N47D20D "Totale Motorschaden".

Specifieke vragen of gewoon praten over het F10 / F11 ///M5 model.
jack.ryan

N47D20D "Totale Motorschaden".

Bericht door jack.ryan » 18 nov 2024, 20:10

Hier mijn relaas over mijn toch wel zeer geliefde BMW 525D met 250 (origineel 218)pk. Ik dacht dat ik de timing problemen door de distributieketting niet zou krijgen, ik had de gemodificeerde motor in m'n auto liggen.
Toch problemen. Melding: "Volle aandrijflijn niet beschikbaar, beheerst verder rijden".
Motor uit, na enige minuten weer laten lopen, melding weg. Wel onregelmatig alle vermogen weg.
Uitlezen met ISTA-D, geen enkele melding, niets.
Op de A3 in Duitsland, terug naar huis, volle pulle, Vollbremsung, vermogen weg, geen meldingen.
Motor op PP stop, even wachten, start, vol vermogen weer beschikbaar, ook hier weer geen melding, geen fout in geheugen.
Tot mij 3 weken geleden complete catastrofe overkwam.
Hoorde plots een ratel, auto half in berm gezet, naar dealer, na zoeken, verdict, Totalschaden!
4 inlaatkleppen krom. HOE DAN??????? Blijkt dat de swirlflaps zijn afgebroken, tussen kleppen en klepzittingen gekomen, zuigers ertegenaan. Het meest sneue, ik had een nieuwe aanzuigbrug besteld om de huidige met flaps en al te vervangen (waren wat bevestigingen afgebroken, daarom de complete aanzuigbrug), die kwam 2 dagen na het kapotlopen van de motor thuis. :(

Heb nu een revisieblok laten komen, zelf motor eruit gelepeld, ga donderdag nieuwe blok opbouwen om vrijdag het nieuwe blok in de auto te lepelen. Heb goede hoop dat ie zaterdag weer gereed is.

Wilde jullie dit verhaal laten weten, misschien kan ik iemand helpen met mijn verhaal.
Never go faster than your guardian angel can fly

Source

Re: N47D20D "Totale Motorschaden".

Bericht door Source » 19 nov 2024, 11:11

De swirl kleppen beginnen eerst met dat ze niet goed sluiten alvorens ze afbreken. Hier krijg je een foutmelding van tenzij deze door de tuning is uitgezet wat heel vaak gebeurd. Mogelijk dat dit bij jou het geval is geweest.
Daarnaast ontbreekt de km-stand van de motor.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

jack.ryan

Re: N47D20D "Totale Motorschaden".

Bericht door jack.ryan » 19 nov 2024, 19:00

Motor heeft ruim 247.000km gelopen.
Never go faster than your guardian angel can fly

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F10 / F11) ///M5”