Zekering brandstofpomp gesprongen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Jeroensum

Zekering brandstofpomp gesprongen

Bericht door Jeroensum » 12 jun 2023, 14:25

Een goeie en tevens warme middag,

Afgelopen weekend stopte de motor er midden op de snelweg mee. De ANWB-er vond het euvel in de zekeringkast, zekering van de brandstofpomp bleek doorgebrand.

Na het plaatsen van een nieuwe zekering heb ik de 60km naar huis normaal af kunnen leggen.

Maandag gaat ie naar de garage, iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Als de pomp versleten is had ik verwacht dat de zekering toch vrij vlot weer zou springen?
BMW E61 - 530d High Executive

ehombie

Re: Zekering brandstofpomp gesprongen

Bericht door ehombie » 12 jun 2023, 17:08

De brandstofmodule zit er nog tussen volgens mij.... Deze geven ook wel eens problemen....(worden ook heel warm icm met de hitte van zondag?)

Ik zou een scope gebruiken, stroomtang op stroomvoorziening naar pomp en een naar module. kijken waar overmatige Ampere (piek) ontstaan door ritje te maken.

of e.a. preventief vervangen en hopen dat het geen bedrading issue is.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Jeroensum

Bericht door Jeroensum » 13 jun 2023, 19:01

Het was inderdaad goed heet, ook in de auto best warm door een airco die niet optimaal werkt (moet bijgevuld worden) dus dat zou goed eens kunnen.

Dank voor de tips ik ga er mee aan de slag! :)

Jeroensum

Bericht door Jeroensum » 11 jul 2023, 21:08

Het doormeten gaf niks, pomp inorde, bedrading ook. Auto naar garage gebracht, zelfde resultaat. Pomp doet z'n ding en trekt normale hoeveelheid stroom. Niks gevonden in bedrading of filter. Geen foutcodes...

Ondertussen ben ik alweer aardig wat kilometers verder zonder enige problemen. Auto kent normaal vermogen, motor is rustig. Ik heb geen idee wat dit is geweest. Een 'rotte zekering' na 19 jaar? Het zal speculeren blijven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”