Condens in koplamp: garantie?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MauritsLagerberg

Re: Condens in koplamp: garantie?

Bericht door MauritsLagerberg » 14 feb 2024, 15:19

Ik heb dit bij beide koplampen ook gehad (vocht) en niet zo een klein beetje ook, sterker nog er stond op slot gewoon een laagje water in. Wel op 'mijn' eigen manier opgelost.

Auto; 520d uit 2011

De bestuurders kant;
1. Wiel laten zitten, wel helemaal naar rechts gedraaid voor meeste toegang
2. Wiel-kap/ beschermplaat verwijderd.
3. Bumper en zijscherm los gemaakt (niet eraf).
4. Koplamp los gemaakt (je kan er niet super makkelijk bij, maar het ging)
5. Zoveel als mogelijk modules verwijderd (op de koplamp zelf)
6. Föhn erop (uiteraard niet te heet) en alle vocht eruit laten dampen.
7.Door middel van kit de rand tussen het frame en de voorkant van de lamp opnieuw gekit.
8. Alles weer gemonteerd en er is geen vocht meer te bekennen :-) (een stuk beter aanzicht)

Bijrijders kant heb ik exact hetzelfde gedaan alleen bij stap 1 het wiel wel verwijderd, omdat je dan net wat meer ruimte hebt om te werken (en dat is prettiger uiteraard).

Het is (ik weet het) niet de meest sjieke manier, maar wel effectief.

Overigens kwam de auto gewoon wel gewoon door de APK met 1 vochtige koplamp. Uitleg RDW;

"Wordt een auto met vocht in de koplamp APK-afgekeurd? Dat is mogelijk. Dat is alleen als het vocht in de koplamp een verstorend effect heeft op de lichtbundel,"

Groet,
Maurits

goos

Re: Condens in koplamp: garantie?

Bericht door goos » 08 mar 2024, 00:02

Mijn auto staat als hij niet rijdt, altijd in de garage. Afgelopen jaar op vakantie in Oosterijk geweest, in 3 weken 3 dagen geen regen. Beide koplampen, veel condens, en druppels. Eenmaal thuis beide koplampen eruitgehaald en droog gemaakt. Rondom de aansluiting glas en huis goed schoongemaakt
Linker loplamp zit een haarscheurtje in het glas op de buiten hoek. Andere zijde klein lekje ook in de buiten hoek. Lektest gedaan met lucht erop en lekspray rondom gespoten. Vooraf 1 ontluchting afgedicht. Door de andere lucht in geblazen. Na goed onvetten en licht schuren er een dunne laag kit opgezet. Tot nu toe,ook getest , 3 weken niet binnen gezet, geen condens meer
Gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”