520i met zwarte rook
520i met zwarte rook
Beste allemaal, ik kan een 520i uit 2015 kopen, maar er is een probleempje mee:
bij het starten is er een hoger toerental en komt er zwarte rook uit, dit alles duurt 10 seconden, dan is het weer normaal.
De computer geeft geen storingen aan.
Wat kan dit zijn?
bij het starten is er een hoger toerental en komt er zwarte rook uit, dit alles duurt 10 seconden, dan is het weer normaal.
De computer geeft geen storingen aan.
Wat kan dit zijn?
Re: 520i met zwarte rook
Zoals ik al eerder schreef, dit is waarschijnlijk een N20 motor die zijn niet geweldig, die gaan veel stuk en dure reparaties.
Als het nu al zware rook geeft dan is er iets met de motor aan de hand, lekker laten staan en een andere zoeken, liefst geen N20.
Als het nu al zware rook geeft dan is er iets met de motor aan de hand, lekker laten staan en een andere zoeken, liefst geen N20.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
En die motor ligt in alle F11 520i's?
Als het een 4 cilinder is, ja
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
- Marcel535i
Niet je vingers aan branden, check de site op YouTube van "BMW doctor" en je weet genoeg.
Ook wat je wel zou moeten overwegen te kopen !
Ook wat je wel zou moeten overwegen te kopen !
I was Born to Move Wild .... BMW
Bedankt, dat zal ik dan ook zeker niet doen.
Ondertussen al een andere mooie gevonden, 520i ook, maar dan zonder gebreken.
Zelfs met een "geknepen" bi-turbo, waar zelfs de begrenzing af is gehaald, en 20 inch velgen.
Helaas toen ik er om wou gaan was ie net verkocht.
Sinds vanmiddag een 530i op het oog, waarvan de advertentie zegt: "met de legendarische 6-cilinder onder de kap" wat er op moet duiden dat dat een betere motor is.
Ik ben het tegendeel nog niet tegengekomen op internet.
Wel heeft ie alle opties die ik zoek, onder andere high executive en M-sport pakket.
Alleen geen sitzbeluftung, maar die ben ik nog nergens tegengekomen in 'n F11, dus die wens laat ik maar vallen.
Ondertussen al een andere mooie gevonden, 520i ook, maar dan zonder gebreken.
Zelfs met een "geknepen" bi-turbo, waar zelfs de begrenzing af is gehaald, en 20 inch velgen.
Helaas toen ik er om wou gaan was ie net verkocht.
Sinds vanmiddag een 530i op het oog, waarvan de advertentie zegt: "met de legendarische 6-cilinder onder de kap" wat er op moet duiden dat dat een betere motor is.
Ik ben het tegendeel nog niet tegengekomen op internet.
Wel heeft ie alle opties die ik zoek, onder andere high executive en M-sport pakket.
Alleen geen sitzbeluftung, maar die ben ik nog nergens tegengekomen in 'n F11, dus die wens laat ik maar vallen.
Met de advertentie tekst wel mee eens. Bij BMW eigenlijk altijd voor de zescilinder gaan. Meest doorontwikkelde, bullet proof aandrijflijn. En waar BMW voor staat. Dat geluid, de opbouw van het vermogen, de soepele loop, die duw in je rug.. tsja. Hangt wel af van de km stand en wat er preventief aan is gedaan.
Dat gezegd hebbende. Een 530i F10/F11 zescilinder is per definitie een pre-LCI. Zou sowieso een LCI nemen ivm aanpak kinderziektes in de rest van de auto. Dan ontkom je niet aan een 535i en dan heb je het wel over serieus extra running cost qua wegenbelasting, brandstof etc.
Vaak ben je te bang. Kies voor je gevoel
Dat gezegd hebbende. Een 530i F10/F11 zescilinder is per definitie een pre-LCI. Zou sowieso een LCI nemen ivm aanpak kinderziektes in de rest van de auto. Dan ontkom je niet aan een 535i en dan heb je het wel over serieus extra running cost qua wegenbelasting, brandstof etc.
Geen LCI, weet je dat wel zeker? Hij heeft wel die electrische trekhaak, LED lampen voor en achter en digitaal dashboard.DeDude schreef: ↑25 dec 2022, 00:43 Met de advertentie tekst wel mee eens. Bij BMW eigenlijk altijd voor de zescilinder gaan. Meest doorontwikkelde, bullet proof aandrijflijn. En waar BMW voor staat. Dat geluid, de opbouw van het vermogen, de soepele loop, die duw in je rug.. tsja. Hangt wel af van de km stand en wat er preventief aan is gedaan.
