Regen sensor
Regen sensor
Is het mogelijk om achteraf een regen sensor in te bouwen in een E46.
Zo ja wat heb je allemaal nodig.
Spiegel met sensor?
Nieuwe autoruit (Donker stukje)?
Is de auto voorbereid voor een Sensor, zo niet is het dan een groot circus om het in de auto te krijgen?
Thanks U all
Zo ja wat heb je allemaal nodig.
Spiegel met sensor?
Nieuwe autoruit (Donker stukje)?
Is de auto voorbereid voor een Sensor, zo niet is het dan een groot circus om het in de auto te krijgen?
Thanks U all
Re: Regen sensor
In theorie ziet het er als volgt uit:
1. Je voorruit vervangen met de nieuwe met regensensor.
2. Regensensor aansluiten
3. BC software aanpassen (via Carsoft of zoiets).
1. Je voorruit vervangen met de nieuwe met regensensor.
2. Regensensor aansluiten
3. BC software aanpassen (via Carsoft of zoiets).
Enig idee wat de kosten hiervan zijn
-
die ramen zijn erg duur...!sjarrel99 schreef:Enig idee wat de kosten hiervan zijn
Je kunt op bijv. http://www.onderdelenlijn.nl de aanvrag indienen voor de voorruit mét regensensor, dat is in ieder geval het duurste. Dan bij Carglass of zoiets navragen hoeveel het monteren zou kosten.
Aansluiten kun je zelf doen neem ik aan.
BC aanpassen kost een tientje of zo.
Aansluiten kun je zelf doen neem ik aan.
BC aanpassen kost een tientje of zo.
Ik heb wel een regensensor op mijn e46 maar volgens mij werkt deze niet goed meer. Als ik de wissers op de regensensor stand zet in mijn garage (waar het droog is) begint ie alsnog te wissen... Of is dit normaal :? Ook al zet ik de stand op zijn minst gevoelig gaan de wissers alsnog op en neer....
Als dit normaal is heb je eigenlijk geen regen sensor nodig omdat je alles toch handmatig moe bedienen... De lol is er dan vanaf..
Als dit normaal is heb je eigenlijk geen regen sensor nodig omdat je alles toch handmatig moe bedienen... De lol is er dan vanaf..
Increase the Peace!
De ruit is zo duur niet hoor.. Zijn al te verkrijgen rond de 180 euries, met voorbereiding voor regensensor. Let op, dan heb je alleen de sensor op de ruit zitten, het besturingskastje moet er dan nog op, maar die kun je via onderdelenlijn wel krijgen.
Ik zou in elk geval nooit een 2e hands voorruit erin zetten!
Ik zou in elk geval nooit een 2e hands voorruit erin zetten!
bibic schreef:Ik heb wel een regensensor op mijn e46 maar volgens mij werkt deze niet goed meer. Als ik de wissers op de regensensor stand zet in mijn garage (waar het droog is) begint ie alsnog te wissen... Of is dit normaal :? Ook al zet ik de stand op zijn minst gevoelig gaan de wissers alsnog op en neer....
Is je sensor defect en dan gaat hij gewoon op interval stand.
Kastje achter spiegel vervangen en klaar.
Kost 130 euro dit kastje 5 min plaatsen.
Folie in de ruit kan ook lucht zitten, dan moet er een nieuwe ruit geplaatst worden.
Maar 9 van de 10 keer is het kastje achter de spiegel.
Regensensor is echt ideaal maar zat het er niet op mis ik het ook niet.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Hopen maar dat het aan het kastje ligt..... Maar hoe kan ik nu met zekerheid weten dat het aan het kasje kaduk is en niet de raam, is dit uit te lezen...? Ik lees dat er lucht in kan zitten, is dit te zien? (hoe)bofkont schreef:bibic schreef:Ik heb wel een regensensor op mijn e46 maar volgens mij werkt deze niet goed meer. Als ik de wissers op de regensensor stand zet in mijn garage (waar het droog is) begint ie alsnog te wissen... Of is dit normaal :? Ook al zet ik de stand op zijn minst gevoelig gaan de wissers alsnog op en neer....
Is je sensor defect en dan gaat hij gewoon op interval stand.
Kastje achter spiegel vervangen en klaar.
Kost 130 euro dit kastje 5 min plaatsen.
Folie in de ruit kan ook lucht zitten, dan moet er een nieuwe ruit geplaatst worden.
Maar 9 van de 10 keer is het kastje achter de spiegel.
Regensensor is echt ideaal maar zat het er niet op mis ik het ook niet.
Wat betreft dat kastje, is dat niet te reparen? Hoe lang gaat zo'n ding mee en hoe kunnen ze kapot gaan?
Alvast bedankt!
Increase the Peace!
Dealer vervangt eerst het kastje achter de spiegel.
Is het dan niet goed zoeken ze verder, hebben ze mij toendertijd verteld.
Maar meestal is het kastje kapot zoals ook bij mij.
Is het dan niet goed zoeken ze verder, hebben ze mij toendertijd verteld.
Maar meestal is het kastje kapot zoals ook bij mij.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
heb hier nota van bmw oem voorruit met sensor van 573,- incl 10 % korting en afgeronde rekening(had steen slag en krasjes en wou een mooie nieuwe ruit )AlpinaDrachten schreef:die ramen zijn erg duur...!sjarrel99 schreef:Enig idee wat de kosten hiervan zijn
ruit oem kost dus ongeveer 650,- .
kunt ook gaan voor imitatie ruit geloof 400,- incl
Heb eergisteren een sw update gehad bij de dealer en nu werkt mij regen sensor ineens weer Deze ging eerst op interval stand als de hendel op sensor stond. Kwam er vandaag achter op de snelweg.
Increase the Peace!
- anna_moska
Bibic,
Mag ik je wat vragen? Je vertelde dat een een sw-udate hebt gehad en toen deed je regensensor het ineens. Kun je misschien vertellen wat een sw-update is en hoeveel het bij de dealer kost? Mijn wissers staan ook op interval stand als ik de regensensor aanzet, heb dus het idee dat ie het niet doet. Alvast bedankt voor je antwoord!!!
Groetjes,
Anna_moska
Mag ik je wat vragen? Je vertelde dat een een sw-udate hebt gehad en toen deed je regensensor het ineens. Kun je misschien vertellen wat een sw-update is en hoeveel het bij de dealer kost? Mijn wissers staan ook op interval stand als ik de regensensor aanzet, heb dus het idee dat ie het niet doet. Alvast bedankt voor je antwoord!!!
Groetjes,
Anna_moska
vooruit gewoon via de verzekering doen
barst is maken en opgeven bij carglass
zeggen dat het met regensensor is en je betaalt alleen je eigen risico ( tussen de 75 en 100 euro )
en probleem opgelost
barst is maken en opgeven bij carglass
zeggen dat het met regensensor is en je betaalt alleen je eigen risico ( tussen de 75 en 100 euro )
en probleem opgelost
maar is in iedergeval veeeeeeeeeel minder als nieuwe of gebruikte
heb pas voorruit laten vervangen en was met all-risk 75 euro eigen risico kwijt
heb pas voorruit laten vervangen en was met all-risk 75 euro eigen risico kwijt