
Heb je de auto uitgelezen met bmw software? Zo ja kan je het rapport uploaden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: dynamic drive fault/failure
Hoe oud is de olie in het systeem? Dit wordt vaak vergeten. Op mijn 550i zit AFS. Zelf heb ik net de olie ververst dmv een grote spuit en slangetje. Kwam er zwart uit in plaats van heel licht groen. Heel simpel er uit pompen en verse CHF11S olie er in. Desnoods doe je dit twee keer in korte tijd. Als je dit niet ververst kunnen er dure problemen ontstaan.
Re: dynamic drive fault/failure
Hoi,
Ik heb dit probleem ook in mn 650.
Eerst kwam dit 2x per jaar voor. Nu sinds de vakantie vaker.
Met hoge buitentemperaturen de rode melding na 1cm rijden.
Nu met Nederlandse temperaturen behoorlijk willekeurig maar meestal wel als de techniek goed warm is.
Hobbelwegen, scherpe bochten geven geen storing en dan op een onverwacht moment als rustig rechtdoor rijd ontstaat de storing
(meestal de oranje).
-Olie staat op peil
-Olie is begin juli voor de vakantie ververst.
-Dynamo is op vakantie eind juli vervangen.
Een keer uit laten lezen bij de dealer gaf geen opgeslagen meldingen.
Nu 1x een opgeslagen storing uit kunnen lezen. 5D5C drukopbouw achteras onjuist.
Er is veel te vinden over DD storingen maar heel weinig over aanwijsbare oplossingen. Het begint met vervang een duur onderdeel, dat was dan niet de oplossing en daarna blijft het stil.
Ik heb nog nergens gelezen dat het uiteindelijk een sensor of zo iets simpels bleek te zijn.
Ik vrees dat het wordt wachten tot het erger wordt of de wagen een tijdje bij een kundige garage zetten en ze laten zoeken.
Lage spanning wordt ook wel genoemd maar mijn dynamo (valeo) is nu nieuw en tijdens het rijden boven de 14V.
Met de motor een dag of een week uit is de spanning wel maar 12,03V.
Heel frustrerend.
Ik heb dit probleem ook in mn 650.
Eerst kwam dit 2x per jaar voor. Nu sinds de vakantie vaker.
Met hoge buitentemperaturen de rode melding na 1cm rijden.
Nu met Nederlandse temperaturen behoorlijk willekeurig maar meestal wel als de techniek goed warm is.
Hobbelwegen, scherpe bochten geven geen storing en dan op een onverwacht moment als rustig rechtdoor rijd ontstaat de storing
(meestal de oranje).
-Olie staat op peil
-Olie is begin juli voor de vakantie ververst.
-Dynamo is op vakantie eind juli vervangen.
Een keer uit laten lezen bij de dealer gaf geen opgeslagen meldingen.
Nu 1x een opgeslagen storing uit kunnen lezen. 5D5C drukopbouw achteras onjuist.
Er is veel te vinden over DD storingen maar heel weinig over aanwijsbare oplossingen. Het begint met vervang een duur onderdeel, dat was dan niet de oplossing en daarna blijft het stil.
Ik heb nog nergens gelezen dat het uiteindelijk een sensor of zo iets simpels bleek te zijn.
Ik vrees dat het wordt wachten tot het erger wordt of de wagen een tijdje bij een kundige garage zetten en ze laten zoeken.
Lage spanning wordt ook wel genoemd maar mijn dynamo (valeo) is nu nieuw en tijdens het rijden boven de 14V.
Met de motor een dag of een week uit is de spanning wel maar 12,03V.
Heel frustrerend.
Re: dynamic drive fault/failure
Net bij de garage geweest, waar ze 'm hebben uitgelezen.
Hij denkt dat het probleem de pomp is, je hoort ook iets schrapen, dus het zou kunnen.
Nu maar hopen dat dat het ook is. Ik vrees dat 't (weer) een dure reparatie wordt,
Gebruikte pomp bij Offenga 250 euro. En dan nog uit- en inbouwen.
Vlak voor de zomervakantie nog 6k uitgegeven, ik ging voor een nieuwe nokkenaspakking maar toen bleek de distributieketting ook vervangen te moeten worden, en heb ik maar meteen ook de rubbers die de witte rook veroorzaken laten vervangen.
En ook nog een koplamp die op exploderen stond laten vervangen. Duur jaartje dit, vorig jaar had ik amper wat.
Hij denkt dat het probleem de pomp is, je hoort ook iets schrapen, dus het zou kunnen.
Nu maar hopen dat dat het ook is. Ik vrees dat 't (weer) een dure reparatie wordt,
Gebruikte pomp bij Offenga 250 euro. En dan nog uit- en inbouwen.
Vlak voor de zomervakantie nog 6k uitgegeven, ik ging voor een nieuwe nokkenaspakking maar toen bleek de distributieketting ook vervangen te moeten worden, en heb ik maar meteen ook de rubbers die de witte rook veroorzaken laten vervangen.
En ook nog een koplamp die op exploderen stond laten vervangen. Duur jaartje dit, vorig jaar had ik amper wat.
Re: dynamic drive fault/failure
Hi all,
Ik heb de storing sporadisch gehad bij 545i 2004. Een sterke accu, nieuwe IBS, nieuwe accu + pool en nieuwe MPM-module doet wonderen.
Ik heb de storing sporadisch gehad bij 545i 2004. Een sterke accu, nieuwe IBS, nieuwe accu + pool en nieuwe MPM-module doet wonderen.