Moet je het M-stickertje wel goed oriënteren
ET verschil maakt (binnen de perken) niet eens zoveel uit, als je maar zorgt dat de wielen en banden binnen/gelijk aan de wielkast blijven. Een goede uitlijning is veel belangrijker. Ik ben bij diverse uitlijners geweest... velen pochen de beste te zijn, maar na een rit van 500km totaal richting Dokkum heb ik pas echt een goed sturende auto gekregen. Na het monteren van M3-draagarmen onder mijn E90 met Bilstein B12 Sportline bleef de auto zoekerig. De ene stelde 'm zo af dat het sturen te zwaar ging, erg direct (heerlijk) maar zenuwachtig. De volgende stelde het allemaal weer te licht af... uiteindelijk heeft Lammert van der Meulen in Dokkum het helemaal voor elkaar gekregen. Snaarstrak!Nulkommavierbar schreef: ↑09 jun 2023, 15:18 Conclusie: naast het hebben van rechte wielen is de juiste ET-waarde, én de juiste J (Joule)-waarde belangrijker dan ik dacht bij het verkrijgen van een goed-sturende en goed sporende auto.
En de J bij velgen heeft niets met de eenheid voor energie te maken, maar met de vorm van het velgbed. Voor personenauto's wordt B en J gebruikt. Net als bij snelheidsmarkeringen is het gewoon een letter zonder een daaraan gerelateerd woord.