500 toeren stationair?
500 toeren stationair?
Efkes een vraagje; als ik m'n automaatje in D heb staan, met de voet op de rem (stilstaan dus), maakt hij maar nét iets meer als 500 toeren...is dat niet wat weinig? Je hoort 'm ook echt vrij laag brommen..als ik m in N zet maakt hij ook nog maar 600 toeren ofzo..Dit is toch wel aan de lage kan nie? of ben ik nou gek?
Wie kan mij wijsheid bieden hierover??
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Re: 500 toeren stationair?
Lijkt mij normaal...
Mijn 320d doet rond de 800 en onze Z3 ook rond de 600
Mijn 320d doet rond de 800 en onze Z3 ook rond de 600
500 toeren lijkt mij toch aan de lage kant. die van mij loopt stationair +/- 900 toeren. misschien komt het omdat jij een 6-pitter hebt en daardoor op een lager toerental zit?330i schreef:Efkes een vraagje; als ik m'n automaatje in D heb staan, met de voet op de rem (stilstaan dus), maakt hij maar nét iets meer als 500 toeren...is dat niet wat weinig? Je hoort 'm ook echt vrij laag brommen..als ik m in N zet maakt hij ook nog maar 600 toeren ofzo..Dit is toch wel aan de lage kan nie? of ben ik nou gek?
Ik zal er eens op letten wat de 2,8 automaat doet 

ja ik dacht zelf dat zo rond de 800 normaal zou zijn :? straks maar weer is ff losbarsten bij de dealer..moet er toch al zijn voor m'n brandende airbaglampje 

Hoe loopt die dan ?? Looptie verder wel mooi soepel en op een 'vast' toerental ??
Of heb je echt de indruk dat de motor moeite moet doen om aan de praat te blijven ??
Of heb je echt de indruk dat de motor moeite moet doen om aan de praat te blijven ??
Nee, hij loopt verder wel soepeltjes op een vast toerental idd. Verder sowieso geen gekke dingen, alleen die lage 500 toeren, maar dat 'klinkt' ook gewoon wel aan de lage kant zeg maar.

Ik heb ook een 330i aut. en die draait ook erg weinig toeren in N en nog lager in D, maar loopt wel keurig zijdezacht rond, dus niks aan de hand zeg ik! 

Grappig onderwerp, liep n.l. met de gedachte het ook eens aan te snijden.
Die van mij draait in D ook net ff ruim 500 toeren en in N tegen de 600, met de brom die 330i ook noemde.
Als het er dus meerdere zijn, zal het wel zo horen
Die van mij draait in D ook net ff ruim 500 toeren en in N tegen de 600, met de brom die 330i ook noemde.
Als het er dus meerdere zijn, zal het wel zo horen

oke, ja dan zal 't wel horen idd
opzich ook niet vervelend die lage brom, heeft wel wat zelfs |p .
Ben ik iig wel weer gerustgestelt..danku allen

Ben ik iig wel weer gerustgestelt..danku allen

Lijkt mij ook vrij normaal.
Mijn 323i loopt in D zo'n 6 en half honderd toeren, in N net ietsje minder, rond de 600 toeren.
Denk dat er dus niks aan de hand is voor je |p
Mijn 323i loopt in D zo'n 6 en half honderd toeren, in N net ietsje minder, rond de 600 toeren.
Lijkt me ook volkomen normaal. Mijn 325i draaide ook net boven de 600 stationair. Een 330i is een nog wat grotere motor en kan dus best nog wat lager draaien. Het is immers geen 1.1 ;-)
In N draait ie minder toeren als in D? Neem aan dat je dat andersom bedoeld?Mark schreef:Lijkt mij ook vrij normaal.

In D zo'n 600 - 650 toerenNiels schreef:Ik zal er eens op letten wat de 2,8 automaat doet