BMW beurten zijn nooit om de 30K alleen, er zit ook een tijd aan gebonden., voor mijn auto schrijven ze 20K voor óf 1x per jaar.
ma.a.w. BMW beurten zijn altijd 1x per jaar, tenzij je meer dan 20K/30K rijd, dan word die 20K/30K aangehouden.
Ik rij zo'n 10.000 per jaar, dat zou dan betekenen dat ik maar eens in de 3 jaar voor een beurtje hoef. Helaas, dat is niet zo.
Elk jaar word voorgeschreven, dus elk jaar moet ik naar de garage. Dat wil ik ook gewoon om hem technisch netjes bij te houden.
Een kale beurt is dan olie+filter en kijken of alle lampjes nog werken?..... en dan moet volgens het schema toevallig net het Luchtfilter en brandstof filter vervangen worden. Ben je alsnog de hoofdprijs kwijt met die originele bmw onderdelen.
filters, bougies, remvloeistof etc valt er allemaal onder. Ruitenwissers, banden, remmen ed. niet. Dus gewoon een 'kale' beurt. Daar hoort ook een hele uitgebreide checklist bij en niet alleen even de lampjes checken. Maar 366 euro voor een beurt, dat ben ik denk ik ook zeker wel kwijt bij een universele bosch garage en klinkt dan wel interessant. Of lees ik het verkeerd en heb je maar 2 beurten voor dat geld