Gordel achterin demonteren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Max Laadvermogen

Gordel achterin demonteren

Bericht door Max Laadvermogen » 10 jan 2013, 21:52

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken rijden wij met een E46 Touring. Die auto heeft wat aanloopprobleempjes. Eén ervan deed zich afgelopen weekeinde voor. Voor het eerst klapte ik de achterbank neer. Bij het opklappen lukte het niet het brede deel van de leuning weer terug te klappen. De middelste gordel hangt namelijk vast in zijn vergrendeling en laat niet meer los. Siliconenspray geprobeerd en aan alle kanten staan rukken & trekken aan die gordel, maar niks hoor.
Nu heb ik begrepen dat het ook mogelijk is de gordel te demonteren en hem zo uit zijn slotje te halen. Is er hier iemand die weet hoe dat moet of een plek op internet weet te vinden waar dit beschreven staat? Op dit forum kon ik het niet vinden, hoewel het toch een standaardklacht is bij de Touring.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,

Max.

daobra

Re: Gordel achterin demonteren

Bericht door daobra » 15 dec 2025, 17:10

Zo, ik zal dit onderwerp na bijna 13 jaar eens een schop geven! Ook ik heb sinds kort vlak voor de APK de middelste gordel die vast zit. DE vraag is hoe kom je bij het gordelmechanisme. De rugbekleding verwijderen lijkt de way to go maar onduidelijk hoe dit te doen. Iemand met ervaring hoe dit kwaaltje te fixen is!?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”