Hybride Occasion goedkoper dan benzine model?
Hybride Occasion goedkoper dan benzine model?
Vraag;
ik ben op zoek naar een G31 Touring. Nu valt me op dat op de occasion sites de 530e modellen best wel goedkoper/nieuwer of minder km gereden hebben dan vergelijkbare 530i modellen.
Zie ik iets over het hoofd? zijn deze hybride modellen minder gewild?
Qua wegenbelasting is er amper verschil...
Ik zie nu wel dat de 530e eigenlijk een 520i benzinemotor is met dan een electromotor. Dus als de accu's (vrij snel) leeg zijn heb je een zwaardere 520i.
ik ben op zoek naar een G31 Touring. Nu valt me op dat op de occasion sites de 530e modellen best wel goedkoper/nieuwer of minder km gereden hebben dan vergelijkbare 530i modellen.
Zie ik iets over het hoofd? zijn deze hybride modellen minder gewild?
Qua wegenbelasting is er amper verschil...
Ik zie nu wel dat de 530e eigenlijk een 520i benzinemotor is met dan een electromotor. Dus als de accu's (vrij snel) leeg zijn heb je een zwaardere 520i.
Re: Hybride Occasion goedkoper dan benzine model?
ik denk dat je daar het antwoord zelf al geeft…Ik zie nu wel dat de 530e eigenlijk een 520i benzinemotor is met dan een electromotor. Dus als de accu's (vrij snel) leeg zijn heb je een zwaardere 520i.
Duidelijk. En dan heeft de 530e ook nog een behoorlijk kleinere brandstoftank en laadruimte.
Toch maar naar een 530i kijken dan.
Toch maar naar een 530i kijken dan.
Omdat mensen inmiddels weten dat dat soort hybrides poppenkast is; enkel voor bühne.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Accu is nooit leeg van de 530e. Hij word ook geladen met gas los en remmen. Je hebt dus altijd gelijk vermogen.
Maar een 530e is wel 200kg zwaarder dan een 530i. 2 belastingtarieven zwaarder noem ik niet amper verschil. Verzekering heel iets duurder, Meer
Complexe techniek aan boord. Ik hoef hem niet.
Een 520i en 530i zijn in de basis de zelfde motor overigens. Met een klein beetje hulp gaat een 520i het zelfde of meer leveren dan een 530i
Maar een 530e is wel 200kg zwaarder dan een 530i. 2 belastingtarieven zwaarder noem ik niet amper verschil. Verzekering heel iets duurder, Meer
Complexe techniek aan boord. Ik hoef hem niet.
Een 520i en 530i zijn in de basis de zelfde motor overigens. Met een klein beetje hulp gaat een 520i het zelfde of meer leveren dan een 530i
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
precies dit.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Nou wat een 'kort-door-de-bocht' opmerking...
Ik snap best dat een hybride niet voor iedereen een passende oplossing is.
Het hangt natuurlijk heel erg van je mogelijkheden af om thuis op te laden en hoe je je kilometers rijdt.
Uit ervaring weet ik dat een G21 330e als de accu helemaal leeg is, nog steeds zuiniger rijdt dan een G20 320i.
Of je dagelijks voldoende winst kunt halen om het verschil in wegenbelasting op te vangen, moet iedereen zelf berekenen.
Ik heb relatief veel korte ritten, met af en toe een hele lange er tussen. Hierdoor past helemaal elektrisch me minder en is een hybride wel een uitkomst. Ik tankte voorheen 3x per maand 50 liter en hoef nu maar 1x per maand een liter of 32 af te tikken.
Stroomkosten moet je dan natuurlijk nog wel berekenen.
Ik snap best dat een hybride niet voor iedereen een passende oplossing is.
Het hangt natuurlijk heel erg van je mogelijkheden af om thuis op te laden en hoe je je kilometers rijdt.
Uit ervaring weet ik dat een G21 330e als de accu helemaal leeg is, nog steeds zuiniger rijdt dan een G20 320i.
Of je dagelijks voldoende winst kunt halen om het verschil in wegenbelasting op te vangen, moet iedereen zelf berekenen.
Ik heb relatief veel korte ritten, met af en toe een hele lange er tussen. Hierdoor past helemaal elektrisch me minder en is een hybride wel een uitkomst. Ik tankte voorheen 3x per maand 50 liter en hoef nu maar 1x per maand een liter of 32 af te tikken.
Stroomkosten moet je dan natuurlijk nog wel berekenen.