Luchtmassameter kapot
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: Luchtmassameter kapot
Waar bestel ik zo'n pierburg? type 722684 090 moet ik dan hebben he voor een 320d 136pk versie
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: Luchtmassameter kapot
en hebben jullie die pierburg in een bosch behuizing geplaatst??
gr
gr
Re: Luchtmassameter kapot
Mijn vriendin heeft een VW new beetle bj2000 benzine haar LMM was kapot heb een nieuwe gekocht maar is precies het zelfde al die van BMW e46 bj 2000 BENZINE.....?
weet iemand of dat verschil uitmaakt of ik haar LMM op mijn BMW test...?
Merk Binko Luchtmassameter BCH-v107
OEM NO 06a 906 461a
Bosch No 0 280 218 002
weet iemand of dat verschil uitmaakt of ik haar LMM op mijn BMW test...?
Merk Binko Luchtmassameter BCH-v107
OEM NO 06a 906 461a
Bosch No 0 280 218 002
Re: Luchtmassameter kapot
Wilmink is de NL. importeur, via hen kun je een dealer bij jou in de buurt contacten. Type klopt idd, en je kunt hem gewoon in je Bosch behuizing hangen....rboogaardt schreef:Waar bestel ik zo'n pierburg? type 722684 090 moet ik dan hebben he voor een 320d 136pk versie
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 25 jan 2008, 14:20
Re: Luchtmassameter kapot
ok thnx
Re: Luchtmassameter kapot
Ik ben gisteren bij Brezan in Amsterdam-Noord geweest voor een luchtmassameter van Pierburg. En die jongen die daar stond zei dat hij er 1 had.. Ik dus heel blij natuurlijk, maar hij kwam met een Bosch terug met behuizing die 230 euro kostte. En die had ik dus niet nodig.. Gelukkig kon hij het wel bestellen (deed er wel moeilijk over) en hij zei dat het paar dagen zou gaan duren.
Vanmiddag werd ik opeens gebeld door Brezan en mijn LMM was binnen! dus ik snel naar de Brezan gaan.. net op tijd.. was 17.55 ofzo mja daarna reed ik terug en zag een garage.. Appie en Sen. Mn vriendin zei meteen dat haar vader daar altijd komt als er iets gemaakt moet worden aan hun auto.. Dus ik dacht dat het wel goed zat als zij die LMM ff erin zetten (heb zelf namelijk niet de sleutels om het los te halen). Ik vriendelijk gevraagd.. (was inmiddels 18.10, ook sluitingstijd van de garage ) hij keek eerst met een blik van het is al tijd, ik ga weg, maar hij zei gelukkig is goed ik kijk wel even. Hij begon met het loshalen van de kap enzo, toen gingen we ff een babbeltje houden.. was ook een Turk gelukkig..
Hij had die rare torx dus ook niet.. dus heeft hij het met een tang los kunnen schroeven nog.. ff verwisseld en voila het was vervangen. Nog ff een proefrit gemaakt of het wel goed zat en jah het was echt lekker! auto voelde echt heel soepel en veel beter als voorheen! Daarna terug bij de garage zei de baas (ook een Turk) zullen we voor de zekerheid nog ff uitlezen.. ik zei is goed doe maar en gelukkig was alles prima..
daarna was alles klaar en ik vroeg wat ik ze schuldig was.. de baas zei tegen de monteur van jij hebt het gemaakt.. jij mag het zeggen .. de monteur keek me aan, ging denken en zei opeens ga snel weg! ik dacht okeee raar ik zei weetje zeker? hij zei jah ga maar, het is wel goed.. dus ik met een dikke smile op mn face weggegaan naar huis..
ik moet zeggen dat het niet sneller erop is geworden, maar ook niet trager.. maar hij loopt echt lekker soepel nu.. vooral in de lage toeren pakt hij het veel beter op..
Vanmiddag werd ik opeens gebeld door Brezan en mijn LMM was binnen! dus ik snel naar de Brezan gaan.. net op tijd.. was 17.55 ofzo mja daarna reed ik terug en zag een garage.. Appie en Sen. Mn vriendin zei meteen dat haar vader daar altijd komt als er iets gemaakt moet worden aan hun auto.. Dus ik dacht dat het wel goed zat als zij die LMM ff erin zetten (heb zelf namelijk niet de sleutels om het los te halen). Ik vriendelijk gevraagd.. (was inmiddels 18.10, ook sluitingstijd van de garage ) hij keek eerst met een blik van het is al tijd, ik ga weg, maar hij zei gelukkig is goed ik kijk wel even. Hij begon met het loshalen van de kap enzo, toen gingen we ff een babbeltje houden.. was ook een Turk gelukkig..
