Het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik een update gegeven heb over deze auto. De auto is inmiddels niet meer in mijn bezit. Sinds dat ik samen woon zijn we tot de conclusie gekomen dat 2 wat grotere auto's niet perse nodig zijn. Ook waren er inmiddels wat gebreken aan de 320 waardoor ik een beetje ging speuren.
De koppeling was niet meer in de beste staat en er was een rateltje onder de kap te horen. Ook bleek na een vakantie in Kroatië dat m'n voorruit een keer vervangen was voordat de auto in Nederland kwam. Dat is normaal niet zo'n probleem totdat blijkt dat er een poging is gedaan om de originele spiegelhouder op de nieuwe ruit te plakken. En dan met 40 graden buiten en heel wat warmer in de auto kwam de binnenspiegel los. Daardoor werkte de regensensor ook niet meer.

Heb contact gezocht met Carglass voor een oplossing, hier is ie opnieuw gelijmd totdat ie na 7 maanden er helemaal vanaf viel. Dus nog maar een keer lijmen, ook al vertelde de mevrouw die aan de lijn kreeg dat het eigenlijk helemaal niet mag bij een regensensor toepassing. Maar toch geheel gratis weer terug geplakt en een nieuwe gelpad voor de regensensor. Het advies bij BMW was een nieuwe voorruit, maar dat kost dan €1040,-. Uiteindelijk zat de spiegel weer wat losser bij de inruil.
Ik wist nog niet precies wat ik na deze auto wilde. Het liefst wilde ik een iets kleinere BMW en wat meer koppel en PK's. Dus ik zocht naar een wat nieuwere 1-serie uit de F40 reeks of een 2-serie uit de F22 reeks. Ik zocht eerst bij de 2 serie voor een

235i, maar kwam snel een witte

2 tegen voor een leuke prijs. Dat bleek al snel te mooi om waar te zijn, 12 eigenaren maar 44.444 km op de teller. Volgens de verkoper vrij normaal, vind ik niet voor een geïmporteerde auto. Hoeveel waren er voor die 12 nog? Later bleek ook nog een schade verleden en had de neus half in elkaar gezeten. Een no go dus. En de 1 serie sprak me uiteindelijk ook niet echt aan, ik zag een leuke staan maar de inruil was nogal matig. En in tegenstelling tot alle BMW's die ik heb gehad voorwielaandrijving.
Uiteindelijk kwam ik opeens een MINI tegen die volledig elektrisch was, wel voorwielaandrijving maar het accelereert wel lekker

. En uiteindelijk ook nog veel BMW DNA aanwezig in deze auto. Uiteindelijk dus besloten om voor de MINI Cooper E JCW M 40kw (J01 reeks) te gaan, deze stond te koop bij Ekris Flevoland. Dus nu ook voor het eerst sinds dat ik m'n rijbewijs heb dat ik geen BMW meer rijd. En elektrisch ipv benzine, voorwielaandrijving ipv achter en een hatchback. Het was even wennen maar het bevalt me uitstekend, en hij lijkt een stuk stoerder door het JCW pakket. En sinds de aanschaf heb ik nog geen andere Cooper's gezien die JCW uitgevoerd zijn, dus lekker uniek
Oud en nieuw nog even bij elkaar:

De nieuwe aanwinst: