E46 318i cabrio automaat problemen
E46 318i cabrio automaat problemen
Hallo allemaal
Ik heb sinds kort een kort een bmw e46 318i cabrio uit 2004 met een goeie 350.000 km op de teller
Nu heeft hij een probleem
Als ik smorgens de auto pak heeft hij soms moeite met in zijn Drive komen ( denk ik)
Wat gebeurt is, ik zet hem in zijn D haal mijn voet van de rem en laat de auto wegrollen
Maar soms als ik wat gas erbij geef lijkt het net of hij "slipt" en komt bijna niet van zijn plek af
Na een stukje rijden vliet hij in zijn nood programma en schakeld hij wel gewoon weer ( alleen zonder vermogen)
Als ik de auto aan de kant zet en de sleutel 1 minuut uit het contact haal en de auto weer start zijn alle problemen weg
De auto start rijdt en schakeld weer zoals het hoord
Nu heb ik de auto weg gebracht naar een specialist en die vertelde mij dat de 2e 3e en 4e versnelling slipte en een complete revisie nodig was a 2500€
Dit verhaal lijkt mij een beetje raar...
Zelf heb ik natuurlijk een beetje gegoogled
En ben een paar dingen tegen gekomen wat eventueel ook het probleem kon zijn
Namelijk defecte solenoids of defecte rubbers in de aansturing van de bak
Maar voor ik te veel geld uitgeef aan een auto wat het eigenlijk niet waard is wou ik hier even om hulp/info vragen
En anders eventueel zelf een andere automaat bak eronder zetten als ik een goeie kan vinden die eronder kan
Ik heb sinds kort een kort een bmw e46 318i cabrio uit 2004 met een goeie 350.000 km op de teller
Nu heeft hij een probleem
Als ik smorgens de auto pak heeft hij soms moeite met in zijn Drive komen ( denk ik)
Wat gebeurt is, ik zet hem in zijn D haal mijn voet van de rem en laat de auto wegrollen
Maar soms als ik wat gas erbij geef lijkt het net of hij "slipt" en komt bijna niet van zijn plek af
Na een stukje rijden vliet hij in zijn nood programma en schakeld hij wel gewoon weer ( alleen zonder vermogen)
Als ik de auto aan de kant zet en de sleutel 1 minuut uit het contact haal en de auto weer start zijn alle problemen weg
De auto start rijdt en schakeld weer zoals het hoord
Nu heb ik de auto weg gebracht naar een specialist en die vertelde mij dat de 2e 3e en 4e versnelling slipte en een complete revisie nodig was a 2500€
Dit verhaal lijkt mij een beetje raar...
Zelf heb ik natuurlijk een beetje gegoogled
En ben een paar dingen tegen gekomen wat eventueel ook het probleem kon zijn
Namelijk defecte solenoids of defecte rubbers in de aansturing van de bak
Maar voor ik te veel geld uitgeef aan een auto wat het eigenlijk niet waard is wou ik hier even om hulp/info vragen
En anders eventueel zelf een andere automaat bak eronder zetten als ik een goeie kan vinden die eronder kan
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
h,allo hier mart. ververs de olie en het filter van de bak, denk dat het filter lang geleden is ververst. dit is de goedkoopste oplossing om mee te beginnen,let wel op dat de auto vlak staat en laat de bak temperatuur 40 graden zyn voordat je hem helemaal afvult, zeer belangryk
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Hallo mart
Filter en olie zijn al gedaan zonder resultaat
Filter en olie zijn al gedaan zonder resultaat
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Als de olie al vervangen is dan rest waarschijnlijk revisie als oplossing.
350.000 km is respectabel voor deze bakken en daarbij is de leverancier (BMW) ook nog een probleem. Geen oliewissel nodig, dus (bijna) niemand doet dat met overmatige slijtage als gevolg.
Wat jij beschrijft zijn de rembanden die versleten zijn. De bakolie veroudert en daarmee slippen als gevolg. Langere tijd dit laten gaan en de rembanden slijten tot op het punt dat ze niet meer willen.
Als de bak in noodloop gaat, kun je de foutcodes bekijken en aan de hand daarvan je conclusies trekken.
Succes,
Rob
350.000 km is respectabel voor deze bakken en daarbij is de leverancier (BMW) ook nog een probleem. Geen oliewissel nodig, dus (bijna) niemand doet dat met overmatige slijtage als gevolg.
Wat jij beschrijft zijn de rembanden die versleten zijn. De bakolie veroudert en daarmee slippen als gevolg. Langere tijd dit laten gaan en de rembanden slijten tot op het punt dat ze niet meer willen.
Als de bak in noodloop gaat, kun je de foutcodes bekijken en aan de hand daarvan je conclusies trekken.
Succes,
Rob
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Oke dan zal ik hem eens uitlaten lezen
Is er een makkelijke manier om er achter te komen welke automaat bak er onder zit of welke er onder dan
Is er een makkelijke manier om er achter te komen welke automaat bak er onder zit of welke er onder dan
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
effe op de brug zetten of google.zit type bak plaatje onder
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Deze auto's hebben bijna allemaal een GM bak.
Bij het uitlezen kun je dat zien aan de elektronica van de bak, daar staat iets van een type in met A5S360R of A5S390R.
Succes,
Rob
Bij het uitlezen kun je dat zien aan de elektronica van de bak, daar staat iets van een type in met A5S360R of A5S390R.
Succes,
Rob
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Oke bedankt
Want ik zie wel een wat automaat bakken tekoop
Maar dan is het een 5hp19 of iets degelijks
Want ik zie wel een wat automaat bakken tekoop
Maar dan is het een 5hp19 of iets degelijks
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
De nummers wat ik zo snel kan zijn is rechts bovenin op het groene plaatsje 3gx0 En eronder 96024331
Re: E46 318i cabrio automaat problemen
Zo te zien is dit een GM bak.
Het eenvoudigste is daar naar op zoek gaan. Een ZF inbouwen is niet zonder allerlei andere aanpassingen mogelijk.
Succes,
Rob
Het eenvoudigste is daar naar op zoek gaan. Een ZF inbouwen is niet zonder allerlei andere aanpassingen mogelijk.
Succes,
Rob