m.h. F11 N47

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
ptrkp

Re: m.h. F11 N47

Bericht door ptrkp » 24 apr 2025, 08:08

m.h. schreef: 24 apr 2025, 04:05 Stabisator stang denk ik meer aan torsie voor bochten gedrag qua invloed. Maar daar zou ik me dan toch echt verder moeten in verdiepen voor ik daar een mening over mag hebben :)
Ook met gewoon rechtuit rijden. Heb ik geprobeerd, was geen succes met een EDC onderstel.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

m.h.

Bericht door m.h. » 10 mei 2025, 17:00

Oke we zijn +4000km verder. Op vakantie geweest naar Italië en hier in NL wat rond gereden.

Eerlijk gezegd ben ik zéér positief verrast over het effect na het plaatsen van de Bilstein B6 op de achteras. Ja ze zijn sportiever, in mijn ervaring op enkele momenten duidelijk stijver maar nooit hard.

Extra info over mijn auto: origineel onderstel met 18 inch Michelin banden GEEN runflat.

Voordelen die ik ervaar:
- demping over de gehele veerweg constant. De doorslag na het afrijden van een drempel is hiermee opgelost.
- veel minder overhellen op de op- en afritten snelweg/op vakantie in de bergen.
- zijwind gevoeligheid zeer sterk gereduceerd

Nadelen:
- bij meerdere korte oneffenheden (niet de dwarsriggels daar doet de B6 het keurig) achter elkaar voel je duidelijk dat de dempers stijver zijn. Hier in NL nog niet echt storend geweest maar in Italië op langdurig slechte wegen is het wel wat meer aanwezig.
- zoals verwacht en anderen ook aangaven. Auto is uit balans, vooras tov achteras.

Moet ook wel zeggen dat ik een paar weken geleden een nekoperatie heb ondergaan dus k was wat gevoeliger als anders...

Kans is zeer groot dat ik op de vooras ook B6 ga monteren. Ik ga voor ik definitief de keuze maak nog wat rijden maar ben erg positief.
Voor montage was ik sceptisch, dacht dat een B6 veel te hard zou zijn.

m.h.

Bericht door m.h. » 18 mei 2025, 19:12

Onlangs preventief de luchtbalgen vervangen.
Ik was net optijd zoals op de foto te zien is.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wederom voor airsus gekozen. Prijs kwaliteit verhouding is prima naar mijn mening.

Verder geprobeerd de xenon lampen te vervangen door het luikje in de wielkast. Maar dat is onmogelijk.
Dat wordt de bumper demonteren, en dan ineens laten spuiten evenals de motorkap. En de Koplampen polijsten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”