beide sleutels van mijn E46 kwijt / kapot.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
siebrenb

beide sleutels van mijn E46 kwijt / kapot.

Bericht door siebrenb » 07 dec 2022, 14:03

Hi,

Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een E46 cabrio 318ci. Fijne auto om mee te touren! en eigenlijk redelijk probleemloos geweest tot op heden.

Nu heb ik het volgende probleem, afgelopen week ben ik de reserve sleutel van mijn auto kwijt geraakt, dat is niet handig, aangezien ik de originele sleutel een aantal jaren geleden uit elkaar gehaald heb om het batterijtje te vervangen (zonder succes) en nu wil het feit dat ik van die laatste ook dat kleine transponderchipje kwijt ben wat in de sleutel zat tbv startblokkering. Lang verhaal kort, wat ik nog over heb is een plastic sleuteltje om het portier mee te kunnen openen, een kapotte diamant sleutel zonder transponder en verder niets..

Enig navraag bij sleutelmaker leert me nu dat ik als noodgreep de EWS module kan opsturen en dat hier dan 2 nieuwe sleutels bij gemaakt kunnen worden. Dan zou ik na het terugzetten van de module de nieuwe sleutels moeten kunnen aanmelden bij de auto.

Wat ik me nu afvraag:
- voor het inleren van een nieuwe sleutel moet je geloof ik de auto van binnen op slot doen met een originele sleutel, die heb ik niet meer, is hier ook een alternatieve methode voor?
- de auto stond op het alarm, zodoende de accu losgekoppeld. wanneer ik deze weer vast zet begint eea weer te loeien. kan ik de inleerprocedure ook uitvoeren met een actief alarm?

Iemand enig idee?

alvast hartelijk dank!
Siebren

Marcel RSD

Re: beide sleutels van mijn E46 kwijt / kapot.

Bericht door Marcel RSD » 08 dec 2022, 09:48

Je hebt toch alleen de transponder nodig en dan met INPA opnieuw inleren ? EWS opsturen lijkt me dan niet nodig. Anders kun je bij de dealer met overleg papieren ook een vervangende sleutel aanvragen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

martindebelitos

Re: beide sleutels van mijn E46 kwijt / kapot.

Bericht door martindebelitos » 09 dec 2022, 12:07

hallo je kunt ook jan hagenaar een berichtje sturen hy kan ook sleutels leveren .jan hagenaar uit sliedrecht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”