En een 535i staat er eentje te koop momenteel, maar wel met 226k op de teller, terwijl de 530 die ik op het oog heb er nog maar 188 heeft gelopen. Scheelt toch weer een tot anderhalf jaar rijden voor me.
Jep, met de facelift (of eigenlijk stapsgewijs naar de facelift toe) werden de zes cilinders uitgefaseerd en vervangen door de vier cilinders met uitzondering dus van de 535i. De diesel zescilinders bleven wel.
Welk bouwjaar? En heb je een linkje ? Digitaal dashboard was er vanaf 2012 dacht ik, en elektrische trekhaak kan achteraf zijn gemonteerd
Welk bouwjaar? En heb je een linkje ? Digitaal dashboard was er vanaf 2012 dacht ik, en elektrische trekhaak kan achteraf zijn gemonteerd
Hier is 't linkje: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... nt=app_ios
Ah super. Nope dit is een pre-LCI. te herkennen aan de oude iDrive zonder touchpad en de iets kleinere navi professional. De LCI heeft van die zilveren lijsten aan de zijkant van het scherm.
Het is wel een mooi exemplaar maar geen comfort stoelen. Zou die bovenaan je lijstje zetten als ik jou was. Zitten voortreffelijk en zijn ook één van de belangrijkste eisen als men een vijf serie zoekt (en dus goed voor je restwaarde).
Het is wel een mooi exemplaar maar geen comfort stoelen. Zou die bovenaan je lijstje zetten als ik jou was. Zitten voortreffelijk en zijn ook één van de belangrijkste eisen als men een vijf serie zoekt (en dus goed voor je restwaarde).
Een mooi exemplaar is het zeker. Nee 'n 535i gaat 'm niet worden, ik rijd nu 'n 545i uit 2004 en die doe ik juist vanwege de brandstof- en andere kosten weg. Ook een pracht exemplaar trouwens, met nu geheel gereviseerde motor, maar alweer 330k op de teller. Dus dan is zo'n 530i wel even een stuk zuiniger, ongeveer de helft schat ik zo in.
Tsja, sport of comfortstoelen, ik had comfort in m'n E39 en nu heb ik sportstoelen, vind die laatste toch echt wel lekkerder zitten.
Jammer wel dat de nieuwe dus geen touchscreen heeft, maar in ieder geval een betrouwbare motor, betrouwbaarder dan zo'n 4 cilinder. We gaan het zien, moet nog zeker tot de 10e Januari wachten door omstandigheden, dus misschien is ie dan al weg, of vind ik een andere.
En wat betreft een xi, mocht dat stuk gaan dan zijn de kosten weer flink, en daar wil ik nu juist vanaf, of iig een stuk minder. Dus hoe betrouwbaar is zo'n systeem, en hoeveel km kan dat aan voor die kosten eraan komen?
Tsja, sport of comfortstoelen, ik had comfort in m'n E39 en nu heb ik sportstoelen, vind die laatste toch echt wel lekkerder zitten.
Jammer wel dat de nieuwe dus geen touchscreen heeft, maar in ieder geval een betrouwbare motor, betrouwbaarder dan zo'n 4 cilinder. We gaan het zien, moet nog zeker tot de 10e Januari wachten door omstandigheden, dus misschien is ie dan al weg, of vind ik een andere.
En wat betreft een xi, mocht dat stuk gaan dan zijn de kosten weer flink, en daar wil ik nu juist vanaf, of iig een stuk minder. Dus hoe betrouwbaar is zo'n systeem, en hoeveel km kan dat aan voor die kosten eraan komen?
Hier is bijvoorbeeld zo'n 535xi, waarvan ze dus zeggen dat het een LCI is, maar zo groot ziet dat schermpje er nou ook weer niet uit, of zie ik dat verkeerd?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... pano-leder
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... pano-leder
- Marcel535i
Ik rijd 1:11 met een 535i en nauwelijks kosten gehad anders dan normaal onderhoud. Met een 4 cilinder was ik slechter uit geweest.
Check even YouTube BMW doctor en je weet genoeg.
- Marcel535i
Marcel535i schreef: ↑26 dec 2022, 01:12Ik rijd 1:11 met een 535i en nauwelijks kosten gehad anders dan normaal onderhoud. Met een 4 cilinder was ik slechter uit geweest.
Check even YouTube BMW doctor en je weet genoeg. Voor echt zuinig rijden koop je geen BMW of het moet een 2-serie zijn zoals mijn vrouw heeft 1:15 maar dan is er minder lol