Hij had die rare torx dus ook niet.. dus heeft hij het met een tang los kunnen schroeven nog.. ff verwisseld en voila het was vervangen. Nog ff een proefrit gemaakt of het wel goed zat en jah het was echt lekker! auto voelde echt heel soepel en veel beter als voorheen! Daarna terug bij de garage zei de baas (ook een Turk) zullen we voor de zekerheid nog ff uitlezen.. ik zei is goed doe maar en gelukkig was alles prima..
daarna was alles klaar en ik vroeg wat ik ze schuldig was.. de baas zei tegen de monteur van jij hebt het gemaakt.. jij mag het zeggen .. de monteur keek me aan, ging denken en zei opeens ga snel weg! ik dacht okeee raar ik zei weetje zeker? hij zei jah ga maar, het is wel goed.. dus ik met een dikke smile op mn face weggegaan naar huis..
ik moet zeggen dat het niet sneller erop is geworden, maar ook niet trager.. maar hij loopt echt lekker soepel nu.. vooral in de lage toeren pakt hij het veel beter op..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Luchtmassameter kapot
Lekkerrr dat het weer opgelost is!
Moet je die turkse monteur maar lekker broodje döner brengen ofzo
Moet je die turkse monteur maar lekker broodje döner brengen ofzo
- Spoiler: Laat zien
Re: Luchtmassameter kapot
haha goed idee.. ik ga zeker wel nog een keer daarlangs om mn stootstrippen te laten spuiten..
Re: Luchtmassameter kapot
Mijn 320d waarvan onlangs de motor kompleet is gereviseerd had ook het vervelende verschijnsel dat hij tussen de 1500 en 3000 toeren inhield en rookte. Ik heb toen bij autoteilemann.de ( http://www.carparts-cat.com/f/pkw/parts ... luftmassen )
Ik kan het iedereen aanraden want het scheelt een hoop geld en hij is betrouwbaarder (naar men zegt) Je hoort wel eens andere verhalen maar die hebben volgens mij een commerciele achtergrond
Helaas hielp het niets en na lang speuren bleek het de drukregelaar van de turbo te zijn. Bij het gasgeven in stilstand bewoog de bediening van de variabele schoepen van de turbo niet! Dan krijg je dus een zgn "turbohole" wat weer resulteert in een slechte trekkracht bij laag tourental en soms blauwe rook.
Vervangen voor een nieuwe en ook de vacuum-slangen vervangen want die verdrogen of slijten door. Ik heb ook gelijk de drukregelaar van de AGR klep en het filter van de carterventilatie vervangen. Maar de ware boosdoener was de drukregelaar.
De wagen trekt nu de stenen uit de straat ook als ik in zijn vier bij laag toerental het gas intrap. Geen rook meer echt een verschil van dag en nacht. Hij lijkt sneller als de 320i die ik hiervoor had!
Denk dus niet dat het altijd de luchtmassameter is. Een beetje verder zoeken kan soms lonen.
Ik kan het iedereen aanraden want het scheelt een hoop geld en hij is betrouwbaarder (naar men zegt) Je hoort wel eens andere verhalen maar die hebben volgens mij een commerciele achtergrond
Helaas hielp het niets en na lang speuren bleek het de drukregelaar van de turbo te zijn. Bij het gasgeven in stilstand bewoog de bediening van de variabele schoepen van de turbo niet! Dan krijg je dus een zgn "turbohole" wat weer resulteert in een slechte trekkracht bij laag tourental en soms blauwe rook.
Vervangen voor een nieuwe en ook de vacuum-slangen vervangen want die verdrogen of slijten door. Ik heb ook gelijk de drukregelaar van de AGR klep en het filter van de carterventilatie vervangen. Maar de ware boosdoener was de drukregelaar.
De wagen trekt nu de stenen uit de straat ook als ik in zijn vier bij laag toerental het gas intrap. Geen rook meer echt een verschil van dag en nacht. Hij lijkt sneller als de 320i die ik hiervoor had!
Denk dus niet dat het altijd de luchtmassameter is. Een beetje verder zoeken kan soms lonen.
