Xenon naar LED

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
stefkee3

Xenon naar LED

Bericht door stefkee3 » 23 jan 2025, 02:13

Goedenacht,

Mijn vrouw heeft een E81 van (ik meen) 2008, nou zit hier xenon op, maar (we gebruiken deze auto als werkauto en rijden derhalve veel ‘s nachts) ik zie geen flikker (sorry) meer als het ook maar een beetje regent of sneeuwt

Ikzelf heb een F31 met full led pakket, en dit is een wereld van verschil

Ik weet dat veel mensen me nu voor gek zullen verklaren, maar is het mogelijk om xenon te downgraden naar halogeen, en eventueel led pitjes te gebruiken

Of te upgrade naar led?

Ik moet heel eerlijk wel even bekennen, de auto is geïmporteerd, en ik heb dus geen flauw idee of de xenon af fabriek origineel is of door de Duitser zelf in gebouwd.

Ik heb van de dealer inmiddels wel begrepen dat de koplampen niet origineel zijn, en dus later geupgrade (of downgrade?) zijn

Hele auto zit vol met led lampen die niet origineel zijn, zodra er een deur open gaat knippert alles, maar dat vind ik niet zo hinderlijk als het ‘s nachts niets zien, zeker gezien mijn vrouw nachtblind is

Alvast bedankt voor de antwoorden

BAS550iM

Re: Xenon naar LED

Bericht door BAS550iM » 28 jan 2025, 14:06

Kijk even wat voor xenon lampen er in zitten en koop op alie voor circa 20 tientjes 2 nieuwe led lampen. Werkt perfect en zonder storingen. Geeft ook aanzienlijk meer licht is mijn ervaring.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”