bij deze wil ik jullie Bertha de BMW voorstellen. Ze is door het leven getekend maar heeft ook veel werk laten doen.

De auto heeft "karakter". Heel wat plastic stukjes en andere panelen zitten los of hangen in tierips of plakken aan ducttape. Lak valt er op plaatsen af en er zijn een aantal deuken te tellen
Maar Bertha is er ook niet om mooi te zijn. Bertha is er voor de broem en de bochten.
Daarom heeft Bertha:
-Een motor die beter in ademt door een m50 inlaatspruitstuk. Uitademen gaat via een Bastuck uitlaat. Met een nieuwe afstelling kwam ie zo van 170 naar 210 pk.
-een sperdifferentieel uit een z3 (korte overbrenging)
-crossbrace van een e36 cabrio voor.
-veerpootbrug voor en achter
-bilstein geel dempers
-OMP veren
-H&R stabilisator stangen
-powerflex rubbers op allerlei plaatsen
-aanpassing achteras voor betere uitlijning
-camberplates voor
-Meyle m3 draagarmen en meer meyle
-stalen remleidingen
-BMW motorsport wielen
Dit alles zorgt ervoor dat de compact een stuk feller is en de grip enorm.
Maar laten we eerlijk zijn, als Bertha geen emotionele waarde voor me zou hebben gehad.... Dan was ze al drie keer total loss geweest..

Bertha heeft jaren geleden al wel wat circuits gezien maar na een poosje stilstand gaat ze er komend jaar waarschijnlijk weer tegenaan.
Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing voor het verstevigen van de ophanging van de stabilisator stang achter. Deze zakt naar beneden tot op de achteras. Dit schijnt een e36 compact kwaal te zijn. Als iemand een goede stevige oplossing kent hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Robin