Welke banden?
Re: Welke banden?
Voor de zomer rijd ik op Michelin PS2 225 voor en 255 achter. Bevallen prima. Zeer goed slijtvastheid, stil en comfortabel. Ik doe circa 35.000 km met 2 achterbanden terwijl met vergelijkbare Pirelli's ik niet verder kom dan 15k a 20k!
Winterbanden Dunlop Sport M3 225 rondom. Beduidend slechtere grip als de Michelin zomerbanden, qua stilte vergelijkbaar maar slijt wel redelijk snel.
Winterbanden Dunlop Sport M3 225 rondom. Beduidend slechtere grip als de Michelin zomerbanden, qua stilte vergelijkbaar maar slijt wel redelijk snel.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Heb vandaag ff de winterbanden erop gegooid.
Het zijn Vredestein Snowtrac 2 banden, 205/55/r16.
Dit is voor het eerst dat ik ze heb, en ze zijn splinternieuw.
Heb ff rondje buurt gedaan, en het comfort lijkt goed.
Grip kan ik natuurlijk nog niet zeggen, omdat ze nieuw zijn.
Nog meer mensen met de winterbandjes er al op?
Het zijn Vredestein Snowtrac 2 banden, 205/55/r16.
Dit is voor het eerst dat ik ze heb, en ze zijn splinternieuw.
Heb ff rondje buurt gedaan, en het comfort lijkt goed.
Grip kan ik natuurlijk nog niet zeggen, omdat ze nieuw zijn.
Nog meer mensen met de winterbandjes er al op?
- bjornc
Jawohl!!330dM schreef:Is het nu alweer winter in het Oostblok? Hier was het vandaag nog 21 graden. Zijn de kerstmarkten ook alweer begonnen?
- Spoiler: Laat zien
Ik heb achteren Interstate banden (225 40 zr 18) laten leggen als snelle (goedkope) vervanging toen ik in een ijzeren pin ben gereden.
Heb rondom 2.2 bar erin zitten.(welke bandenspanning hebben jullie?)
Welke voorbanden ik heb weet ik zo gauw niet. (A-merk, dat dan weer wel)
Denk dat ik van het weekend maar eens mijn 16" setje ga monteren. Als dan het weggedrag stukken beter is denk ik dat ik toch weer redelijk snel die interstates ga verwisselen voor iets beters.
Denk dat ik van het weekend maar eens mijn 16" setje ga monteren. Als dan het weggedrag stukken beter is denk ik dat ik toch weer redelijk snel die interstates ga verwisselen voor iets beters.
Bij dit soort banden gaat het alleen maar een beetje om stoer doen met het profiel heb ik het idee. Ik zag op autobandenmarkt ook een heleboel van dit soort banden met merknamen als Linlong, Wanli en Nankang. Sorry....maar daar heb ik geen vertrouwen in.doezel schreef:Ik heb achteren Interstate banden (225 40 zr 18) laten leggen als snelle (goedkope) vervanging toen ik in een ijzeren pin ben gereden.Sindsdien zweverig weggedrag (althans, ik vermoed dat het sinds toen was)
Als je een lekke band hebt is dat natuurlijk jammer, maar beter een lekke band en dan een goede nieuwe band dan dat je zelf of een dierbare binnenkort lek is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen goede goedkope banden bestaan, maar ik zou wel een beetje zekerheid willen voordat ik er zo een koop.
Klopt zimbab, ook al rij je hem lek dat is jammer maar komen wel goeie banden op iig.
Levensgevaarlijk een slechte band, snap ook nog steeds niet dat mensen daar op besparen maar wel een dure bmw kopen.
Zoals je aangeeft trouwens linglong zat onder mijn vorige bmw toen ik hem kocht, heeft er nagenoeg 1 maand opgezeten en compleet rondom vervangen door zero nero's omdat ik met die chinese troep bij elke bocht bijna haaks ging .
kijk op mijn opelcorsa zitten ook budgetbanden, maar ach het is voorwielaandrijving en vermogen heb dat ding absoluut niet .
Levensgevaarlijk een slechte band, snap ook nog steeds niet dat mensen daar op besparen maar wel een dure bmw kopen.
