Slot defect / buiten gesloten e46 touring

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
elrey78

Slot defect / buiten gesloten e46 touring

Bericht door elrey78 » 06 dec 2024, 12:56

Goedemiddag,

Het slot in de deur van de e46 van mijn vrouw draait door, waardoor de deur niet meer open gaat. De afstandsbediening van de sleutels werkt niet, zodat we nu helemaal niet meer in de auto komen.

De anwb is erbij geweest, maar die kwamen niet verder dan het openen van de motorkap (hebben iets ruimte tussen deur en auto gekreerd en met staaf de motorkap ontgrendeld. Het blijkt helaas niet mogelijk om de deur te openen met de deur hendel of met de ontgrendel knop in de auto, zonder dat er " stroom" op de auto staat.
Nu weet ik dat het vanuit de motorruimte ook mogelijk zou moeten zijn om stroom op de auto te kunnen krijgen om vervolgens wel met de knop in het interieur de deuren te ontgrendelen (dit is lang geleden ooit eerder gedaan, waarna het slot is vervangen), echter is mij niet bekend hoe dat destijds precies is gegaan.

Is er iemand die me zou kunnen aangeven hoe wij deze auto het beste weer geopend kunnen krijgen? ALternatief zou zijn het inslaan van een ruit, maar dat voorkom ik liever zolang er (goede) alternatieven zijn!

Grt

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”