Help! Velgen 330e

Bespreek alles omtrent (M) aerodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Frans1986

Help! Velgen 330e

Bericht door Frans1986 » 27 nov 2025, 18:55

Hallo allemaal,

Ik heb een 330e met M aerodynamic pakket aangeschaft. Op dit moment wacht ik tot dat deze klaar is. De verkoper geeft hem nog een beurt en maakt hem helemaal netjes. Aangezien ik over 3 weken op wintersport ga heb ik alvast een winterset gekocht. een BMW styling 778 set met nagenoeg nieuwe Goodyear Ultragrip er onder. Velgen ook helemaal onbeschadigd dus helemaal blij. Maar nu blijkt dat deze 17 inch niet passen onder deze auto omdat deze auto M sportremmen heeft. Ik ben met de set naar de verkoper gereden om ze te passen. Ze passen erop maar het heeft maar 5mm ongeveer over. Een stukje plaklood zou al roet in het eten kunnen gooien. Na aanleiding hiervan heb ik BMW Ekris gebeld en zij zeggen dat volgens het systeem het gewoon moet kunnen. Ook JD banden en velgen zegt dat ze dit gewoon monteren.

Ik vind de tussenruimte wel erg minimaal en wat als er een steentje tussen komt met hoge snelheid? Betekent dat einde remklauw oid?

De marktplaats verkoper wil de velgen ook niet terug nemen helaas. Dus kortom Help wat moet ik doen en wat is verstandig?

18 inch winterset is ook haast niet te vinden voor onder de 1000 euro helaas.

Groeten Frans

Giovanni-21

Re: Help! Velgen 330e

Bericht door Giovanni-21 » 28 nov 2025, 02:21

Hi,

Ik heb zelf de M-performance remmenset op de F36, daar is minimaal 18 inch vereist bij een schijf van 370mm.

Ik denk dat je dus minimaal 18 inch of misschien zelfs wel 19 inch nodig hebt bij de Gx serie met 374mm schijven.
Current BMW F36 420i LCI
Previous BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -

ehombie

Re: Help! Velgen 330e

Bericht door ehombie » 28 nov 2025, 12:27

als het past dan past het....
met lood inderdaad rekening houden.
Wat als bij 18inch er een iets groter steentje tussenkomt...zelfde toch?

Het is misschien wel een issue als je een gedegen gat in de weg tegenkomt m.a.g. velgschade. (als het hier in Nederland extreem gaat vriezen 1 a 2 weken) dan is de speling dun als ware.
Persoonlijk zou ik misschien voor ook een maat groter gaan.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (G20 / G21) Styling”