Re: Luchtmassameter kapot
Goed dat ie weer lekker loopt Franky, ik had eenzelfde probleem (zonder de rook dan) bleek uiteindelijk gewoon opgelost met een nieuwe Pierburg LMM en een SW-update, ook de drukregelaar vd turbo vervangen, slangen nagelopen en EGR schoongemaakt.
Zie ook dit topic:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... wel+en+wee
hierin staat ook alles wat je net hebt beschreven
Zie ook dit topic:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... wel+en+wee
hierin staat ook alles wat je net hebt beschreven
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
tuurlijk moet je verder kijken dan je neus lang is.. maar de mijne was bekend.. ik bracht hem destijds voor een grote beurt bij de dealer.. die zei bij de afloop dat de LMM kapot was en of ze deze moesten vervangen.. maar ik vond 350 euro beetje teveel..
Re: Luchtmassameter kapot
Ik heb dat topic wel gelezen, heel leerzaam. Ik denk dat het verschil juist zit in wel of geen rook tijdens het inhouden. Rook duidt dus vaak op een slecht werkende turbo. Is dat niet zo dan kan je LMM kaduuk zijn.
Ik doelde er eigenlijk meer op dat er soms te snel een nieuwe LMM geplaatst wordt en het niet helpt.
Foutzoeken is leuk Tuulijk, als je alles (LMM, beide regelaars, carterventilatie, slangen) vervangt dan is er een grote kans dat het probleem verdwijnt maar het is nog leuker als je het onderdeel kan aanwijzen wat echt stuk is. Voor je banksaldo maar ook voor je eigen voldoening
Ik heb overigens geen SW update gedaan, ik heb begrepen dat het bij de 7.22684.09.0 niet nodig was. En eigenlijk durf ik het niet eens want hij loopt zo vreselijk mooi ..............
Dit forum krijgt steeds meer goede info ..... echt top voor de E46 freak.
Ik doelde er eigenlijk meer op dat er soms te snel een nieuwe LMM geplaatst wordt en het niet helpt.
Foutzoeken is leuk Tuulijk, als je alles (LMM, beide regelaars, carterventilatie, slangen) vervangt dan is er een grote kans dat het probleem verdwijnt maar het is nog leuker als je het onderdeel kan aanwijzen wat echt stuk is. Voor je banksaldo maar ook voor je eigen voldoening
Ik heb overigens geen SW update gedaan, ik heb begrepen dat het bij de 7.22684.09.0 niet nodig was. En eigenlijk durf ik het niet eens want hij loopt zo vreselijk mooi ..............
Dit forum krijgt steeds meer goede info ..... echt top voor de E46 freak.
Re: Luchtmassameter kapot
Zeker weten, en als de Pierburg stukken goedkoper is (ca 110 Euro) en beter werkt dan zou ik het zeker doen!PATRON schreef:tuurlijk moet je verder kijken dan je neus lang is.. maar de mijne was bekend.. ik bracht hem destijds voor een grote beurt bij de dealer.. die zei bij de afloop dat de LMM kapot was en of ze deze moesten vervangen.. maar ik vond 350 euro beetje teveel..
Re: Luchtmassameter kapot
Ik had dat in 1e instantie ook niet gedaan om die reden (ik ging er ook van uit dat de auto op de laatste software liep, ik had hem immers toen pas vanaf 09-2007 en hij was afgeleverd met een grote beurt...), maar nog steed hield 'ie in na het vervangen van de LMM Daarna carterventilatie en drukregelaar vervangen, EGR schoongemaakt en slangen gecontroleerd. => nog steeds inhouden bij 2000/2300 toeren. (maar wel duidelijk betere trekracht vauit onderin de toeren) Dan ga je denken aan een defecte turbo met schoepen die vast zitten maar gelukkig bleek bij m'n laatste Inspectie dat het probleem na de SW update weg was!Franky schreef:Ik heb overigens geen SW update gedaan, ik heb begrepen dat het bij de 7.22684.09.0 niet nodig was. En eigenlijk durf ik het niet eens want hij loopt zo vreselijk mooi ..............
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
hmm bedankt voor de tip franky.. ik zat nog te denken of ik ook zo een update moest doen of niet.. maar blijkbaar niet..
en idd, na deze forum heb ik een kick gekregen om mn auto perfect te maken
en idd, na deze forum heb ik een kick gekregen om mn auto perfect te maken