Zoals je aangeeft trouwens linglong zat onder mijn vorige bmw toen ik hem kocht, heeft er nagenoeg 1 maand opgezeten en compleet rondom vervangen door zero nero's omdat ik met die chinese troep bij elke bocht bijna haaks ging .
kijk op mijn opelcorsa zitten ook budgetbanden, maar ach het is voorwielaandrijving en vermogen heb dat ding absoluut niet .
-
+1!!Mike schreef:Klopt zimbab, ook al rij je hem lek dat is jammer maar komen wel goeie banden op iig.
kwa druk.. bij een sportieve rijder i.c.m. continental sportcontact 3 225-40-18 wordt voorgeschreven 2.4 voor 2.7 achter..
ik heb hem ondanks dat op 2.4 rondom staan
Ik heb gisteravond mijn 16" wielen met dunlop banden er weer onder gelegd (ook 225 breed rondom). Rijdt ineens een stuk strakker en minder zweverig. Heb er nu 2.1 bar rondom in zitten.
Wordt van de zomer investeren in 4 nieuwe 18"bandjes denk ik. Zou ik nog naar profile terugkunnen met die Interstates? (wist ik veel dat het zo slecht zou rijden....)
Wordt van de zomer investeren in 4 nieuwe 18"bandjes denk ik. Zou ik nog naar profile terugkunnen met die Interstates? (wist ik veel dat het zo slecht zou rijden....)
-
Gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis!!doezel schreef:
- Grunnbimmer
Mijn 325i staat op 16 inch met Michelin Pilot HX 205/55/16 en naderen de vervangings grens.
Nu ben ik al op zoek naar een nieuw setje. Van de Michelins kan ik zeggen dat ze behoorlijk slijtvast zijn en een goede grip hebben, ook met nat weer is het best goed.
Wel reageert de auto flink op spoorvorming en daar wilde ik wel van af.
Op mijn vorige E36 had ik dat ook en nadat ik er een setje Energys onder had gegooid was dat nerveuze gedrag grotendeels weg.
Eigenlijk wil ik er wel 225/50/16 onder gooien, want dat smoelt gewoon beter. Echter vrees ik wel weer spoorvorming.
Alleen heeft Michelin ze niet in deze maat. Nu had ik al goede berichten gelezen over de Turanza ER300, maar wel wisselende berichten over de slijtvastheid en de hardheid van de band.
Conti's durf ik eigenlijk niet aan beginnen. Elke keer als ik Conti's had en de band was half op, dan begonnen die dingen te cuppen om het leven en konden voortijdig in de rubberbak.
Nu ben ik al op zoek naar een nieuw setje. Van de Michelins kan ik zeggen dat ze behoorlijk slijtvast zijn en een goede grip hebben, ook met nat weer is het best goed.
Wel reageert de auto flink op spoorvorming en daar wilde ik wel van af.
Op mijn vorige E36 had ik dat ook en nadat ik er een setje Energys onder had gegooid was dat nerveuze gedrag grotendeels weg.
Eigenlijk wil ik er wel 225/50/16 onder gooien, want dat smoelt gewoon beter. Echter vrees ik wel weer spoorvorming.
Alleen heeft Michelin ze niet in deze maat. Nu had ik al goede berichten gelezen over de Turanza ER300, maar wel wisselende berichten over de slijtvastheid en de hardheid van de band.
Conti's durf ik eigenlijk niet aan beginnen. Elke keer als ik Conti's had en de band was half op, dan begonnen die dingen te cuppen om het leven en konden voortijdig in de rubberbak.
Mijn Touring rijdt heerlijk op de Dunlop SportMaxx, wellicht een optie?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- Dutch Delight
+1Opt1mus schreef:rijdt heerlijk op de Dunlop SportMaxx
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
-
dan moet ik ook...Dutch Delight schreef:+1Opt1mus schreef:rijdt heerlijk op de Dunlop SportMaxx
Continental sportcontact 3..... jammie
(maargoed die wilde je niet..)
heeft iemand ook ervaring met Pirelli Pzero rosso banden? ik denk dat ik die wel wil gaan proberen.. volgens de Pirelli site is dat de beste model dat ze verkopen..
- bjornc
Volgens ADAC tests zijn het goede banden. Nix mis mee.